Jeg er ved at skal lave en engelsk version af mit site.
Af hensyn til SEO, skal jeg så ikke vælge at ligge sitet ud på et UK domæne (det er særligt englændere, som er i målgruppen), alternativet er selvfølgeligt at lave undersider på det nuværende DK domæne. Men en englænder kigger vel mest efter UK og COM domæner - har jeg en ide om og bliver vel lidt nervørse over at klikke ind på f.eks et DK domæne. Google vælger vel UK domæner før DK domæner til englændere ud fra en geografisk vurdering ?
Jeg har en ide om at jeg får nogle lidt andre google søgeresultater når jeg går på nettet fra en IP adresse i Italien for at tjekke mit danske site, end jeg ville få hvis jeg sad ved en dansk IP adresse, er det rigtigt, jeg tænker på om google laver geografisk tilpasning i forhold til min Italienske IP ?
Fint blogindlæg om UK's specielle sider. Tak for det.
Jeg har en række englændere, som vil arbejde for vores feriested i Italien, så de skal have et engelsksproget site at henvise til. Så jeg har allerede så småt foden indenfor på øerne.
Mit spørgsmål er mest rettet imod den bedste opstart af det engelske site, når der kigges på det med SEO øjne, samt om der er problemer med den visning jeg ser i forhold til googles geografi algoritme.
Tak for svaret, det er netop de overvejelser jeg sidder med, i forhold til domænet, du mener også at et UK domæne er at foretrække, så det er den vej der skal arbejdes.
Tak for svaret, det er netop de overvejelser jeg sidder med, i forhold til domænet, du mener også at et UK domæne er at foretrække, så det er den vej der skal arbejdes.
De bedste hilsener
Finn
Ja, og det vil også være rigtig godt at få det hosted på en server i UK.