Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket selskab skal vi vælge

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er 100% enig. Bortset fra at den agressive anvendelse du taler om ikke kommer fra egentlige skatterådgivere men fra "rådgivere" som også udbyder disse SMBA selskaber. Faktum er at 90% af revisorerne i dag stejler hvis de drøfter evt. kundeforhold og konstaterer at vedkommende har et SMBA. Det eneste sted man oplever at folk anbefaler SMBA-selskaber, udover hos udbyderne selv, er her på Amino Smile  

Her i eftermiddag skal jeg ud til et af "mine" revisionsfirmaer og fortælle en af deres kunder hvordan man kan omdanne hans SMBA til et ApS (fusion). Hvordan han har fået den ide at lave et SMBA ved jeg ikke men jeg har en god ide om det. Smile    

Her og nu ville jeg nok starte med et IS/ og så senere omdanne til ApS. Skulle jeg endelig lave et alternativ til et ApS i en situation hvor der er flere ejer ville jeg kigge på partnerselskabet, hvor man også har mulighed for at lave en fordeling på overskuddet.

Grundlæggende har jeg dog den holdning at kan man ikke rejse 80.000 kr. svarende til indskudskapitalen i et selskab så er det spørgsmålet om man (virksomheden) overhovedet er moden til at drive virksomhed i selsbsform. Viser det sig at virksomheden giver underskud de første år kan dette underskud ikke bruges til noget i et ApS eller SMBA men i et I/S kan interessenterne anvende det til modregning i anden indkomst.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 13:22

Okay. Jeg tror vi er blevet enige om at oprette I/S, da SmbA får en del kritik.

Så har jeg kontaktet en advokat for at få hjælp til en særskilt kontrakt så vi ikke hæfter for hinandens personlige økonomi. Men han ville have 1500 + moms og bruge 8 - 10 timer. Kender I nogle der er billigere og hurtigere? synes nemlig det lyder ret vildt..

Og tusind tak for hjælpen 

Mvh Thomas

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Det er godt nok utroligt Bent, som du svinger i din argumentation.

Nogle gange anbefaler du SMBA..og andre gang ikke(når man er flere ejere).

Jeg skal gerne henvise til tråde, hvor du argumenterer stik modsat.

Har selv været indkaneret modstander af SMBA før i tiden....men bruger det selv nu....og

der er ingen problemer.

MvH

Peter

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Hej Thomas.

Har sendt dig en PM.

Vi kan sagtens anvise billigere alternativer.

MvH

Peter 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:58

Det er da dig der er en klaphat og svingende i dine anbefalinger Big Smile Du har selv været indædt modstander af SMBA-selskaber men anbefaler det nu fordi du selv bruger det.

Det jeg har sagt og også står ved, er at det for mig personligt måske ville have været ok at drive virksomhed i SMBA form for såvidt angår den del af min aktivitet der består i at være underleverandør til et fælles rådgivningsselskab. De er nemlig bedøvende ligeglad med om jeg driver virksomhed personligt , i ApS eller i SMBA form og sidstnævnte ville gøre at man slap for lønoplysninger.Jeg har i samme åndedrag sagt at partnerselskabet måske kunne være ideelt i en sådan situation hvor man var 2 eller flere partnere i selskabet med hvert sit ApS over som følge af en mere fri overskudsdeling.

Men hvad der kan være godt eller ok for én selv er ikke nødvendigvis godt for andre. Er man en dårlig rådgiver/revisor ser man jo først problemerne når de kommer.  

Det jeg kan sige er at det SMBA som jeg nu skal omdanne til ApS formentlig via en anpartsombytning og efterfølgende fusion bliver dyrere end hvis vedkommende havde valgt at stifte et ApS fra starten.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Tja....du husker ikke særlig godt Bent.

Du er lige så omtåget.....som du gør skattelovgivningen til.

Ved godt, at du gerne vil snakke udenom, men jeg køber den ikke.

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:36

Jamen når nu jeg er så dårlig til at huske og så dårligt til at formidle hvad der står i skattelovgviningen så må du jo, som en af landets dygtigste og mest anerkendte revisorer, hellere hjælpe mig på vej.

Konkretiser det eller drop det fis ! 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:50

Jeg tilbyder at lave engelske selskaber med dansk filial. Dermed kan du undgå den personlige hæftelse, hvis der er uforudsete forhold i driften, og kapitalkravet er ikke 80.000 (som ved et ApS) men en brøkdel af et engelsk pund.

Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Bent..det kører ikke mod dine kvalifikationer, som er helt i top...uden tvivl.

Det er noget andet, som jeg ved lejlighed vil forklare nærmere i en PM til dig.

MvH

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:43

Det er muligt; det var den med at gøre skattelovgivningen omtåget jeg reagerede på. De eneste der gør lovgivningen omtåget er politikerne Big Smile

Jeg vil på det kraftigste fraråde at man etablerer engelske selskaber hvis vi taler om herboende personer som driver aktiviteter i Danmark. Det er muligt man kan undgå at stille med kapitalindskud men det giver alt for meget bøvl med regnskaber m.v. og hvordan ser det ud for jeres kunder at de bliver faktureret via et engelsk selskab. 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)