Der er meget mere i det end som så, og derfor er kvaliteten af mange foreningscentre heller ikke speciel gode fagligt.
Men det er fint nok, er bare mere det man kan lave det for offentlige midler i en tid hvor alle skal spare, og så det at de konkurrere imod private på ulige vilkår.
Kan ikke bevise noget så, at påstå at de aflønner deres trænere i kørepenge, kan jeg jo ikke påstå, for det vil være en holdning som jeg ikke kan bevise, så det dropper jeg.
Men bliver spændende at se om det kan fortsætte på den måde...
Mange offentlige institutioner, organisationer & private firmaer, gør meget i at tilbyde deres medarbejdere / medlemmer diverserabat aftaler. Specielt rabat til Fitness centre er meget populære, og der bliver kanaliseret utrolig mange medlemmer den vej.
Dernæst er jeg af den overbevisning, at mange finder det fordelagtigt at være medlem af en stor kæde, med afdelinger i hele landet = fleksibilitet.
Yderligere er der mange der træner sammen, og bruger fitness centre som social samvær på tværs af job o.lign.
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Det kan godt være at kvaliteten af forenings motionscentre er knap så god, men jeg kan ikke se problemet i det. I de motionscentre hvor jeg har gået, har man ikke kunne komme til for folk der var pumpet op med noget som jeg er sikker på ikke var sukkervand, derfor holdt jeg op med at benytte motionscentre.
Så jeg syntes det er genialt at man laver et alternativ, forenings ånden længe leve!
Forøvrigt burde man erstatte en del af understøttelsen og kontant hjælpen med Motions kuponer, det vil helt sikkert komme både private og foreninger til gode.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Hamburg du snakker vist som du har forstand til, vi er et familie center og medlem af antidoping danmark, og ud af de nok 1000 brugere, har jeg ikke en eneste som jeg vil sige er stor og pumpet. Vi har medlemmer fra 16 til nok 92 år.
Så at sige at motionscentre er direkte fyldt med folk som ikke er på sukkervand, hvilket igen jeg så heller ikke vil anbefale dig at bruge, almindelig vand er fint nok. Viser jo din mangel på kompetence og kan jo lige tilføje en af mine bedste venner er instruktør i en forening og de oersoner der træner der er jo de samme som i centrene.
De kan bare træne til beløb som slet ikke er realistiske hvis man skal drive en sund forretning. Så at du syntes tingene er genialt er jo ikke ensbetydende med de ikke er konkurrence forvridende.
Og iøvrigt kan vi jo se hvis du en dag kommer på kontant hjælp og du kan betale din mad i netto eller dine regninger i banken med motionskuponer.
Hamburg du snakker vist som du har forstand til, vi er et familie center og medlem af antidoping danmark, og ud af de nok 1000 brugere, har jeg ikke en eneste som jeg vil sige er stor og pumpet. Vi har medlemmer fra 16 til nok 92 år.
Jeg nævnte intet om dit motionscenter jeg sagde bare hvordan det var i de centre jeg har gået, det har ikke noget med forstand og gøre, men derimod erfaring.
Don Benjamin:
Og iøvrigt kan vi jo se hvis du en dag kommer på kontant hjælp og du kan betale din mad i netto eller dine regninger i banken med motionskuponer.
Nej så kommer jeg da i dit motioncentre, det var jo netop det der var pointen. men jeg kan forstå du ikke fangede at det faktisk var ment som en yderst positiv ting for folk som driver privat forretning inden for sport og motion.
DBH
Morten
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
I tyskland er de netop i gang med en mindre reformering at kontanthjælpen eller Harz 4 som de kalder det.
Et af punkter har været at hjælpe børnene i de familier og give dem chance for at deltage i sport og andre fritidsmuligheder, man har vurderet at en generel forhøjelse af kontakthjælps satsen ikke nødvendigvis vil komme børnene til gode, derfor har man valgt at indføre kuponer som sikrere at børnene fra disse familier har mulighed for at deltage i, sport, motion og fritidsaktiviteter.
Det sidste nye i debatten er at man muligvis udvider ordning til også at gælde for børn i familier med lavindkomster.
Hvis jeg var privat erhversdrivende inden for sport, motion og fritidsaktiviteter, vil jeg da umiddelbart have problem med at få hænderne ned af bare begejstring.
Hey gusse nu prøver jeg jo at blive en god forretningsmand, og vi har på ingen måde nogen økonomiske problemer, vi har et sundt center, med mange tiltag, men det er mere det man vælger at skale ulige vilkår, ejg syntes der er problemert.