Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cocktailbar i provinsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lang historie kort:

Jeg har åbnet en café / cocktailbar...

Ikke noget revolutionerende der, en konstellation set mange steder. Jeg har derimod et sted, der udmærker sig, ved at vi har rusket lidt op i byen. Vi laver mad fra bunden og på måder der er innovative, og er en begyndende succes på denne side af forretningen. Vores gæste antal er støt voksende og vi er ved at få en loyal kundekreds.

Det der dog imidlertid bekymrer mig er, at vi har en cocktailbar, som folk ikke gider besøge, der er nogen men det er sjældent mange. Vi ligger 100m fra "in-stederne" og tiltrækker ikke mange. Vi har forsøgt med tilbud, sendt samarbejdsaftaler ud til uddannelsesinstitutionerne m.m.

Vi ligger i en by på 30-40000 og jeg vil gerne vide, hvordan i alverden får man vendt en cocktailbar med en moden målgruppe til et rigtigt insted?

mvh Bartenderen

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 00:29

Hej Bartender!!

Hvorfor skal man kigge forbi jeres bar og ikke en af "In stederne" .. ??

Ps. Google gider du ikke kigge forbi det her nye site med billigt brænde.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 00:30

Hvorfor skal man gå på jeres bar - frem for "in stederne" ..?? Tror det ville være et godt sted at starte.

P.s. Google - gider du ikke kigge forbi billigt brænde.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:32

I skal slå jer på at være noget unikt, som ikke kan findes inde i byen... hvad det så skal være, må i selv finde ud af.

Evt. afhold DM i bartender hos jer

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 12:11

Jeg kan hjælpe med nogle ideer til løsninger på dit problem, men vil gerne vide lidt mere om stedet og hvad i gør nu.

Skriv lidt mere om din forretning og kontakt mig på  waltron(at)hotmail.com vær venlig at skrive amino i emne feltet så jeg nemt kan finde din mail.

Tilmeldt 16. Dec 09
Skrevet kl. 18:17

Vores holdning til hvad vi laver kan opsummeres i, at vi under ingen omstændigheder går på kompromis med kvaliteten.

Går prisen op på hvad vi køber ind, så hæver vi prisen, vi har taget et aktivt valg i, at ikke sænke kvaliteten på noget tidspunkt.

indretningsmæssigt befinder vi os i noget man kan kalde jordnært møder stilrent. vi har mulighed for at levere fodbold/singstar og diverse underholdning på storskærm, og holde selskaber i lukkede lokaler (ca. 18 mennesker)

Vi tilbyder mad som andre i byen ikke kan / vil levere, og forsøger decideret at ramme en niche de ikke gør.

Vi har jævnt godt fat i de spisende gæster og er rigtig mange gange blevet kaldt byens bedste restaurant, det på trods af at vi kun kalder os café. Vi har godt nok et dagskort, men aftenkortet er et lille restaurantkort.

Vores mangel er som nævnt, at vi ikke bliver vurderet som gå-i-byen-sted endnu. Vi forsøger at lancere os som stedet man starter byturen fremfor der hvor man drikker hjernen ud.

Vi er indstillet på at det kan tage godt med tid at vinde ind i en befolkning, med fastgroede vaner. Eksempelvis er det 4 år siden der åbnede et nyt sted at gå i byen her ... hvis ikke længere. Men andet end det, gad vi godt se nogle initiativer.

Hvad vi har tænkt på er:

- kernegrupper, "the in crowd" ... dem der altid skaber en stemning og trækker folk til, sørger for at de bliver behandlet EKSTRA godt når de er der...

- happy hour... harmonerer ikke godt med vores vision om at være et forholdsvis ekslusivt sted, men min erfaring med gæster i restaurantbranchen er indtil videre, at de ikke er glade medmindre de føler at de har gjort en god handel, hvilket oftest og nemmest påvirkes af prisen.

- arrangementer ... DJ's har jeg ikke tiltro til kan trække folk ind bare "sådan" ... men andet end det, kan vi ikke rigtig tilbyde. Vi har ikke mulighed for live musik, og vi har ikke bevilling til kl 5. Vi vil ikke være et sted der har behov for en dørmand... Gourmet arrangementer, men det vil ikke hjælpe vores cocktailbar. DM i bartender lyder som et godt forslag, undtaget at vi har deciderede mangler på den front, som eksempelvis at vi mangler speedrail, Is-grav m.m. Vi er ikke Cocktailbar på superniveau endnu...

Vi har en lounge med sofaer og hyggelig belysning, der fordrer til noget hygge og cocktails men ... hvordan udnytter man det?!

mvh Bartenderen.

(efter veloverstået J-dag) - puha...

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:56

Jeg vil meget gerne følge lidt med her :)

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Nov 10
Skrevet kl. 23:07

Markedsføring markedsføring markedsføring!Yes

Det lyder som om i har styr på jeres kerneprodukt...så skal i bare have fortalt folk at i er der!

Jeg har 8 års erfaring med markedsføringsmateriale til discoteker og cafeer. Bla Zen i kbh. Besøg os på www.onad.dk

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 18:34

Hej 

En sted som jeg selv ynder at starte min bytur, ikke nødvendigvis mad, men f.eks. spil som f.eks rafle alle former for spil der giver lidt gang i drikkeriet. 

Oven i det vil jeg mene at det også giver en positiv effekt på bar regnskabet :D

- Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 21:15

Hvad har du af konkurrenter indenfor cocktails?
Er det kvinder som drikker dem?
Hvis det er kvinder. HVad gør de så i stedet for at komme til Jer?

Hvis det er kvinder. Hvor kan du komme i kontakt med dem i byen? tøjbutikker ?

>>Dette kan give dig ideer til hvor du skal markedsføre dig mere intensivt<<

Lav et samarbejde med underholdningsteder i byen. Hvor de får en henvisningsbonus for hver en gæst de sender til dig. Feks en tilbud om man får en cocktail til ½ pris hos dig hvis man viser den kupon man får udleveret hos den lokale biograf. Så folk begynder at tænke hygge/underholding = jeres sted. Eller man napper en cocktail hos jer før man går i teater.

Ved ikke om dette kan hjælpe. Men jeg synes det er en spændende snak, som vi ofte støder ind i.

Vi kan levere dig møbler til din cocktailbar hvis du skulle mangle dette på et tidspunkt, når nu min ide er blevet en KANON succes. Men det er en helt anden snak.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)