Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med daginstitutioner/børnehaver

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er et firma som har en ide til daginstitutionerne/børnehaver der går ud på at udarbejde et produkt til de forældre som har børn i institutionen. Det er et produkt hvor man udnytter nogle af de kompetencer som der i forvejen er i institutionen og kræver dermed ikke ekstra arbejde, men kan give institutionen en mulighed for at sælge noget til forældrene.

Typisk så skal institutionen sælge kager/brød/julepynt/ osv. for at få overskud til aktiviteter da der skæres i budgetterne og her tænker vi at vores ide kunne hjælpe dem med at opnå et ekstra tilskud, uden alt det arbejde som det kan være at sætte ovenstående aktiviteter i gang.

MEN hvordan får man en institution i tale, er det gennem forældre rådet som skal godkende ideen eller er der et forum for de ansatte BUPL, eller andre steder man kan forsøge sig.

Nogen som har erfaringer til at påvirke den målgruppe/segment??

Mvh.

Michael 

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:28

Hej Michael

Daginstitutioner/børnehaver tilhører en af de målegrupper, jeg ringer til for kunder, som sælger vedligeholdsudstyr. Mine erfaringer i at påvirke målegruppen er positiv. Bare kom i gang. Du kan også få hjælp hos mig. Jeg har en lille, veletablerede virksomhed hvor jeg bl.a. tilbyder mødebooking til konkurrencedygtige priser.

Mvh.

Silke1

Tilmeldt 19. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:35

Hej Michael

Sider lige her ved siden af min mor, som er leder i en børnehave på Fyn. Hun siger, at kommunale institutioner ikke må tjene penge på forældre, altså sælge noget til dem. Forældrerådene må godt, så måske det skal være den vej. I skoler er det nok noget andet, fordi det her er eleverne der tjener penge til f.eks. en lejertur og ikke skolen/institutionen.

Håber det kan hjælpe.

HIlsen Maria

Tilmeldt 27. May 10
Skrevet kl. 13:47

Hej Maria.

Vores koncept er ikke lavet så det er noget børnehaverne skal tjene på.

I dag sælger mange institutioner f.eks. julekager m.v. i forbindelse med julearrangement for forældrene. Disse penge bruges til børnene.

Vores koncept er lavet med nøjagtig samme formål: at give daginstitutionerne et beløb i hånden som de kan bruge på f.eks. et arrangement med børnene.

Vi har en daginstitution som har afprøvet vores koncept i forbindelse med en lejrtur for de store børn. 16 (ud af 19) forældre valgte at købe vores produkt efterfølgende. Det gav daginstitutionen kr. 800 i støtte som de straks havde en plan for; pengene skulle bruges til hjælp til et legestativ som man stod og manglede xx kroner til. Forældrene og børnene var glade. De fik et produkt som har givet dem en værdi - også på lang sigt - og forældrene kunne se at børnene derudover fik en ny ting på legepladsen.

Konceptet er fuldstændig frivilligt for forældrene. Ingen forpligtelser - ingen minimumskøb. Og man er sikker på at stå med et varigt produkt til stor glæde for børnene - også når de bliver store/voksne da det stadig vil bestå!  

Men nu din mor siger, at forældrene gerne må sælge disse produkter. Har I nogen ide til hvordan man lettest får kontakt til forældrene?

Med venlig hilsen

Michael

Tilmeldt 27. May 10
Skrevet kl. 18:23

Hej Silke

Kan du ikke skrive lidt mere om dit firma og hvad du tager for dit arbejde, du kan skrive på info@discngo.dk

Mvh.

Michael

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:20

Hej '

jeg sidder i en børnehave bestyrelse som er ansvarlig på indsamle penge til den.

Kunne du give et tips??

venlig hilsen

majbritt

Tilmeldt 27. May 10
Skrevet kl. 14:18

Hej Majbritt

Jo med risiko for at vi ikke kan komme ind i din børnehave og sælge vores idé Huh?

Det går i sin enkelthed ud på at udnytte de resourcer som der i forvejen anvendes i børnehaven, på en måde så forældrene får mere udbytte og glæde, også senere i livet for barnet.

Skriv en PM til min og jeg skal uddybe det detaljeret, da ideen ikke er udbredt i DK endnu og vi forsøger at skabe et behov for det.

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)