Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

foreningsfitness er jo direkte konkurrerende med privat ejet fitness centre.

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.foreningsfitness.dk/R%c3%a5dgivning---l%c3%a5n-150896

Som fitness leder kan jeg ikke undgå at ligge mærke til alle de foreningsfitness centre som dukker op i offentlig byggede centre og sale.

Engang var foreningsgymnastik at røre sig i en sal og man lavede almindelig gymnastik, nu bygger man fitness centre i direkte konkurrence med privat ejet fitness centre.

I en tid med nedadgående vækst og mangel på penge, vælger kunderne de foreningsdrevet centre, da de kan spare en del penge, for de har ikke de samme udgifter.

Kan det virkelig være rigtigt at privat ejet fitness centre skal lukke fordi man i direkte konkurrence kan vælge at åbne sit eget foreningsfitness center med offentlig støtte.

Så siger mange, ja men det er jo til gavn for folkesundheden, ja men det er medicin da også men er medicin gratis, nej tværtimod. I en tid hvor der mangler arbejdspladser vælger man at forvride konkurrencen endnu mere med disse tiltag, støttet af offentlige midler.

Hvad med hvis man åbnede købmænd som ikke skulle give overskud eller lige netop den branche du er i, og selvfølgelig i kommunale ejendomme, ville det være okay?

Jeg kan simpelthen ikke se det er lovligt og håber nogen er friske på at tage debatten op.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:00

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 21:33

Og med det mener du Jesper, dybt ironisk eller???

Don B.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:38

Jeg kan ikke se noget galt i det! Det er sku surt for de private men sådan er livet. Synes det er fedt at flere folk får mulighed for at røre sig.

Din sammenligning med medicin holder ikke i min verden. Da det jo kun er et motionscenter og ikke noget patenteret medicin der skal betale for videreudvikling af nyt medicin.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:47
Fra Sorø
Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 21:50

Inden Novo & Nordisk blev fusioneret var det enes firmas tankegang at medicin skulle være frit så det noget fis med patenteret viderudvikling.

Hvad fedt er der i at man kan lave fitness center i kommunalt drevet bygninger, som gør at de konkurrere på ulige vilkår.

Det ville være noget andet hvis de skulle betale det hele selv jeg syntes stadigvæk det er konkurrenceforvridende. Når man direkte går ind og udbyder træning til priser hvor det private ikke kan være med.

Og det som du kalder "kun" et motionscenter er jo andres levebrød.

Så skulle man også fjerne muligheden for man kan give instruktørerne kørepenge efter statens takst, ligemeget hvordan du vender og drejer det bliver de jo aflønnet.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:57

Så medicin udvikler sig selv? Ja så kan jeg godt følge dig.

Min holdning til dette er at de skulle støttes fra det offentlige så der ikke længere er den begrænsning på 20 ny centre pr. år.

Jeg vidst faktisk ikke at dette eksisterede! Men jeg synes det er en super ide, som mange mennesker kan få gavn af. Så i deres interesse kunne jeg godt leve med at vi mistede nogle private.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:00

Min kolega spurgte lige til om motionscentre i Virksomheder ikke er en større konkurent! Der åbnes da langt flere af dem om året, og mange af de virksomheder tillader at man træner i arbejdstiden.

Desuden har vi også et motionscenter vi kan benytte gratis her i vores bygning.

Fra Sorø
Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 22:04

Hejsa Remy et godt spørgsmål, men det vil jo svare til et firma selv ordner deres IT eller andet.

Jeg syntes bare ikke det fair i en tid hvor vi mangler arbejde til mennesker for at holde gang i DK, at man kan åbne centre støttet af det offentlige i deres egne bygninger når det er til skade for private firmaet.

Og slet ikke når man kan bruge kørepenge skattefrit til instruktørerne...

Kunne de løbe rundt ved eget hjælp er det jo fint nok, men syntes det at købe maskiner hjem og åbne total konkurrerende center, er for meget.

Gymnastik har eksisteret i mange år og det er jo også fint nok, men når man begynder at åbne sprit nye centre i en tid som nu, så er det da på tid man ser fra statens side hvor der kan spares, det er jo ikke ligefrem fordi der ikke skæres på hospitaler, skoler, psykiatrien, politiet....

Hvis de kørte for egen regning og betalte fuld husleje, fint for mig... Men syntes det er at kører hjulet den forkerte vej.

Don B.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:15

Kan godt følge dig et stykke af vejen.

Men det er jo kun maskiner altså ting der skal købes. Desuden skal der vel uddannes nogle unge smukke tøser som kan stå og hoppe lidt rundt. Big Smile Det er jo ikke raketvidenskab og derfor kan det jo på ligefod med solcenter nemt laves af alle. 

Derfor kan jeg ikke se noget galt i at en Forening tilbyder deres medlemmer noget ekstra. At de gør det i de lokaler de har er vel naturligt. For min skyld kunne de godt starte en software udviklings afdeling, det ville ikke røre migBig Smile

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)