Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"nyt" skrabbelods udsalg! holder det?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læser din frustration, går den på, at du ikke ved hvordan du tilkobler en merværdi til denne ydelse, som i sin enkelhed gå ud på, at du via din viden, vil kunne stimulere en potentiel kunde ved hjælp af rabatkupon/skrabelod, som er gældende over en datolagt weekend for så at skabe et mersalg for tøjbutikken. Du vil med andre ord, få kunden til at føle sig speciel og taknemmelig over at netop han/hun fik skrabet sig til alt fra 10-50 procent og derved generere et mersalg.

så langt så godt..?!

Hvis denne aktion lykkedes vil tøj-butikken ha skabt en merværdi på bundlinien, som de normalt ikke vil have kunne generere. altså et positivt scenarie! - det skal du selvfølgelig have en belønning/løn for at have skabt.

Jeg går ud fra, at det så er her du går i stå og ikke kan komme videre med dine tanker...?

Vi kunne diskutere i mange timer om hvorvidt denne idé er bæredygtig eller ej, men det vil jeg ikke tage stilling til - jeg vil bare give dig et rigtig godt råd til hvordan du kan komme videre med dine tanker.

Sørg for at bygge et struktureret produkt op omkring din viden  - tænk lidt større, lidt længere og gør dig og dit produkt til et produkt du kan levere hurtigt og sørg for at gøre det et produkt, det ikke tager en time at efterligne for butikken - for så garanterer jeg dig for, at du ikke ser så meget som 2 kr. rulle ind på din konto.

dvs. du skal ikke tænke i et skrabelodskoncept - du skal tænke, hvad er det jeg ved, som butikken ikke ved??! det er her du har værdien, det er her du skal generere en værdi for din virksomhed og dit produkt. Du ved fra din egen erfaring, at når man som kunde føler sig speciel og værdsat samt når du bliver stimuleret på en måde du ikke lige havde set komme og det tilmed er en positiv stimulering - ja så vil du have tendens til at danne et tillidsforhold af større eller mindre grad til denne butik og dermed føle trang til at købe mere af en vare. Det er jo også klart, at Hugo Boss ikke vil skulle tricke på de samme parametre som jack and jones, for at stimulere deres kunder- men teorien og tankerne vil være de samme - du skal bare kunne differentiere dig og dit produkt på en sådan måde, at den butik du skal tilfører en knowhow vil være tilpasset til det segment du vil ramme. 

Så find ud af, hvem du helt præcist vil ramme. hvordan du får tilført dit produkt en værdi som rent faktisk har en værdi for virksomheden, som kan eksekveres hurtigt og nemt, så de ikke selv får lyst til at lege med ideén.

dine referencer vil blive altafgørende, så hvis jeg var dig ville jeg alliere mig med et par butikker, sige du har en know how og nogle spændende ideér, som måske ville kunne generere et mersalg. det skal ikke koste butikkerne noget at prøve dette her (du skal altså arbejde gratis i starten) og i vil i samarbejde finde ud af hvordan i skal tilpasse din viden til praksis for netop denne butik. så vil du finde ud af, hvad som fungere og hvad der ikke fungere. hvad stimulere kunderne i netop denne type butik med den pågældende målgruppe osv. osv.. du vil så stille og roligt få dig nogle referencer at trække på og det vil give dit produkt, som jo er dig og dit hovede, en værdi som nu rent faktisk vil kunne tjene penge på.. for hvis jack and jones på hjørnet af torvet, kan se og læse, at  du i sidste uge arbejdede med en kampagne for hugo boss og derefter vero moda og de tilmed har givet dig et par rosende ord med på vejen, som du selvfølglig har fået dem til at skrive på din hjemmeside, så har du dig den første betalende kunde :-)

- Mindgame.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:44

Tim Bøgh Morthorst:
det bliver svært at undgå at folk går ud og ind indtil de opnår den maksimale rabat.

Dette kunne evt. løses ved at når kunderne, i dagene op til udsalget, køber vare for over 100,- modtager de et skrabe lod som er gældende i udsalgs perioden. 

Er det så nemt for butikker at finde producenter og lign. til at lave skrabe lodder?? hvor mange firmaer kan egentlig lave dette?? kan et alm. trykkeri måske??

Hvis du kan få lavet nogle lækre skrabe lodder + lave en fornuftig pris aftale hos et trykkeri, kombineret med din kommende viden indenfor området og gode referencer. Tror jeg ikke at ret mange butikker vil bruge tid på det selv.

Hvis de ville have en hurtig løsning kunne de jo bare tage en terning og et raflebæger og stille ved kassen, så kan kunden "rulle" sig til rabatten ;)

Go aften 

// Henrik Brændgaard

Videofabrikken.dk Video- produktion, optimering og rådgivning 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:18

Mange forsøger sig med skrabelodder - om man har tanket en tankfuld benzin eller man har købt et blad, så følger der gerne et lille fint skrabelod med, som så skal knytte kunden til et givent produkt og den vej skabe mersalg.. - så jo , de er ganske tilgængelige og om de er lækre er sagen irrelevant.

Problemet her... det virker simpelthen ikke.. dagens forbruger er kritisk, analytisk og tilmed systematisk i sin tilgang til tilbud. så et skrabelod vil slet ikke kunne tricke hende - hun vil derimod gøre mere skade end gavn, hvis hun har skrabet sig til 10 procent, men fru olsen efter hende skrabede sig til 50 procents rabat. eller slog en terning for den sags skyld.

Hvis man vil stimulerer kunder individuelt og skabe en større eller mindre grad af præference til ens butik/produkt - så er det ihvertfald ikke en terning som skal gøre dette, ej heller et skrabelod. Det var sådan set det jeg prøvede at belyse i mit tidligere indlæg. Man er nød til at snakke til kunden med respekt og i øjenhøjde og ikke ned til denne - det må være den første forudsætning for succes i dagens Danmark. så skab en forskel i butikken, hos personalets attitude overfor kunden, skab en kultur og nogle værdier som tilfører produkterne en merværdi og kvalitet, de ikke får andre steder. Skal man absolut ud i et stunt alla terninger eller rabatkuponer, så stil et scenarie op, hvor kunden rent faktisk får belønning efter hendes individuelle færdigheder - det være sig spørgsmål om et givent emne, en fysisk udfoldelse (kunne være at rabatten blev bestemt efter antal mål man kunne score på et opstillet mål) osv. osv. så tilfører kunden selv noget værdi til processen og bliver derfor involveret og knytter sig nemmere. 

For husk, at de også er ved at indse...

If it´s free, YOU are the thing being sold.

Håber det giver mening - ellers er jeg klar på yderligere debat :-)

- Mindgame

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 11:31

Tak for de gode kommentare.. Jeg beklager meget min langsomme respons, men har været væk. Især det med at bygge referencer op er noget jeg vil tage til mig, selvom det starter med at være gratis. 

Du skriver nogle yderst flotte mærker jeg kan tage kontakt til Hugo Boss, vero moda osv. Kan jeg godt skyde så højt til at starte med eller skal jeg hellere tage kontakt til mindre butikker og skabe mine referencer der. Nogle kommentarer på det?

Den måde jeg havde tænkt mig at gøre mig "speciel", er at jeg vil kontakte forskellige trykkerier, og skrabelodsproducenter og få en super pris i hus. Derefter ville jeg bruge det du sagde mindgame med at skabe referencer. Hvis de giver resultater, syntes jeg jeg står i en god position til at tage penge for min ide, fordi så kan jeg "bevise" at det virker. 

Nogle kommentarer på den metode at gøre det på.

Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:54
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18

Super fint koncept! dog

I mine øjne vil det bare tage den såkaldte proffesionalisme lidt væk, og gøre det til en fest og farver butik.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 12:34

Yderligere kommentare??

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 09:27

Det er en kanon god idé.

- En udmærket mulighed kunne være at bruge lodderne ved arrangementer. Butikker har jo til tider "open ny night" hvor man kunne udlevere dem en 14 dages tid op til arrangementet eller få nogle butiksdrenge til at gå rundt i gågaden med dem.

- Selvom folk' nok ville gå ind og få en masse lodder for enten at få større rabatter eller "rabat eller ej" alt efter hvordan man vil lave sit anordning, ville der stadigvæk komme gang i butikken og flere folk "uden lodder" som evt. ville købe hos dig.

Med venlig hilsen

mads Rosenlund

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 12:13

Tak for kommentaren. Hvis man vælger at gøre det tror jeg at følelsen af at man har fået personligt den her procent vil fade lidt.. 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)