Hej , jeg er kommet i klemme med et forsikrings selskab . jeg vil gerne trappe ned bl.a. pga sygdom og alder, men vil stadig gerne have noget at rive i, fx i en nedtrappet del af min 1mands virksomhed, hvor jeg kan tage opgaver ind efter min formåen. Over de sidste år er mit varelager blevet nedbragt tilpas, og jeg har ikke gæld eller andre udeståender. pga længere tids sygdom og operation var jeg ikke opmærksom d.å. da min erhvervsforsikring ( 3mdr før forfald ) varslede 5 års forlængelse af aftalen hvis jeg ikke reagerede, og står nu med en dyr forsikring der skal køre endnu 5 år- . Så vidt jeg kan læse mig til, vil kun ejerskifte eller konkurs eller evt ? lukning? - afslutte forsikringen. Forsikringen er meget dyrere end den burde være, og jeg har fået andet tilbud med samme dækning til det halve ! Og med nedtrapning bliver Ved henvendelse er forsikrings selskabet ikke til at bevæge- jeg sidder i saksen , og deres formål er at tjene penge . Så mit spørgsmål er : Kan jeg lukke min virksomhed , fx d. 31/12 eller tæt på , pænt og ordentligt med alle formalia i orden - og genåbne en ny under et lidt ændret firma navn primo januar - og dermed få afsluttet Forsikrings aftalen ? Er der andre muligheder for at slippe ud af klemmen ? Jeg håber at nogen kan hjælpe med at oplyse mulighederne
|
Hej Mike.
Jeg tror bestemt ikke at selskabet kan forlænge med nye 5 år uden din accept. Passivitet tror jeg ikke på berettiger dem til at fastholde en ny 5 årig aftale. Jeg håber en af juristerne på amino vil komme på banen og klart tage stilling i denne sag, for der må absolut findes et retspraksis på området. Det kan næppe være første gang at en indehaver pga. sygdom ikke får takket nej til en forlængelse.
Kom nu på banen jurister!!!
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1