Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thebirkes og vaskemaskiner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Dansk Butiks Design Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag var jeg nede og betale en vaskemaskine jeg købte for 14 dage siden. Da jeg kom ind i forretningen, fik jeg øjenkontakt med den sælger jeg handlede med 14 dage forinden. Han stod sammen med 3 kollegaer. Straks vi fik øjenkontakt, kom han hen til mig og sagde: Hej Michael - kommer du for at hente din vaskemaskine ?

Der sker noget når en sælger kan huske mit navn - måske er det fordi jeg selv prøver at huske mine kunders navn. I hvert fald gik jeg ud af butikken med en rigtig god fornemmelse, selvom jeg lige var blevet lænset for et betragteligt beløb.

På vej tilbage til arbejde, kom jeg til at tænke på en situation jeg er udsat for flere gange om ugen. På vej til arbejde om morgenen, køber jeg flere gange om ugen et "Thebirkes". Jeg køber dem friskbagte på en tankstation. De er fantastisk gode og selvom jeg balancerer på kanten af den vægt jeg bør have, så vil jeg ikke udnvære min thebirkes.

Hver eneste gang spørger manden der ejer tankstationen om følgende: "Skal du ikke ha 2 for 15 kr.". Til dette svarer jeg (også flere gange om ugen) "Nej tak, så bliver jeg for tyk". Jeg er som sådan ikke irriteret over at han spørger om jeg ikke skal have 2 stk. thebirkes. Det er vel enhver sælgers pligt at optimere salget. Dog synes jeg efter nu i 3 år at sige det samme, at tiden måske er inde til at huske vores næsten daglige tilbud og afvisning.

Min gode fornemmelse efter at have betalt sælgeren i vaskemaskineforretningen, fik jeg lyst til at skrive dette indlæg. Det er ikke særlig svært at huske sine kunder, deres navn eller "historik" hvis man gør sig lidt umage, og det er alle kræfterne værd.

Hvis dine kunder har en god fornemmelse, efter de har betalt dig nogle penge, så kan du være vis på, at denne kunde kommer igen. Når kunden så kommer igen, er din chance for at sælge ham endnu mere langt større, hvis du kan huske noget om ham. Dette gælder uanset om det er hans navn, hvad han købte sidst, eller hvor hans moster bor.

Derfor skal du gøre det til en vane, at indprente dig de oplysninger du har om kunden. Når din virksomhed vokser, kan man med fordel skrive oplysningerne ind i historikken - også onkles fødselsadag.

Jeg ønsker alle en god uge.

Mvh.

Michael

 

 

If you aren't a part of the solution, you are a part of the problem.

"Albert Einstein"

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Super godt indlæg om kunderservice i en nøddeskal.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er altid dejlig med god service, og så er det godt for forretningen hvis medarbejderne giver "lidt ekstra" eks. det at huske et navn giver altid point, og loyale kunder med tiden.

Jeg var for en mdr siden på et 3 dages kursus i "service profit chain" på Center Hotel i Vejle, kurset handler bla, om at give kunderne lige lidt ekstra service, gerne med et personlig islæt, huske navn, vane (thebirkes) og lign. Alt i alt, at tage hensyn til kundens behov.

Sidst på aftenen 2. dag arbejde vi i grupper, ved 22 tiden arbejdede min gruppe i lobbyen, 5-6 meter fra receptionen.

Jeg trænger til en cola og spørger om andre i gruppen skal have noget med. Jeg snupper derfor 2 colaér i køledesken ved receptionen, og spørger om de kan blive skrevet på firmaets fælles regning.

Det kunne de ikke, derfor beder jeg om at få dem skrevet på mit værelse; 220.

Jeg går tilbage til gruppen og vi arbejder videre til 23.30 hvor jeg gerne vil i seng. Da jeg står ved min værelsesdør ser jeg pludselig at jeg bor på 320,,, jeg skynder mig ned i receptionen og prøver at forklare. Den søde receptionist siger at hun ret hurtig opdagede at jeg havde oplyst forkert værelsesnummer, men da hun kunne se at vi i gruppen var langt inde i en samtale og havde arbejdet længe ville hun vente til næste dag med at rette fejlen....  Service profit chain,, i sin klareste form..

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det virker rigtig godt at sige navnet 

 

Prøv selv at sige navnet på en medarbejde  når du tanker benzin - De bliver helt paff 

 det er bare så sjove at sige "tusinde tak Sussanne"

man kan se at de tænker hvorfanden ved han at jeg hedder  ........(Deres navn står på brystet på et navneskilt )

Og til dem som modtager kreditkort til betaling - prøve at give det tilbage og sige her der deres kort hr. sørensen ..

(navnet står jo på kortet ) 

 

 


Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en hårfin balance, det der med navne. Kender I ikke sælgeren, der ringer og siger: Hej Birte. Er det dig der er ansvarlig for indkøb af printerpatroner (sæbe, pærer osv.) Birte, vi har et rigtig godt tilbud til dig. Kunne du ikke tænke dig at spare en masse penge, Birte?

Det er næsten ikke til at holde ud - og frfemmer i hvert fald ikke min købelyst, skal jeg lige hilse og sige!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter 3 år burde han så ikke have din "Thebirkes" pakket og klar til du kommer og muligvis bare 1 gang om ugen smide en gratis kop kaffe oven i..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver et meget godt billed af, at excellent kundeservice handler om, at dyrke kundens største interesse - kunden selv.

Føler kunden sig set, hørt og anerkendt, så bliver de så glade og tænker "Det er sgu service" Big Smile

Mere skal der ikke til.

Super godt indlæg Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)