Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i enkeltmandsvirksomhed som studerende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så håber jeg alle de vise mennesker herinde kan hjælpe mig.

Jeg er i den heldige situation at jeg har akkumuleret noget overskud i min enkeltmandsvirksomhed, hvilket jo er rart. Men er desværre også på SU, og der er jo som bekendt grænser for hvor meget man må tjene. Og vil gerne bruge de penge jeg har arbejdet hårdt for til at udvide og udvikle mig virksomhed!

Har jeg mulighed for at investere mine penge på nogen måde så det ikke tæller med i mit overskud og dermed ødelægger min virksomheds udviklingsmuligheder og mit forhold til SU styrelsen? Altså en form for aktiver jeg efter endt studietid (om 3 år) har mulighed for at realisere..

Håber nogen kan hjælpe!

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:31

Ting du køber til brug i virksomheden..

Hvis du driver en webshop ville de være nærliggende med en ny laptop, ny telefon etc..

Har du en biks, kan du købe møbler etc..

Fra København
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:49

Tak for indlæg TPedersen, men på et eller andet tidspunkt er der grænser for hvor mange computere og andet gejl jeg har brug for. Og om 3 år er 4 computere købt idag ikke meget værd. Og skal jo også helst kunne retfærdiggøre mine køb.

Ved du noget om hvordan det ville se ud hvis jeg investerede i en anden virksomhed eller købte aktier eller lign.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Hej!

Spar op i VSO mod 25% forlods skat.

VSO-opsparing tæller ikke med i beregningsgrundlaget for SU.

MvH

Peter

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:03

Hvad er VSO?

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:22

Nå, den skulle lige fise ind.. Det er vel VirksomhedSkatteOrdningen?!

SU skriver om sagen her.. http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

Men jeg synes, at det er langt fra klart, at man er undtaget ved VSO. Ligeledes hvis man nærlæser deres regler dybt, så tyder det på, at man ikke kan komme udenom at medtage alle slags indtægter lige meget hvilken beskatningsaftale, man har med SKAT. Men folk bruger "finten", så det tyder jo på, at SU accepterer det :)

Husk, at al SU beregningsgrundlag er efter AMB :)

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 00:45

jmmoeller:

Nå, den skulle lige fise ind.. Det er vel VirksomhedSkatteOrdningen?!

SU skriver om sagen her..http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

Men jeg synes, at det er langt fra klart, at man er undtaget ved VSO. Ligeledes hvis man nærlæser deres regler dybt, så tyder det på, at man ikke kan komme udenom at medtage alle slags indtægter lige meget hvilken beskatningsaftale, man har med SKAT. Men folk bruger "finten", så det tyder jo på, at SU accepterer det :)

Husk, at al SU beregningsgrundlag er efter AMB :)

Ret mig hvis jeg tager fejl, men virksomhedsordningen er sådan set bare en måde at køre en personlig virksomhed som et ApS eller A/S. Pengene, som selskabet giver i overskud, "gemmes" i virksomheden og overskuddet beskattes med 25%. Når du så engang ikke er på SU mere eller tjener mindre kan du trække pengene ud igen mod en udbytteskat, der modsvarer det du mangler at betale i skat.

På startvaekst.dk kan man også læse, at næsten alle der benytter VSO gør brug af en revisor - bare så du er opmærksom på det.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

VSO er en skatteberegningsmodel....hvor der betales forlods 25% skat af opsparingen

i virksomheden.

Der betales ikke AMB af opsparinge i VSO.

Ved sene hævning betales så fuld skat - 25% forlods betalt skat.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)