Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job ansøgning - mit drømme job

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit drømme job er blevet ledigt og jeg vil gerne gøre en meget stor indsats (læs: alt) for at komme til samtale. 

Jeg har kun en chance for at skinne igennem og ja, det gør mig rimelig nervøs. Derfor vil jeg hører om I kan komme med inspiration til ansøgningen. Gode ansøgninger i selv har modtaget eller hørt om.

Eller kan i eventuel henvise til nogen der er gode kikke på ansøgninger 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:59

hvad er det?  Nævn i det mindste kategorien - så kan vi hjælpe bedre 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:01
Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:44

Hej Kenneth

Jeg har benyttet mig af råd fra ASE og det har indtil videre resulteret i tre samtaler, som jeg dog ikke endnu har en endelig afklaring på. Men disse råd kan findes her:

Link: JobASE

Held og lykke med jobsøgningen.

PS. Måske en ansøgning udformet som brandmands hjelm eller lignende kunne gøre en forskel?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:51

Jeg har ikke selv haft erfaring med det, men jeg har hørt at et video CV skulle virke ret godt.

Lave en professionel video af sig selv hvor man bliver interviewet af en anden person og man svarer på nogle spørgsmål om sig selv. På den måde kan virksomheden der modtager CV'et se hvilken person du er og om de vil have dig til jobsamtale.

Husk på at et enkelt billede og et A4 ark ikke kan fortælle ret meget om personen, men en video fortæller en hel del mere.

Men det er alligevel ret vovet at lave sådan en video, så det er noget du kan tage til overvejning.

HELD OG LYKKE !!!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:42

tak for de gode tips!, yderst brugbart

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen,

Har siddet som rekrutteringskonsulent i 4 år i en større dansk virksomhed, og vil gerne tilbyde dig at se det igennem, når du har udformet en ansøgning og et CV.

Jeg har gennem tiderne læst flere tusinde ansøgninger og CV, så jeg har efterhånden en ret god fornemmelse af, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Og jeg må desværre nok sige at de kreative indspil, som eksempelvis en videopræsentation er en rigtig dårlig idé, når det gælder denne type jobs (sorry Lucky Charm). Havde det været til en stilling indenfor mediebranchen, hvor det gav mening, at du skulle filmes, udtale dig, eller på andre måder være på, så ville det måske give en smule mening.

Når en virksomhed modtager 50-100 ansøgninger og CV'er, så bliver det ikke prioriteret at se en video igennem - tro mig. Der vil du højst sandsynligt ryge lidt længere ned i bunken, da det er lettere at skimme 3-4 andre CV'er igennem, fremfor at starte din fil med en videopræsentation på måske 5 minutter eller mere. Kort, præcist, struktureret og dog fyldestgørende er vejen frem.

Send mig evt. en PM.

Mvh.

Bo Lyhne

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:03

Tusind tak Bo, jeg smider en mail senere

Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kun mig som synes, at det er ironisk at Koebenhavns Brandvaesen tilbyder en roegfri arbejdsplads? Stick out tongue

Undskyld for Off-topic, men held og lykke med ansoegningen og forhaabenlig samtale!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

Boysen:

Tusind tak Bo, jeg smider en mail senere

Jeg har lige siddet og snakket med en offentlig ansat, som nævnte at forvaltningsloven afgør hvem de skal ansætte. Dvs. at hvis I er to med samme uddannelse men den ene har et weekendkursus oveni, så skal de ansætte ham fordi han 'objektivt' er den bedst egnede.

Det lyder til at der er stor forskel på at søge stillinger i det private og i det offentlige.

Hvis han råd holder, så skal du sørge for at skrive alt semi-relevant uddannelse på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)