Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille regnskab ønskes bogført

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
bogen: faa styr paa boevlet kan varmt anbefales. Regnskab og momsregnskab behoever ikke vaere saa svaert naar man kun har ganske faa posteringer.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:53

Jeg er ikke enig i, at det bare er "lige ud af landevejen" at lave et regnskab - selvom der er få bilag.

Det kræver indsigt i reglerne at gøre det rigtigt. Derudover kan der være nogle helt elementære punkter, hvor man som selvstændig snyder sig selv eller laver grovere fejl, hvis man ikke kender til skatte- og momsreglerne.

Selv for en fuldtids bogholder eller uddannet revisor er det umuligt at have kendskab til alle regler, så derfor anvender revisorer en række eksperter med specialviden om forskellige områder.

Jeg har ofte set mindre erhvervsdrivende, som snyder sig selv ved at hyre en dårlig revisor. I sidste ende taber de penge, selvom revisorregningen er lav.

Det værste er, at de ved det ikke engang selv, for de tror jo, at der er styr på regnskabet. Således kan der være fradrag, som ikke tages med, eller tilskudsmuligheder, som ikke vurderes.

Jeg så for nyligt en blomsterbutik, som havde en "meget billig revisor", som varetog hele lønbogholderiet, samt ansættelseskontrakter, mv.

Den rådgivning butikken fik, endte med at koste dem mange tusind kroner hver måned, simpelthen fordi revisoren havde overset et række muligheder, samt udfærdiget nogle uheldige ansættelseskontrakter på butikkens vegne.

I blomsterbutikken var de dog meget glade for revisoren, da de ikke vidste, at de faktisk mistede penge hver dag på grund af ham, og kun havde fokus på den lave regning, som de fik fra ham.

Men når det er sagt, så er jeg jo selv fortaler for, at man ikke skal købe skindet for dyrt. Der er rigtig mange revisorer, som lever tykt på, at sende en stor regning, selvom arbejdet ikke har taget særlig lang tid at udføre.

Timelønninger på et sted imellem 1.000 og 2.000 kr. er desværre almindeligt i branchen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Fra  DM Revisionsfirma af 1993 Skrevet kl. 07:56

Jeg er meget enig med skattekonsulenten og Martin

Det sker desværre alt for tit at vi møder kunder som har haft et samarbejde med en meget billig bogholder eller revisor, hvor det viser sig at kvaliteten af arbejdet ikke engang har været den billige pris værd.

Der er ikke noget mere ærgeligt end at få en kunde inden for dørerne, som man må bedrøve med at der har været omfattende fejl i tidligere års regnskab, som enten ikke kan rettes på grund af alder, eller vil være meget dyre at rette. Det kan også godt være tilfældet at der ikke lovmæssigt er truffet ulovlige beslutninger, men at de rent skattemæssigt  eller driftsøkonomiske beslutninger er resultatet af direkte dårlig rådgivning.

Det er min klare opfattelse at kemi og kvalitet er det vigtigste ved valg af revisor. Prisen er mere sekundær, da den forkerte rådgivning oftes er meget dyrere end prisforskellende mellem revisorerne og bogholderne

Mit råd er at finde en revisor til at tage sig af administration, således at ens egen energi lægges i det man selv brænder for.

For at prøve at imødegå "de dyre" revisorer som Martin nævner, og som vi desværre også kender til, så besøg en eller 2 revisorer/bogholdere og hold et kort møde med dem, og se om der er "kemi" og om der er en fornemmelse af at have fået noget med hjem fra mødet

Dennis Malle

DMrevision.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:27

Et godt eksempel er sådan noget som valg af virksomhedsordning. Hvorfor vælge virksomhedsordning med deraf følgende beskatning af værdi af fri bil når der ikke er noget at opspare og værdien af fri bil er højere end de faktiske omkostninger, herunder også afskrivninger på bilen. Der måtte jeg desværre forleden fortælle en revisor der havde fået kunden ind at der ikke var noget at gøre da vi kun kan omgøre valg af virksomhedsordningen inden for et år regnet fra selvangivelsens indsendelse.

En af revisors vigtigste egenskaber er at kende og turde vedgå sig egne begrænsninger. Dvs. at man spørger hvis man er i tvivl. Der er ingen dumme spørgsmål på det punkt, men det giver en sikkerhed. Problemet her er at man skal kunne se at der måske er et problem som bør undersøges og har en tidligere revisor/bogholder ikke kunnet det så spørger vedkommende heller ikke, men gør bare "det". Så kan vi andre reparere på det bagefter hvis vi ellers kan med en merudgift for kunden til følge.   Der er det mit klare indtryk at de egentlige bogholdere er betydeligt bedre til at kende sine begrænsninger end dem som kalder sig revisorer.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:37

Stig Larsen :

Hej Aminoer & TuttiFreddy

Nu da vi er en lille mia. der har budt/skrevet om denne opgave, kunne det da være meget spændende at se hvem eller hvad Freddy valgte ?

(Det er lidt ligesom på Freelance - en h.... masse debat og skriblerier, men man får aldrig slutningen med - hvem der endte med ordren ? - hvis der altså var en ordre...)

Mvh Stig ...

Hej Stig,

jeg valgte Tonny Skov Pedersen idet jeg følte, han ikke gjorde opgaven mere omfattende eller komliceret end den vitterlig er.

Og gav en god fast pris under gældende konditioner, da han jo også gav udtryk for, at det jo faktisk var sjovere måske at være med fra starten for et lille firma, der måske kunne vokse sig større og derved give ham mere arbejde. Det er lige i min ånd.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)