Hej,
Jeg har lavet en aftale på en side med banner annoncering, hvor jeg har betalt for 750.000 visninger om måneden. Har kørt lidt med dem siden maj dog med mindre visninger, og det har sgu aldrig været helt godt, så har jeg kun fået leveret en del af dem, så er alle blevet leveret sidst på måneden osv. Men indgik dog alligevel en aftale efter at have holdt pause en måneds tid, hvor vi kørte i september, oktober, november og december. September gik fint, for første gang... Men bad som om statistik, den burde køre automatisk hvilket jeg også er blevet lovet, men får dem ikke, rykkede så efter den, og ser så at jeg kun har fået leveret 50.000 visninger fra d. 1-14 oktober. Dvs. jeg mangler 700.000 visninger, dvs. jeg får 700.000 visninger sidst i oktober, hvilket jeg jo ikke kan bruge til noget som helst, og får at vide jeg kan have dem til gode. Men da jeg indgik aftalen sagde jeg tydeligt at de skulle være LIGELIGT FORDELT over måneden, hvilket man jo godt kan sige at de ikke er. Er i bund og grund rimelig træt af det, da det er mange penge, som jeg bare smider ud af vinduet, derudover ligger klik % på 0,26, hvilket jeg heller ikke er helt tilfreds med. Men mit spørgsmål er, kan jeg komme ud af aftalen og hvordan? Har sagt de kan stoppe det omgående og sende mig regning på de 50.000 visninger og så stopper vi lige for nu, indtil de har fået styr på det. Men det vil de jo ikke være med til. Jeg mener ikke jeg har fået leveret det produkt jeg har sagt ja til, og vil derfor mene jeg kan bryde aftalen. Der er ikke lavet nogen form for kontrakt eller lign. Nogle som ved lidt om dette ;)
Mvh Stine
|
Hej Stine
En mundtlig aftale er jo iht. gældende lovgivning ligeså god som en skriftlig. Dog er der et problem mht. bevisbyrden, da det jo ultimativt er ord mod ord.
De har jo solgt et produkt, som de og til dels du burde vide ikke kunne leveres - X antal klik på X-antal måneder. Dvs. selvfølgelig kan de levere det, men da det afhænger af tredjemand (brugere), vitterligt klikker. Du kan jo ikke kræve at klikkene er ligeligt fordelt - og omvendt burde de jo ikke have solgt dig det.
Når der så ovenikøbet ikke foreligger nogen kontrakt, ville jeg hvis jeg var dig - gå lige i flæsket på dem og sige at produktet ikke er leveret, kontrakten ikke eksisterende og ydelsen mangelfuld, men du for at vise din gode vilje vil afregne for de 50.000 klik. (det er jo også det du selv skriver).
Så må du være indstillet på at de bliver hidsige osv. men der må du jo så bare stå fast og sige det er din position. Hvis de stævner får de jo meget svært ved at løfte bevisbyrden da der jo ikke foreligger nogen kontrakt. Men hvis det er et større selskab, vil de jo nok prøve at skræmme dig lidt med div. breve.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke kontakte en advokat førend der vitterligt foreligger materiale der gør dig 100% sikker på at de har tænkt sig at forfølge kravet.. Så du skal være lidt fast i troen ;-)
Du er jo som enhver anden i din gode ret til at mene at en ydelse du har fået leveret er mangelfuld.