Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling... SUK!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg indgik for ca. fem måneder en aftale med en kunde, om at jeg skulle levere en hjemmeside med CMS (Drupal) til hans firma. Vi aftalte en pris og jeg skulle komme med nogle grafiske udkast, som vi så skulle rette til, så det til sidst sad lige i skabet.

Vi aftalte (på hans opfordring) at jeg fik halvdelen af beløbet med det samme og resten når hjemmesiden blev leveret. Vi lavede ikke nogen kontrakt (DOH!), da jeg mente at kende manden og hans firma godt.

Jeg sendte ham derefter nogle mails med udkast og han kommenterede på det. Samtidig sendte jeg også en faktura, hvor jeg skrev hvad ydelsen var samt at det var til dækning af halvdelen af det aftalte beløb og at resten skulle betales ved levering. Han svarer positivt tilbage på mailen.

Så langt så godt. Jeg arbejder lidt videre, men han indbetaler ikke det aftalte beløb, så jeg holder lidt igen med arbejdet og efter 6-7 uger spørger jeg ind til det faktum at beløbet ikke er gået ind på min konto. Jeg får en sludder for en sladder, men han skal nok få det gjort... i næste uge.
Der sker, som den vakse læser nok har regnet ud, stadig ikke noget, så jeg rykker ham igen. Det skal siges at jeg har kendt denne mand i snart otte år, hvorfor jeg nok er tilbøjelig til at give ham en hel del snor.

Efter at have rykket ham for fjerde gang, uden at der er sket noget, skriver jeg til ham, at jeg trækker mig fra projektet, da jeg ikke kan forvente at han vil overholde sin del af aftalen. Samtidig sender jeg en kreditnota, samt en ny faktura på de timer jeg rent faktisk har brugt på opgaven. Der sker, ikke overraskende, stadig intet.

Så nu er mit spørgsmål, hvad skal jeg gøre fremefter i forhold til denne sag? Forestiller mig at det koster en bondegård at slæbe ham i retten og da det "kun" drejer sig om ca. 5.000 kr., så er det vel ikke løsningen?

cvr.dk står der at hans aps er under tvangsopløsning. Giver det mig en mulighed eller gør det det bare endnu sværre?

Venlig hilsen
Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Det skal selvfølgelig nævnes at jeg har gemt al korrespondence og det fremgår tydeligt heraf, at han er indforstået med aftalen/fakturaen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:06

ProSupport.dk:
Giver det mig en mulighed eller gør det det bare endnu sværre?

Det betyder måske der alligevel ikke er nogle penge at komme efter, gode tegn er det i hvertfald ikke.

Men jeg ville da ikke droppe dit tilgodehavende, fortsæt med at sende rykkere til manden, så ryger den sikkert videre til kurator på et tidspunkt, også får du din betaling hvis der er noget at komme efter, når firmaet først er opløst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Jeg har af og til kontakt med ham ifm. med noget arbejde, han laver på min arbejdsplads (8-16 jobbet). Har en plan om at sige til ham, næste gang jeg ser, at nu tager jeg med ham ned i banken og får pengene. Han har jo sagt han vil betale masser af gange, så det kan han jo ikke have noget imod. Han har tit brugt som undskyldning, at han har haft travlt, så det er jo bare for at hjælpe ham.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:11

Det skader jo ikke at gå lidt til manden....;)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:23

Hvis hans selskab er under tvansopløsning skal du indgive dit krav hos kuratoren, men hvis han skylder mange penge til fx banken, så er chancen for at du får noget meget lille.. Men hvis du kender ham personligt er det jo muligt at du kan få ham til at betale dig af egen lomme..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:05

ProSupport.dk:
Jeg indgik for ca. fem måneder en aftale med en kunde, om at jeg skulle levere en hjemmeside med CMS (Drupal) til hans firma.

Hvis du her mener det er det ApS du har konstateret som værende under tvangsopløsning du har faktureret, så er der intet for dig at hente hos ham privat. Hvis det er under tvangsopløsning og du som kreditor ikke er blevet orienteret, så kan du rette henvendelse til skifteretten eller hvem der nu har begæret selskabet tvangsopløst og få indsigt i hvad der er foregået.

I større økonomiske sager kan han gøres personligt ansvarlig hvis der har været noget ansvarspådragende, men jeg tror ikke du skal forvente at din faktura betragtes som andet end en simpel fordring, hvorfor du i princippet blot kommer til at spilde din tid.

Men du kan hverken forvente eller forlange at få betaling fra ham personligt. Men du kan da prøve at tale til hans samvittighed og se om han at medlidenhed vil give dig nogle penge.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 02:07

Du skriver selskabet er under tvangsopløsning, dette skyldes normalt at der ikke er indleveret regnskabsmateriale til selskabsstyrelsen rettidigt. Dette fremgår af anpartselsskabslovens §§ 60 og 61

Du skal være opmærksom på ved en tvangsopløsning indkaldes kreditorerne ikke til skifteretten, men du har mulighed for at få yderligere informationer igennem skifteretten.

Du har som kreditor mulighed for at indgive konkursbehandling over selskabet, uagtet der er en tvangsopløsning undervejs. Selskabets ledelse tegner formelt stadig virksomheden i tvangsopløsningsfasen.

Det var lidt om reglerne på området, men for kr. 5.000,- kan det sjældent svare sig at bruge penge på at kradse dem ind, udgifterne vil tit være større.

Hvis du derimod kan bevise at virksomhedens leder vidste at virksomheden var insolvent på tidspunktet for ordreafgivelsen til dig, så er der handlet i ond tro, her vil personen kunne komme til at hæfte for købet. (Det skal kunne bevises).

For en del år siden havde vi en kunde der vidste virksomheden ikke kunne betale. De var på vej ud i en konkurs, ejeren af ApS´s bestilte en del produkter, meget mere end han normalt gjorde. Da virksomheden ikke betalte den fremsendte faktura, og vi en måned efter fik en cirkulærskrivelse fra et advokatkontor, hvor der fremgik at virksomheden var under konkursbehandling, rettede vores advokat henvendelse direkte til ejeren af selskabet med dokumentation om bestillingsdato mv. og gjorde rede for at der var handlet i ond tro, hvilket fik ejeren til personligt at udrede sin gæld til os.

Med venlig hilsen

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Lagersalg123 - JEN:

Men du kan da prøve at tale til hans samvittighed og se om han at medlidenhed vil give dig nogle penge.

Samvittighed har han vist ikke meget af. Tror hellere jeg vil appelere til han indre tøsedreng. Han er lettere konfliktsky og jeg har på fornemmelsen, at han vil krybe til korset når han bliver konfronteret face to face.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)