Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstbannere versus billedebannere - bedst indtjening?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Hej Aminoer

Forleden dag var der én herinde fra Amino, der skrev i en tråd, at tekstbannere typisk havde en større succesrate end billedebannere. Er dét rent faktisk blevet bevist, eller?

Af æstetiske årsager vil jeg helst sætte billedebannere på mit kommende engelssprogede website (synes de små tekstlinks er så grimme), så det ville da egentlig ærgre mig, hvis der er noget om det.

Dbh

Thomas

Hej

Typisk kan du vælge mellem grafiske bannere (f.eks. 468x60 pixels), tekstannoncer (som via Google Adsense) og tekstlinks (en klikbar tekst).

Som Nillerrune skriver så er indtjening størst ved brug af tekstlinks, da du meget bedre kan integrere dem i en sammenhæng og dermed meget bedre skabe en handling hos brugeren. Ca. 60% af alle klik i vores netværk Partner-ads kommer fra tekstlinks.

Jeg opfatter dog mere dit spørgsmål som et valg mellem grafiske bannere og tekstannoncer.

Hvis vi ser bort fra at du i princippet selv kan lave tekstannoncer og vise dem i en god sammenhæng, så vil du mht. til f.eks. Google Adsense altid være afhængig af at et system skal matche dit indhold med relevante reklamer, hvilket i mange tilfælde giver noget der ikke passer ordentligt sammen. Der er er det en bedre idé selv at udvælge reklamer i.f.a. f.eks. grafiske reklamer fra et affiliate netværk.

Jeg tror at de fleste brugere efterhånden er så vant til f.eks. Google Adsense annoncer at det ikke betyder det store om du vælger disse eller grafiske reklamer. Brugeren identificerer begge som reklamer og reagerer alligevel kun hvis det er relevant. Dog vil nogle grafiske reklamer kunne give mere respons i.f.a. klik men ikke nødvendigvis salg (hvis du får provision), da behovet skal være der.

Det jeg egentlig vil frem til er at du altid skal reklamere i en sammenhæng, dvs. vise relevante reklamer. Vælg ud fra det først og fremmest. Og så vælg derefter det du synes ser pænest ud.

Mvh. Ken

Hej Ken

Det er korrekt opfattet:

"Jeg opfatter dog mere dit spørgsmål som et valg mellem grafiske bannere og tekstannoncer."

Jeg bliver lidt forvirret af forskellen på tekstbannere, tekstannoncer og tekstlinks. Dem, jeg tænker på, er bannere med links til flere forskelllige sider (tekstbannere, men kaldes sikkert også tekstannoncer). Tekstlinks, går jeg ud fra, er de små links, der er integreret i selve den tekst, man skriver? Ved godt, jeg også kom til at kalde tekstbannere for tekstlinks i mit oprindelige indlæg, men det er fordi jeg ser tekstbannere som bestående af en række små links :-)

Når det så er sagt, så vil jeg benytte mig af tekstlinks i de artikler, jeg skriver på den Blog, der også er på websitet.

Tak for god feedback - igen, igen! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)