Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige pludselig blev min side utrolig langsom - bange for at blive smidt af Google

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Daniel Lomholt:

Fik klaret den fejl, ved at opdatere inde i "permantente links". Jeg fandt en tabel på over 800.000 rækker (statpress) som jeg engang installerede, men ikke havde brugt - desværre hjalp det ikke på hastigheden, hvilket jeg ikke forstår. 

Mit gæt er at permanente links også rettede i din htaccess fil ;)

Jeg vil stadig foreslå dig at du bruger det plugin jeg har omtalt. men opsætter det korrekt denne gang, læs om pluginet og gør de rigtige mapper skrivbare osv osv. for der er ikke noget galt med det plugin, man skal bare opsætte det rigtigt og lave de fornødne rettelser. gør man det rigtigt får du helt sikkert en hjemmeside som er noget hurtigere.

prøv evt også at teste ved at fjerne fx facebook og andre plugins en for en, og se om det ikke virker, for jeg oplevede nemlig engang af Facebook gjorde at en WP side kørte meget langsomt.

Mange tak, jeg vil prøve at kigge på det, igen så. :)

Søren.Pedersen:

eller at du har valgt at hoste dit site hos en webhotel udbyder der har et ry for konstant at have performance problemer? (gigahost igen igen)

hvis dit site er så vigtigt for dig var det nok en ide at søge efter en der havde et lidt mere stabilt performanceoutput, koster jo ikke nødvendigvis mere at have en host der har orden i performance

Hej Søren,
Ja du har ret, Gigahost er virkelig en elendig host, og er også parat til skifte fra dem hurtigst muligt. Jeg har tænkt på UnoEuro, som lige pt. kører en kampagne med at man kan få flyttet domæner over til dem gratis. :)
Har du erfaring med dem, må du da gerne lige skrive det.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:53

unoeuro har et godt ry ingen tvivl om det, firmaet bruger selv webhosting.dk, unoeuro tager ekstra for imap adgang til mail (10 kr md), lige smart nok synes jeg, men til gængæld er de billige med resten

flytning af .dk domæner er som regel gratis

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 18:19

Søren.Pedersen:

unoeuro har et godt ry ingen tvivl om det, firmaet bruger selv webhosting.dk, unoeuro tager ekstra for imap adgang til mail (10 kr md), lige smart nok synes jeg, men til gængæld er de billige med resten

flytning af .dk domæner er som regel gratis

For at overføre et domæne til dem, koster det penge, men de har lige pt. et tilbud, hvor det er gratis. :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:22

"som regel" menes der mange andre udbydere

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 18:25

Søren.Pedersen:

"som regel" menes der mange andre udbydere

Ahh okay, sorry, misforstod din besked. :-)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 20:14

Jeg er oppe på en svartid der ligner 35 sekunder. Yslow går lidt kold på et javascript til en contactform den loader. Jeg ved ikke om det specifikt er den der laver problemer, men et eller andet er der galt.

Ellers siger Yslow bl.a.:

This page has 27 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 8 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 16 external background images. Try combining them with CSS sprites.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 22:17

Kent Medom:

Jeg er oppe på en svartid der ligner 35 sekunder. Yslow går lidt kold på et javascript til en contactform den loader. Jeg ved ikke om det specifikt er den der laver problemer, men et eller andet er der galt.

Ellers siger Yslow bl.a.:

This page has 27 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 8 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 16 external background images. Try combining them with CSS sprites.

Tak Kent :)

Prøvede at slette og deaktivere kontaktformularen (scriptet), men dette hjalp heller ikke. Den eneste løsning jeg kan se, er at min host er utrolig elendig, som jeg også har oplevet før, så jeg skifter her om lidt :)

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 01:59

Hejsa allesammen :)

Jeg har nu fået rettet dette problem. Jeg skiftede host, og valgte at starte på en ren installation og importere mine indlæg, hen ad vejen installerede jeg enkelte plugins, og så hvilke der forårsagede problemer, og fandt ud af det var et bookmarking plugin, som ellers altid har virket upåklageligt (Sexy bookmarks). 

Ellers er jeg super tilfreds med min nye host, UnoEuro, og jeg havde alligevel planlagt at skifte, så føler ikke jeg har "spildt" noget :-)

Mange tak for jeres indsats i denne debat.

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)