Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporringskoder på E-handelssider

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er der en let og hurtig måde hvorpå man kan undersøge hvilke sider en ens webshop der mangler sporringskoder?

Webshoppen hedder www.jef.dk. Der handles hovedsageligt sportspræmier i webshoppen.

Problemet er at vores Google Analytics konto har målt et lavt antal transaktioner i vores webshop i denne måned (Samme gælder tidligere måneder) sammenlignet med det faktiske antal transaktioner. Ja faktisk er det faktiske antal over dobbelt så højt. Men det er jo ikke særlig smart. Jeg styrer udviklingen i webshoppen o arbejder derfor også med vores Adwords kampagner. Det er svært at måle effektiviteten af vores kampagner når vores webshop ikke registrere alle transaktion via sporringskoder? 

Jeg vil gerne sikre at vores webshop har sporringskoder på samtlige side (ihvertfald de vigtige. 3/4 af alle siderne)

Ser frem til at høre fra de kloge hoveder herinde.

Mvh

René Bygballe
Jydsk Emblem Fabrik
www.jef.dk 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:43

Hej René,
jeg vil jo mene, at man er nødt til at indsætte din sporingskode i templaten på din webshop. Og er den indsat her, burde den jo automatisk komme med på alle sider.

Har du selv indsat koden eller er det andre, der har gjort det for dig?

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 11:00

Hej,

Tak for et hurtigt svar.

Nej jeg har ikke selv indsat denne. Jeg havde ikke ansvaret for hjemmesiden da webshoppen blev implementeret. Men jeg har nu overtaget ansvaret og prøver at rette op på fejl og mangler. Vi har desværre ingen ekspert i huset, men jeg prøver at lære så meget som muligt, så hurtigt som mulig. Jeg fungerer derfor som huset ekspert på områdett:-)

Problemet er at vores nuværende webshop og CMS system er hostet hos et firma. Samarbejdet med dette firma ophører indenfor få måneder, da vi har valgt at implementere en helt ny webshop hos et andet firma. Jeg tror, at det er vores nuværende host der i sin tid har sat sporringskoder på vores sider. Jeg kan godt rette henvendelse til dem, men jeg vil gerne selv arbejde med sitet og være uafhængig af vores host. Kan du guide mig igennem.  Er dette muligt?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:54

Jeg kender ikke det pågældende firmas webshop og dens opbygning, så det er nok smartest, at du kontakter  dem og får hjælp.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:35

Hej René,

Ja det er der. Hent Mozilla firefox. Firefox er en browser som kan tweakes med en masse funktioner og fungere meget bedre end Explorer.

Når du har installeret den, åbner du den, går du ind under funktioner, tilføjelser og vælger hent tilføjelse. Der søger du på Ghostery og installere tilføjelsen. Når du efterfølgende går ind på et site / shop med Firefox vil Ghostery automatisk vise dig hvilke tracker der er installeret på den side. Så slipper du får at kigge i kildekoden :-)

Jeg har kigget jef.dk og kan se at I har den gamle synkrone analytics kode installeret. Jeg vil anbefale at du henter det nye asynkrone script og ligger der i headeren i Jeres template. Det giver den bedste tracking. Se om det ikke løser problemet. Du er selv opmærksom på det og jeg vil også kraftigt anbefale et du/i bruger meget tid på at få den korrekte tracking til Jerers nye shop. Det er grundlaget for rigtig mange beslutninger ang. markedsføring, optimering af shoppen, kundernes ønsker/adfærd osv. Jeg kan varmt anbefale Jacob Kildebogaard fra Webanalytiker.dk. Han har sammen med Morten Vadskær skrevet en rigtig god bog om Google Analytics som er meget lærerig. Samtidigt kan han også hjælpe dig med en korrekt Analytics opsætning. Det er naturligvis ikke gratis, men det er hurtigt tjent ind igen.

Håber du kan bruge det

Mvh. Peter

tonere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)