Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spøjs oplevelse omkring søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg har for nylig været ude i en metalvirksomhed med en del ansatte - og her kom den markedsføringsansvarlige og jeg frem til konklusionen om at der skulle satses mere på søgemaskineoptimering som salgsværktøj.

 

Vi brugte efterfølgende en hel del tid på at konkretisere søgeord, linkbuilding, kode omlægning o.s.v - og jeg lavede i den forbindelse en hel del research. Nu sker det så at ejeren af virksomheden ved et Rotary (eller noget lign.) møde snakker med en mand fra et større reklamebureau i Kbh. - og han fortæller ham at der ikke skal puttes penge i søgemaskineoptimering - man skal da "bare" bruge AdWords ...

 

Så nu er projektet sat på pause - jeg skal nok få mine penge for det jeg har lavet - men jeg bliver altså ind i mellem så træt af folk der snakker om noget de ikke ved noget om - og jeg er endnu mere træt af at så få marketingsfolk ved noget om seo

 

(skulle bare lige have noget luft - god nat)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var da vist noget af det dummeste jeg længe har hørt

Har du efterfølgende prøvet at forklare din kunde om internettets realiteter, og hvorfor Adwords ikke bør stå alene i hans tilfælde?

Det sker da at kunder forkaster noget, fordi de tilfældigvis har en fætter der ved bedre. Nogen gange kan man nemt få dem omvendt igen, og andre gange må man bare tænke "fred være med dem - JEG ved bedre, men de må lære på den dyre måde"

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal selvfølgelig se i muligheder i steder for begrændsninger.

 

Ddit svar til virksomheden kunne f.eks. være.

 

Naturligvis skal vi bruge adwords, det er en helt naturlig del af søgemaskineoptimering og en helt naturlig del at din plan, For at optimerer virkningen af adwords, er der nogle forudsætninger der skal værei orden. Disse forudsætninger ligner til forveksling søgemaskineoptimering.

 

man skal finde de ord det kan betale sig at købe som adwords (søgeordsanalyse)

 

man skal optimerer til disse ord, så den bruger der klikker på en adword lander på en side der er top relevant for dette søgeord. Det er både godt for placeringen af adword annoncen på søgemaskinens resultat sider men også godt for adwordets virkning (conversion rate).

 

Så skal man optimerer det enkelæte adword, så det virker bedst muligt.

 

Adword er ikke en showstopper for dit arbejde med virksomheden, tværdimod. Dun kunde har nu nået er højere modenhedsniveau, det kan du rose direktøren for og så forklare han at når han nu er klar til at udvide jeres samarbejde til også at omhandle adwords, så bør i lave en ordentlig aftale da du nu skal lave mere end kun søgemaskineoptimering.

 

Muligheder, altid muligheder

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glædes hver gang, der er nogle virksomheder der er så dumme at de dropper al søgemaskineoptimering. Det giver mere plads til os andre, og gør konkurrencen mindre :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)