Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvlken tittel?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa folkens!

Da jeg p.t render rundt med nogle tanker om at starte en virksomhed hvor jeg sliber massive træborplader ned, kom jeg egentlig til at tænke på noget:

Når jeg laver et visitkort, må jeg så godt kalde mig selv for bordpladesnedker? Har ikke nogen uddannelse, bare en hulens masse erfaring inden for branchen.

Dbh Tom ..

Tilmeldt 18. Aug 08
Skrevet kl. 09:35

Jeg kunne evt. også kalde mig selvudlært bordpladesnedker Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej,

Som jeg lige har forstået det, så er tommelfinger-reglen, at hvis der er en uddannelse som heller "bordpladesnedker", så er det en beskyttet titel... hvis der ikke er det, er der vist frit spil. :)

Tilmeldt 18. Aug 08
Skrevet kl. 09:41

Hej Kim.

Er ret sikker på at der ikke er nogen uddannelse som hedder bordpladesnedker Smile

Men der er selvfølgelig en snedker/- møbelsnedkeruddannelser. Men man kunne jo skrive "Selvudlært bordpladesnedker"..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48

Fandt lige det her på nettet:

"Vær opmærksom på, at de færreste titler i byggeriet er beskyttede. Det er kun i forhold til vvs-, kloak- samt elarbejde, at det er ulovligt for andre end de autoriserede firmaer/håndværksmestre at benytte betegnelsen "autoriseret". Alle kan derimod kalde sig f.eks. tømrer, snedker eller entreprenør, selvom de hverken har svendebrev eller relevant uddannelse. "

Så du kan tilsyneladende bare få trykt visitkort. :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:57

Det er vidst kun en del af de akademiske universitetsuddannelser der har beskyttet titler.

Tandlæge, advokat, osv.

Dog ikke revisor. :)

Tilmeldt 18. Aug 08
Skrevet kl. 10:04

Tak skal i have folkens Yes Beer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)