Jeg indgik for ca. fem måneder en aftale med en kunde, om at jeg skulle levere en hjemmeside med CMS (Drupal) til hans firma. Vi aftalte en pris og jeg skulle komme med nogle grafiske udkast, som vi så skulle rette til, så det til sidst sad lige i skabet. Vi aftalte (på hans opfordring) at jeg fik halvdelen af beløbet med det samme og resten når hjemmesiden blev leveret. Vi lavede ikke nogen kontrakt (DOH!), da jeg mente at kende manden og hans firma godt. Jeg sendte ham derefter nogle mails med udkast og han kommenterede på det. Samtidig sendte jeg også en faktura, hvor jeg skrev hvad ydelsen var samt at det var til dækning af halvdelen af det aftalte beløb og at resten skulle betales ved levering. Han svarer positivt tilbage på mailen. Så langt så godt. Jeg arbejder lidt videre, men han indbetaler ikke det aftalte beløb, så jeg holder lidt igen med arbejdet og efter 6-7 uger spørger jeg ind til det faktum at beløbet ikke er gået ind på min konto. Jeg får en sludder for en sladder, men han skal nok få det gjort... i næste uge. Efter at have rykket ham for fjerde gang, uden at der er sket noget, skriver jeg til ham, at jeg trækker mig fra projektet, da jeg ikke kan forvente at han vil overholde sin del af aftalen. Samtidig sender jeg en kreditnota, samt en ny faktura på de timer jeg rent faktisk har brugt på opgaven. Der sker, ikke overraskende, stadig intet. Så nu er mit spørgsmål, hvad skal jeg gøre fremefter i forhold til denne sag? Forestiller mig at det koster en bondegård at slæbe ham i retten og da det "kun" drejer sig om ca. 5.000 kr., så er det vel ikke løsningen? På cvr.dk står der at hans aps er under tvangsopløsning. Giver det mig en mulighed eller gør det det bare endnu sværre? Venlig hilsen |
Det skal selvfølgelig nævnes at jeg har gemt al korrespondence og det fremgår tydeligt heraf, at han er indforstået med aftalen/fakturaen.