Læste i disse artikler og skat afgørelse der er flere regler ved denne støtte med hen synd hvad man kan tilbyde og hvad forenings fitness og privat fitness er ,det skal være idræt er med frivillig arbejdskraft og der visse idræt der ikke gives støtte til
Det er et stort problem, at offentlige midler konkurrerer mod private virksomheder, men som du selv kan se i denne tråd, er det ikke opfattelsen hos mange. De synes det er fint, at det offentlige laver et fitnesscenter for borgerne for de penge du har betalt i skat gennem din private virksomhed. Hvem kan dog have noget imod 'sundhed'?
Jesper det er jo fordi det netop ikke er deres virksomheder brancher, jeg tænkter det et generelt problem.
Jeg ejer ikke centret men leder det og vi har en sund økonomi, men derfor er det jo stadig et stort problem.
Især i en tid hvor staten skærer alle andre steder.
Jeg er af måske genetisk natur udstyret med nogle ret dårlige tænder, og det koster mig kassen hver gang jeg er hos tandlæge og offentlig tilskud 0 kr., og imens kan de springe rundt i fitness centre og træne for 250 kr. om året.
Det er sku at lave grine med folk og gøre det i "sundhedens navn" men ja du har ret Jesper hvem kan havde noget imod "sundhed".... Trojansk sundhedshest
Jeg er IKKE imod gymnastik, men at begynde at bygge fitness centre med maskiner som kræver noget mere kompetence og reklame i aviserne med deres "tilskuds" centre, så knækker filmen.
Det er et stort problem, at offentlige midler konkurrerer mod private virksomheder, men som du selv kan se i denne tråd, er det ikke opfattelsen hos mange. De synes det er fint, at det offentlige laver et fitnesscenter for borgerne for de penge du har betalt i skat gennem din private virksomhed. Hvem kan dog have noget imod 'sundhed'?
Generet er jeg enig med de fleste af dine synspunkter, og jeg syntes du har lavet et par gode klummer på 180 grader, men lige netop på dette punkt her kan jeg i følge dig. Når skatteborgene skal betale reparations omkostninger for dem som har siddet foran kukkassen det mest af deres liv og spist chips og drukket Cola, syntes ja da at et hvert incitament som animere eller fjerne barrierer (F.eks økonomi) for at folk kan komme ud at bevæge sig, må være i alle (skatteborgernes) interesse.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Generet er jeg enig med de fleste af dine synspunkter, og jeg syntes du har lavet et par gode klummer på 180 grader, men lige netop på dette punkt her kan jeg i følge dig. Når skatteborgene skal betale reparations omkostninger for dem som har siddet foran kukkassen det mest af deres liv og spist chips og drukket Cola, syntes ja da at et hvert incitament som animere eller fjerne barrierer (F.eks økonomi) for at folk kan komme ud at bevæge sig, må være i alle (skatteborgernes) interesse.
Okay Hamburg og hvad så med alle dem som ryger, eller alle dem som fylder sig med industrielt forarbejdet mad uden ret mange næringsstoffer i, skal vi så også give tilskud til dem så de kan få næringsrigt mad.
Tror du de personer om de så fik foræret et medlemskab gratis vil komme igang, narj de ville ej. Det er endnu et forfejlet forsøg på at legimitere det at begynde at lave konkurrence forvridende forretninger i "foreningens ånd"
Hvis bare de skar ned på halvdelen af deres forbrug af cola og chips, så havde de jo råd til medlemskabet, det er endnu engang forenigerners forsøg på at legimitere deres måde at holde en forretning igang, til urealistiske priser.
Rygere er financielt set de bedste skatteborgere der findes, de betaler gennem afgifterne på cigaretterne langt mere en det koster at reparere på dem, derover dør de tidligere hvilket gør at de koster meget mindre i pension, det ved en hver politikker, men det er ikke politisk korrekt at sige sådan noget.
Don Benjamin:
eller alle dem som fylder sig med industrielt forarbejdet mad uden ret mange næringsstoffer i, skal vi så også give tilskud til dem så de kan få næringsrigt mad.
Her er det et spørgsmål om at ændre momsen, 30-35% på alle varer, 3% på sunde fødevarer. Så betaler de usunde selv regningen.
Don Benjamin:
Hvis bare de skar ned på halvdelen af deres forbrug af cola og chips, så havde de jo råd til medlemskabet, det er endnu engang forenigerners forsøg på at legimitere deres måde at holde en forretning igang, til urealistiske priser.
Som jeg naevnte tidliger syntes jeg Kuponer er en glimrende loesning, hvis man lavede den løsning var det ikke nødvendigt at give tilskud til foreninger. - og du vil få en meget større kunde basis.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
For ikke at ryge væk fra emnet, så er vi enig i det med afgift på varer problemet er bare at vores harmonisering med EU, har givet os åbne grænser og ud over en øget kriminalitet, (står hundred 100% for min egen mening), så er muligheden for at smule illegalt slik ind over grænser, jo også meget større.
Det er en ren bevidsthedsændring i danskernes mentalitet, men der er heldigvis mange som er bevidst om deres sundhed idag, videnskabeligt er det jo selvfølgelig også bevist at jo højere økonomisk tryghed jo mere bevidst er man om sin egen sundhed.
Ja men enig med det du siger om de kuponer, jeg vil bare gerne høre om det er iorden at give tilskud til en forretning på de vilkår, for det er jo blevet en forretning de foreninger er jo blevet store....
Jeg kan sagtens forstå at du syntes at ikke er i orden at man giver tilskud til foreninger som så kan ødelægge private virksomheder, jeg syntes heller ikke at det er i orden.
Det kunne alt sammen løses med de gamle modeller "guleroden eller pisken" - "Når man ikke vil høre må man føle"
Men vi lever nu en gang i et samfund hvor det politisk set ikke gælder om at gøre det rigtige med om at gøre det som giver flest stemmer, denne model eksistere fordi den er accepteret at hovedparten af befolkning eller fordi folk simpelthen er ligeglade, så længe det er sådan vil der altid kun blive lavet plaster løsninger og ikke de rigtige løsninger, desværre for dig går det i dette tilfælde udover din branche.
Håber at du finder en løsning, så du alligvel kan blive ved med at tiltrække kunder til dit motionscenter.
Morten