Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vil du bruge et eventbureau til at planlægge jeres næste firmafest eller julefrokost - samt hvordan vil du helst betale bureaues hyre?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære online venner :)

Jeg vil lige hører jer lidt nu hvor julen blandt andet nærmer sig, hvad i vil gøre som fest ansvarlig, leder, direktør osv.

Vil i selv vælge at planlægge julefrokosten, eller vil i hellere give opgaven videre til et eventbureau. Som tilbyder planlægning, afholdelse samt evaluering i tæt samarbejdet med jer efter jeres ønsker, behov - og som tilbyder at finde locations, catering, musik og underholdning, lyd og lys, sikkerhed, barpersonale, tjener og pyntning, efter jeres ønsker og behov.

En anden ting, hvordan vil du helst betale hyret? f.eks. et fast beløb, timeløn, % del af budgettet eller?

Glæder mig lidt til at hører hvad i mener.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:50

Hej Kenan

Nu er jeg jo ikke nogen større virksomhed, vi har et lille to mands firma, men jeg kan måske komme med nogle input for har selv arbejdet (gør det lidt endnu ) med div Event. Er det kun jule frokoster du tænker på ? eller er det firma fest og event i det hele ? Jeg ved at rigtig mange af de store firmaer og butiks kæder hyre event  firma ind for at står for det hele, Musik, av, lyd, lys, mad, service og nogen gange også finder det sted hvor festen skal holdes Fx Forum i kbh. Tror for det meste man findet et fast beløn. lad os sige at Jyske bank skal holde en fest, så ligger de 13 mio og de skal så dække ALT mandskab, leje af det sted eller de haller hvor festen skal holdes, musik, og udstyr, mad osv osv

Jeg tror så ikke at en enkle butik med 10-20 mennesker vil hyre nogen ude fra for at lave deres jule frokost.

Hvad er dine ideer ? har du startet et event firma op eller går du med tanker om at gøre det ??

Det var lige mine input håber at de kunne bruges.

Kh

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:00

mick:

Hej Kenan

Nu er jeg jo ikke nogen større virksomhed, vi har et lille to mands firma, men jeg kan måske komme med nogle input for har selv arbejdet (gør det lidt endnu ) med div Event. Er det kun jule frokoster du tænker på ? eller er det firma fest og event i det hele ? Jeg ved at rigtig mange af de store firmaer og butiks kæder hyre event  firma ind for at står for det hele, Musik, av, lyd, lys, mad, service og nogen gange også finder det sted hvor festen skal holdes Fx Forum i kbh. Tror for det meste man findet et fast beløn. lad os sige at Jyske bank skal holde en fest, så ligger de 13 mio og de skal så dække ALT mandskab, leje af det sted eller de haller hvor festen skal holdes, musik, og udstyr, mad osv osv

Jeg tror så ikke at en enkle butik med 10-20 mennesker vil hyre nogen ude fra for at lave deres jule frokost.

Hvad er dine ideer ? har du startet et event firma op eller går du med tanker om at gøre det ??

Det var lige mine input håber at de kunne bruges.

Kh

Mick

Nej du har sådan set ret - jeg tror også mere at målgruppen er mellemstore til store virksomheder. Det er også den jeg planlægger efter. Nej det er ikke kun julefrokoster, men også firmafester osv.

Nej jeg har endnu ikke startet et eventbureau, men jeg er i gang. Jeg ved godt at det er et svær branche lige nu, speciel nu hvor krisen kraser. Men jeg er mere eller mindre fortrøstningsfuld. 

Hvilke events har du arbejdet og stadig arbejder med? er det også til virksomheder eller?

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:11

Hej

Jeg tror, mange mellemstore virksomheder planlægger eventen selv. Oftest vil de nok udvælge en gruppe medarbejdere på tværs af afdelingerne (så de team work'er) eller lade "arrangørjobbet" gå på skift mellem afdelingerne. 

Ofte så hyrer man folk, man kender - eller som nogen kender. Fx har jeg netop i dag snakket med en gammel kollega, der i år er i julefrokostudvalget. Hun spurgte direkte, om jeg kender nogen, der leverer god mad, indslag eller lignende. Sådan tror jeg, det foregår ... altså ved mund til mund.

Derfor tænker jeg også, at en vej ind til disse virksomheder kan være at tilbyde at udføre delelementer - og altså ikke hele eventen. Fx at stå for maden eller for et anderledes indslag af en art.

Altså dele frem for det hele ... (og så rimer det sgu'!)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:29

Nina Maria Mørk:

Hej

Jeg tror, mange mellemstore virksomheder planlægger eventen selv. Oftest vil de nok udvælge en gruppe medarbejdere på tværs af afdelingerne (så de team work'er) eller lade "arrangørjobbet" gå på skift mellem afdelingerne. 

Ofte så hyrer man folk, man kender - eller som nogen kender. Fx har jeg netop i dag snakket med en gammel kollega, der i år er i julefrokostudvalget. Hun spurgte direkte, om jeg kender nogen, der leverer god mad, indslag eller lignende. Sådan tror jeg, det foregår ... altså ved mund til mund.

Derfor tænker jeg også, at en vej ind til disse virksomheder kan være at tilbyde at udføre delelementer - og altså ikke hele eventen. Fx at stå for maden eller for et anderledes indslag af en art.

Altså dele frem for det hele ... (og så rimer det sgu'!)

Hej Nina

Ja det kunne jeg godt forstille mig, men ofte bruger de medarbejder mange timer på at planlægge og booke de forskellige elementer. Meningen er heller ikke at de skal booke det hele - men i samarbejde med dem planlægge og bruge de elementer de har behov for og ønsker.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 21:56

okay hvis det er store og mellemstore virksomheder så er det jo noget andet, for mange af dem bruger jo event firma til at står for en masse. Fx hvis Carlsborg sender et nyt produkt på gaden så holder de et event for det osv osv. Ved det med at krisen krasser så er tiderne begyndt at gå den anden vej ;-)

Jeg syntes bare du skal hoppe ud i det. jeg kunne godt selv finde på at starte et event firma en gang for det er sku et spændene område.

Jeg har arbejdet på nogle forskellige store firma fester. det har så været med lyd og lys og andet vedr musikken og i den dur. pt gør jeg mig som scene mand.

Hvad er din baggrund for at starte op ?

har du tænkt på nogle koncepter til hva de kan tilbyde til et firma ? jeg kender et firma som hat et rejse tema, hvor man til deres fester så kommer rundt i hele verden. altså med udsmykningen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:09

mick:

okay hvis det er store og mellemstore virksomheder så er det jo noget andet, for mange af dem bruger jo event firma til at står for en masse. Fx hvis Carlsborg sender et nyt produkt på gaden så holder de et event for det osv osv. Ved det med at krisen krasser så er tiderne begyndt at gå den anden vej ;-)

Jeg syntes bare du skal hoppe ud i det. jeg kunne godt selv finde på at starte et event firma en gang for det er sku et spændene område.

Jeg har arbejdet på nogle forskellige store firma fester. det har så været med lyd og lys og andet vedr musikken og i den dur. pt gør jeg mig som scene mand.

Hvad er din baggrund for at starte op ?

har du tænkt på nogle koncepter til hva de kan tilbyde til et firma ? jeg kender et firma som hat et rejse tema, hvor man til deres fester så kommer rundt i hele verden. altså med udsmykningen.

Ja det kunne jeg godt forstille mig at så store virksomheder gjorde det.

Ja det er et rigtigt spændene område, men virkelig også hård. Fordi der er så mange om buddet af den ene eller anden form for underholdning.

Okai fedt nok, scene bygger eller? hvor henne er du det?

Nej jeg har ikke tænkt på nogle koncepter, men mere eller mindre i samarbejde med kunden finde ud af hvad kunden tænker og ønsker og evt. rådgive i forhold til kundens ønsker og behov. Ellers er det nok kun penge pungen der sætter grænser :) hehe.

Min baggrund er at min bror er musiker og er i musikbranchen, og har været det i 10år. Ellers har jeg stået for booking af diverse danske kunstner som freelance booker. Har også et stort netværk inden for de ting jeg kan tilbyde. Har en del venner og bekendte som er kokke, en ven der ejer en sikkerhedsfirma, kender en som har et lyd og lys firma osv. osv. osv.

Syntes jeg har en masse ting og kontakter, som bare ligger og flyder, som jeg kunne bruge.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:20

Det jo fantastisk så skal du sku bare hoppe ud i det. man kan jo groft sagt sige at du bare skal ha en hjemmeside og en tlf og så man i gang. 

Mange om budet, det kan jeg ikke rigtig svære på, for det jeg ikke inde i, der er nok nogle `få´virkelig fede og cool firmaer som laver nogle fede Event, og så er der en masse mobil diskoteker som også er begyndt at kalde sig Event firmaer. Men du skal jo bare hoppe ud i det og være ´bedre´af de andre.

Booker det lyder rigtig fedt, det et af de områder jeg gern vil arbejde inden for en gang. Ja jeg bygger scener for det meste, har bla arbejdet for et firma som hedder dsm sunstill i skanderborg. og så har jeg lavet en masse stagehands arbejde, mest på koncerter, men også lidt teater og div firma fester. har ca arbejdet inden for det her siden 2005. hva hedder det lys og lyd firma ?

Du har et ret i at det er et spændene område. altså med god fantasi kan alt lade sig gøre, og selvfølgelig hvis en kunde vil betale for det ;-)

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 11:08

Hej!

Hvis det er mindre eller mellemstore virksomheder, så tager de som regel ikke et eventbureau ind over til planlægning af julefrokost - i stedet booker de sig ind på totalarrangementer, f.eks. som dem du kan se på dette link:

http://www.superevent.dk/julefrokost

For at du skal kunne være med planlægnigs- & prismæssigt er det vigtigt at have et stort netværk af kontakter indenfor alle mulige områder, lige fra mad til event, underholdning, lokaler osv.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:16

SuperEvent:

Hej!

Hvis det er mindre eller mellemstore virksomheder, så tager de som regel ikke et eventbureau ind over til planlægning af julefrokost - i stedet booker de sig ind på totalarrangementer, f.eks. som dem du kan se på dette link:

http://www.superevent.dk/julefrokost

For at du skal kunne være med planlægnigs- & prismæssigt er det vigtigt at have et stort netværk af kontakter indenfor alle mulige områder, lige fra mad til event, underholdning, lokaler osv.

Held og lykke med projektet.

Hej

Har du erfaringer med at de ikke vælger eventbureauer til planlægning af det? Men de totalarrangementer i laver, er det til alle de dage eller kun lukket for en enkelt firma? du kan da sagtens gå ud til en kunde hører hvad de ønsker og lave et totalarrangement ud af det - eller?

Jeg har rigeligt stort netværk af alt det. Så det intet problem :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)