En 2 værelseslejlighed i Kbh koster 6000kr, et enkletmandskontor i Kbh (ikke kontorfælleskab) koster 7000kr Det giver 13.000kr + 2x forbrug En 3 værelseslejlighed i Kbh koster 9.000kr + 1x forbrug Det kan ikke passe at der ikke findes en eller anden måde hvorpå jeg kan udnytte det faktum til at spare nogen penge? Jeg behøver jo ikke to køkkener, to toiletter osv ... jeg behøver et sted hvor min computer, mine mapper og mit arkivskab kan stå ... samt hvor jeg kan opbevare mine digital kammeraer mv. Jeg har ikke fundet nogen lejlighed endnu, men vil gerne have råd til hvad jeg skal gøre for at få lov at lade firmaet betale noget af huslejen? |
Hej Mikkel,
Jeg har brugt reglen om erhverv i privatboligen engang. Der skal opfyldes to krav: Der skal være direkte adgang udefra til det rum du arbejder i - og der må ikke være nogen former for private ting i rummet.
Det er så 7 år siden - så jeg skal egentlig ikke kunne sige om noget er lavet om siden da :·)
Men kan du opfylde betingelserne, kan du også trække en procentdel af el, vand og varmeregningen fra (den samme procentdel som den du bruger af den samlede lejlighed).
Derudover kan jeg nu varmt anbefale et kontorfællesskab ude i byen. Det giver god liv i hverdagen, gode sparringspartnere og det er sundt for sjælen at komme hjemmefra. Mit humør steg 50% da jeg flyttede virksomheden ud af boligen :·)