Hej Boysen,
Har siddet som rekrutteringskonsulent i 4 år i en større dansk virksomhed, og vil gerne tilbyde dig at se det igennem, når du har udformet en ansøgning og et CV.
Jeg har gennem tiderne læst flere tusinde ansøgninger og CV, så jeg har efterhånden en ret god fornemmelse af, hvad der virker og hvad der ikke virker.
Og jeg må desværre nok sige at de kreative indspil, som eksempelvis en videopræsentation er en rigtig dårlig idé, når det gælder denne type jobs (sorry Lucky Charm). Havde det været til en stilling indenfor mediebranchen, hvor det gav mening, at du skulle filmes, udtale dig, eller på andre måder være på, så ville det måske give en smule mening.
Når en virksomhed modtager 50-100 ansøgninger og CV'er, så bliver det ikke prioriteret at se en video igennem - tro mig. Der vil du højst sandsynligt ryge lidt længere ned i bunken, da det er lettere at skimme 3-4 andre CV'er igennem, fremfor at starte din fil med en videopræsentation på måske 5 minutter eller mere. Kort, præcist, struktureret og dog fyldestgørende er vejen frem.
Send mig evt. en PM.
Mvh.
Bo Lyhne