Hej, Jeg overvejer at melde min a-kasse fra.
Har haft mit firma siden 2005, og har kørt det ved siden af fuldtidsarbejde dog i lidt mindre grad og har nu kørt det op igen, og blevet fuldtidsselvstændig. Så tænkte jeg at jeg skal da være medlem af en akasse for selvstændige og valgte så ASE, men synes det er ret dyrt og penge som jeg kunne spare, for tænker at jeg alligevel ikke vil lukke firmaet ned for at få dagpenge fordi det ikke går. Ville hvis det ikke går gå ud og finde et job istedet og køre det ved siden af, vil i hvert fald aldrig lukke det ned for dagpenge. Men hvis jeg afmelder den mister jeg jo det års anciennitet man har optjent, og hvad så hvis jeg står i nyt job, kørt firmaer ned til hobby igen, og mister jobbet, så er jeg jo lidt på den :)
Men mit spørgsmål har hørt noget om at man kan stå som passiv medlem, hvad indebærer dette?
Mvh Stine |
Hej,
Det kan du ikke - a-kasser er enten eller. Ydelsen er efter min mening givet godt ud. "så vil jeg gå ud og finde mig et job" ... det er ikke så bare lige til i dag, med mindre du er frisk på at springe på 'HotJobs' fra jobnet.dk - altså, ufaglært arbejde.
MVH