Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfordring til klik på affiliate ads

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Hurtigt spørgsmål: må man opforde til, at besøgende klikker på annoncer fra IQmedier, Euroads, Partnerads og mikkelsenmedia? Er godt klar over at man ikke må med Goggle AdSense.

Vh. Peter

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:43

Selvfølgelig ikke

.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 15:53

Jeg synes bare, at jeg har set en del affiliatesider, hvor der reklamerne på siden nærmest anbefales? Men det defineres måske ikke som opfordring til klik?

Vh. Peter

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:23

Hvis annoncerne ikke er klikafregnede, så er der vel ikke noget galt i det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:25

Nicolaj Thomasen:

Enig.. Jeg har skrevet med ejeren af Partner-ads på et tidspunkt, og han sagde at det var okay at lave en side baseret på at SÆLGE en vare eller flere på anden side = opfordring til køb.. evt. via salgsbrev, egne erfaringer eller andet.

EDIT: Derimod er det vist heller ikke lovligt at opfordrer til at tilmelde sig konkurrencer (leads) mm. - så vidt jeg husker - så hæng mig ikke op på den.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 17:57

Wi:

Nicolaj Thomasen:

Enig.. Jeg har skrevet med ejeren af Partner-ads på et tidspunkt, og han sagde at det var okay at lave en side baseret på at SÆLGE en vare eller flere på anden side = opfordring til køb.. evt. via salgsbrev, egne erfaringer eller andet.

EDIT: Derimod er det vist heller ikke lovligt at opfordrer til at tilmelde sig konkurrencer (leads) mm. - så vidt jeg husker - så hæng mig ikke op på den.

Hej

Jeg tror det er vigtigt at adskille opfordringerne fra hinanden.

Opfordringer til f.eks. at købe en vare som Wi nævner er der som sådan ikke noget galt med, da annoncørerne ønsker at sælger varer. Derfor er det ofte også sådanne kampagner som må bruges på f.eks. cashback sites o.l.

Opfordringer til klik, hvor der betales for tilmeldinger er lidt i samme stil, men det er en gråzone fordi brugerne skal tilmelde sig af egen interesse og ikke fordi de er opfordret til det. Derfor kan mange lead-kampagner heller ikke bruges i.f.m. cashback o.l.

Opfordringer til klik, hvor der betales pr. klik er ikke accepteret af nogen netværk så vidt jeg ved. Dette skyldes naturligvis at når der betales for klik, så skal der også være en vis kvalitet i de klik der kommer. Derfor tror jeg ikke at nogen som helst annoncører vil acceptere opfordringer til klik når de betaler pr. klik. Og derfor tillader affiliate netværk naturligvis heller ikke det.

En tommelfingerregel er: Du må ikke opfordre til klik på reklamer, fordi brugerne skal klikke af egen interesse.
Meddelelser som 'Klik her for at støtte siden' o.l. er ikke acceptable.

I.f.m. kampagner som betaler pr. salg og pr. lead er det for det meste OK at opfordre til klik, f.eks. som Wi nævner det i form af en 'salgsside' eller hvis det er tilladt i.f.m. cashback.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)