Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu kan det være nok!!!!!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/18/2006 2:40:00 PM Forfatter: Ide fyldt

Hej

Jeg er ny amino, og dette er mit første indlæg. Jeg kaster lige en rulle marie kiks (tude kiks) til dig James.
Jeg var i MLM for ca. 4 år siden (ACN), og hoppede af efter 3 uger, det gik hurtigt op for mig at pengestrømmen var rettet den forkerte vej, nemlig ud af min lomme.
Jeg betalte 4000,- + moms, for start pakken, og efter følgende 500,- +moms for visit kort, (man måtte ikke lave sine egne).
Der var en lang række forhold der gjorde at der ville gå meget lang tid før jeg bare var over nul-linien.
MLM har generelt den kedelige tendensnettet, at de lokker med 'ikke opstartet i danmark endnu', hvilket i 99 % af sagerne er usandt. Og det er som regel aldrig til at se hvad de sælger, hvilket gør det suspekt og utroværdigt.
Mit råd er lad jer ikke friste af drømmen om hurtig og nem rigdom, det er kun de øverste i hirakiet der scorer kassen.
;-))

Hej Ida
 
For 4 år siden kostede det åbenbart 4000,- kr. + moms (5000,- DKK) for at blive ACN-repræsentant - og man kunne således tjene pengene "tilbage igen" i form af en "Kvik Start"-kundebonus, hvor kravet var 20 fastnetkunder med fast forvalg inden for 30 dage.
 
I dag år 2006 koster det 3000,- + moms (3750,- DKK) at starte op - og kravet til "Kvik Start"-kundebonus er skrumpet ind til sølle 10 fastnetkunder med fast forvalg samt abonnement, hvilket giver en belønning på 3750,- + moms (4687,50 DKK) - altså et muligt overskud på 750,- kr. + moms (937,50 DKK) inden for 30 dage.
 
Så det ER altså muligt hurtigt at tjene nogle penge igen, hvilket selvfølgelig kun sker via kundeformidling.
 
Mange kunder = Stor KundeBonus.
Få kunder       = Lille KundeBonus.
Ingen kunder  = Ingen KundeBonus.
 
Ida gav op efter ca. 3 uger - og fik således INGEN KundeFormidlingsBonus.
 
Lidt ærgerligt at du ikke nåede at give op efter 13 dage, da der er 14 dages fuld fortrydelsesret...!?
 
Man kan så undre sig over, at du allerede INDEN 3 uger havde bestilt visitkort - og så bagefter bare gav op...!?
 
Efterfølgende havde du et helt år til at "få skuden rettet op" inden licensen skulle fornyes - men dette benyttede du dig heller ikke af...!?
 
For licensafgiften tager ACN sig af fakturering og opkræving hos kunderne samt selvfølgelig alt vedrørende kundeservice og repræsentantservice.
 
 
Med ACN's introduktion af mobiltelefoni i februar/marts måned 2006 bliver det endnu nemmere at optjene KundeBonus via ACN's kundeformidlingskoncept.
 
 
God vind fremover...!?
 
----------------------------------------------------------------------------------
 
"Succesen ligger ét skridt på den anden side af nederlaget."
 
"Kvittere vinder aldrig - og vindere kvitter aldrig."
 
"Selv i ordbogen kommer arbejde før end succes."
 
"At gøre ingenting tager så lang tid, så man ikke når noget som helst andet."
 
"Der findes en visdommens vej, det er den, som bør være let at huske.
Dum dig, dum dig og dum dig igen, - men mindre og mindre og mindre."
 
"Det gælder om at få alle vanskeligheder med. For man skal ikke udenom men igennem."
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/18/2006 2:40:00 PM Forfatter: Ide fyldt

Hej

Jeg er ny amino, og dette er mit første indlæg. Jeg kaster lige en rulle marie kiks (tude kiks) til dig James.
 

Og hej Ide fyldt
 
Sikke en debut. Du skulle lige genere mig allerede efter din anden sætning her på siden... jeg ved sørme ikke om jeg skal være beæret eller fornærmet. At du så efterfølgende stiller op med dit eget helt store violinspil er jo bare herligt. 
 
Jeg ved at du naturligvis er blevet MEGET klogere på branchen efter de 4 år og da det kun tog dig 3 uger at gennemskue hele komplottet, så må du jo i dag være fyldt til bristepunktet med en masse viden, knowhow og bitre erfaringer fra de talrige timer du har brugt på, at undersøge denne branche sønder og sammen.
 
Når du er så velargumenterende og saglig i din fremtoning, så kan jeg ikke gemme mig bag et svagt argumenter som at; du bare ikke havde hvad der skulle til for at opnå succes, for selvfølgelig er det da ACN''s skyld, at DU ikke fik succes. Selvfølgelig er det da fordi at MLM branchen er fordægt, at DU ikke kunne finde ud af at håndtere den. - Det er jo ikke DIG der er noget galt med... det er DEM!
 
I øvrigt vil jeg gerne bakke dit råd op om, at folk ikke skal lade sig friste af "drømmen om hurtig og nem rigdom". Men egentlig tror jeg ikke at der er mange der vil tage dette råd til sig - for de fleste anser det som værende en anelse blåøjet faktisk at tro på dette og du skal da i øvrigt lige have ros for, at du tør frem og indrømme at du faktisk lod dig vildlede på denne måde i sin tid.
 
Der skulle jo arbejdes for det ikke sandt...? Ej hvor snyd!
 
Velkommen til forresten.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krabsen

Pkt. 1 Jeg er ikke listet som Ida -læs (Ide fyldt), det er vist hvad der står. 
 
Skulle måske have formuleret mig bedre, jeg nåede ikke at købe visit kort, jeg undersøgte prisen, og så gik pråsen op for mig.
 
Jeg fik alle mine penge tilbage, til trods for at jeg var ud over fristen.
 
Og jeg gav ikke op, jeg så bare ikke en fremtid i denne virksomhed, og den måde der blev kørt hverve kampange på, (hverve møder i Karlslunde). Så det var bare om at komme ud med det samme, og rede sine penge.
 
Mvh
Ide fyldt
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ide fyldt

Jeg kan kun give dig ret. Det er meget uretfærdigt at man skal lave noget i sin forretning og i MLM generelt. Hvorfor kan man ikke bare betale 5000 kr og så blive millionær? Hvorfor kan man ikke bare åbne en forretning og lade varerne sælge sig selv?

Marie kiksen kommer retur - tror vist du har mere brug for dem end James!

Det er kun de øverste i hierarkiet, der scorer kassen? Ikke engang det, har du gennemskuet i MLM branchen efter 3 uger...

Velkommen til Amino.

mvh. Anton
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ER selv startet op med MLM for 13 måneder siden i min sparsomme fritid.........og synes at jeg fra starten af fik rigtig god information om hvad der kræves for at få succes med konceptet.  Nemlig "tid" og "seriøsitet".....og det er også hvad jeg har erfaret.....man kommer bestemt ikke sovende til succes

Ingen tvivl om at en del opgiver undervejs - Lidt modgang ....og de taber lysten....og vupti er det konceptet der er noget galt med....tror de.....
 
Hans nævner udtrykket "Hverve forhandlere" - og jeg kan kun sige, at hvis man som MLM person, tænker på den måde, Ja-så, er en ting givet.....man får aldrig succes med det.
 
Succes i MLM tror jeg i høj grad handler om "attitude" - Du skal være ydmyg over for din beskæftigelse.......Fortæller du om guld og grønne skove, er du hverken ærlig overfor dig selv eller andre! MLM kan være en mulighed for mange mennesker, tror også at det vokser kraftigt i DK over de næste 5-10 år........men dem der får succes er dem der har hjertet det rigtige sted......og ikke alene tænker med "pengepungen".
 
Kundesalget bør være fundamentet i enhver MLM forretning.........ikke "organisationsopbygning". Organisationsopbygningen sker helt automatisk, når ens kunder, er blevet så glade for "produkterne", at de selv spørger til om de kunne få lov til at blive Konsulent.
 
Det jeg godt kan lide ved MLM er det retfærdige i det - Du får løn som fortjent!
 
Er du god til at hjælpe en ny kollega igang, ja-så får du lidt royalties af dennes produktion, - og det er der muligvis nogen der "har ondt i røven af"......men før at du overhovedet kan få bare 1000 kr. i royalties fra dennes produktion, ja-så har du som minimum brugt 20-30t. på at hjælpe personen igang..........så utak er verdens løn.
Lover du guld og grønne skove til den nye kollega.......så de knækker nakken - eller mister lysten....og hopper fra.............hvad har du så fået ud af det........ja rigtig gættet.....0 kr og 10-20 timers spildt arbejde.
 
Er det retfærdigt - Ja det synes jeg faktisk.
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swingkid

Jeg kan ikke se mig 100% enig med det som du skriver, men det er altså ikke langt fra i hvert fald.
 
I et enkelt indlæg formår du at levere en masse gode MLM facts <--vil jeg vælge at kalde det.
Der er jo netop den fordomsfulde holdning, at man som upline bare ligger og scorer kassen og ellers bare klør sig i bagendepartiet. Sandheden er jo oftest, at hvis man hiver nogle seriøse penge hjem på MLM - så er det fordi man har været opgaven voksen.
Én ting er tiden og anstrengelserne der ligger i at træne, hjælpe og sparre sin organisation. En anden ting er fortsat at arbejde mod sine mål, på trods af at ens anstændighed og integritet betvivles af skeptikerne.
Men almindelige mennesker forstår og anerkender bare ikke de reelle anstrengelser der ligger i, at skabe sig succes med MLM også. - På den ene side mener de ikke, at succes kan opnås uden anstrengelser - på den anden side, så kommer "toppen af hierakiet" frem igen og igen og det er jo vidunderligt selvmodsigende et eller andet sted, - for det insinueres altid at der ligger nogen der bare skøjter sig let og elegant til millionerne og det kan der jo KUN være én årsag til... svindel.
 
En helt anden ting er udtrykkene "hvervemøde" og "rekruteringsmøde"...
At hverve... det er jo når man som arbejdsgiver hverver nye medarbejdere.
Rekrutere... det er jo når man som civilist kommer i hæren.
Den korrekte defination er nu engang, at man sponsorerer folk ind i ens forretning. - Når man sponsorerer folk, så vil det sige at man vælger at investere ens tid, energi og ofte egne penge i ens nye samarbejdspartner. Der er tale om, at hjælpe folk igennem "forløbet" og det er desværre her hvor mange går galt i byen; enten fordi de ikke lader sig hjælpe eller fordi de ikke forstår at hjælpe folk. - Gør man ikke dette, så har man endnu ikke forstået MLM særlig godt.
 
At ordene "hverve", "rekrutere" etc. bliver ytret er til stadighed et udtryk for folks uvidenhed, fordom og ønske om at kunne kæde MLM sammen med et simpelt pyramidespil. Det samme er tilfældet, når folk snakker om "toppen af hierakiet", men alt dette beviser i sidste ende kun hvor uendelig lidt disse mennesker ved omkring hvad de udtaler sig om.
 
Som syvende og sidste vil jeg sige, at jeg på dette iværksætterforum faktisk har undret mig meget over, at der er så meget kritik at hente imod MLM.
Sagen er jo den, at flere og flere mennesker ønsker at blive selvstændige og en meget stor del af disse mennesker vil uundgåeligt falde for MLM branchen. Det kan derfor undre mig, når jeg ser iværksættere underminere denne branche, for hvis de ikke bør være med i et MLM firma, så opfordres de jo indirekte til at gå ind og konkurrere direkte med disse iværksættere selv.
Er det ikke lidt som at skyde sig selv i foden? ... Tænk hvis alle networkere i verden pludselig stoppede med deres forretning, for at deltage på det traditionelle marked sammen med iværksætterne. - Det kunne der umuligt komme noget godt ud af.
 
Så selvom MLM møder modgang på Amino også, så tror jeg vi alle bør være taknemmelige for at denne branche eksisterer og tillader os alle at være her uden at vi kvæler hinandens interesser som konkurrenter.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fandme så. Jeg synes godt nok også at der er fyldt om med mavesure farisærer i dette forum, der uden egen indsats har mange meninger på mine vegne. Men vi må jo returnere med en sober tone.

eFrimann

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)