Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbent hus og åbent værksted i Opfinderrådgivningen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut holder åbent hus og åbent værksted for alle interesserede.

Opfinderrådgivningen er et gratis tilbud til danske opfindere. Læs mere om Opfinderrådgivningen på Opfind.nu 

Torsdag d. 14/10 kl. 14-18 holder Opfinderrådgivningen ekstraordinært åbent hus, og i den forbindelse vil dørene til værkstedet også være åbne. Det betyder at alle har mulighed for at få en rundvisning i vores lokaler, tale med rådgiverne, få hjælp til at udfylde en idéformular og se hvordan værkstedet ser ud. Det betyder ikkeat man kan gå i sving med praktiske projekter i værkstedet. 

Der er oprettet en event på Facebook, hvor man kan melde sig til, men man kan også bare dukke op på dagen.

Vel mødt!

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået, men husk at Opfinderrådgivningen i k k e må yde egentlig patentrådgivning, som offentlig sponseret aktivitet, da den så konkurrerer - med offentlige midler - med patentbureauerne...

Husk at et patent er meget vigtig for en nye iværksætter med en god idé, som er nemt at kopiere, fremstille, markedsføre og sælge og at patentet er det eneste værn, du har mod en kopist.

Med hensyn til prisen udarbejder vi patentansøgninger fra DKK 30.000 og opefter, hvis det er en mekanisk / elektrisk/ software opfindelse og du kommer med tegningerne. Se os på www.eneret.dk

Held og lykke

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent, www.ludvigsenpatent.dk

 

 

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mogens,
Tak for præciseringen - udfærdigelse af patentansøgninger har vi absolut intet at gøre med. Vi herken kan, må eller vil "blande" os på denne bane. Patentering er en faglig disciplin som kræver stor erfaring. Derfor henviser vi mange opfindere videre til IPR-rådgivning.

Vi koncentrerer os om teknisk evaluering samt kommerciel/forretningsstrategisk rådgivning i forbindelse med modning og licenssalg af idéer fra danske opfindere. 

Vel mødt,

Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Birkeholm Munk:

Vi koncentrerer os om teknisk evaluering samt kommerciel/forretningsstrategisk rådgivning i forbindelse med modning og licenssalg af idéer fra danske opfindere. 

Hej Kasper

Underskriver I hemmeligholdelseserklæringer?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det kan vi af gode årsager ikke. Men vi holder  vandtætte skotter mellem de opfindelser vi arbejder med internt i Opfinderrådgivningen. Det samme gælder ud ad til.
Vi rådgiver på ca. 1200 opfindelser årligt og kan naturligvis ikke underskrive NDA´er. I så fald ville vi aldrig kunne udføre det arbejde vi er sat i verden for. 

Opfinderrådgivningen har eksisteret siden 1972 og der har mig bekendt ikke været et eneste tilfælde af 'læk' som følge af den rådgivning som vi har udført. 

Vi kærer meget for en fortrolig og sikker omgang med opfinderes idéer.

Mange hilsner

Kasper 

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Birkeholm Munk:

I så fald ville vi aldrig kunne udføre det arbejde vi er sat i verden for. 

Hvorfor vil I ikke kunne det?

Kasper Birkeholm Munk:

Opfinderrådgivningen har eksisteret siden 1972 og der har mig bekendt ikke været et eneste tilfælde af 'læk' som følge af den rådgivning som vi har udført. 

Der var en sag med en opfinder for ca. 20 år siden, der var i TV med et ventilationssystem, der fungerede lige som en mini-tornado.

Han lavede en masse spetakel - hvis der siden har været andre, er det ikke sikkert, at de har fået de samme muligheder / havde samme lyst til / at give deres mening til kende. 

Så selv om jeg ikke har hørt om andre sager siden, så må jeg indrømme, at det - og at I ikke underskriver NDA'er -får mig til at holde mig tilbage.

Så vil jeg hellere være på den sikre side og få patent på idéen først.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

[Hvorfor vil I ikke kunne det?

Hvis jeg underskrev en NDA omhandlende gearkasser til vindmøller - hvordan skulle jeg så kunne rådgive de næste 10 opfindere med idéer på helt samme område uden at overtræde den NDA jeg havde underskrevet med dig?

Vi vil gerne kunne rådgive alle den samme fortrolige og uafhængige rådgivning - og de de 40 år som ordningen har eksisteret har man aldrig underskrevet NDA´er - og det har ikke resulteret i problemer for opfindere på noget tidspunkt.

Jeg respekterer naturligvis din holdning og din risikoprofil. Min pointe er blot at du fraskriver dig fortrolig, uafhængig, brugbar og ikke mindst gratis rådgivning. 

Men Christian - du er altid velkommen til at kontakte os når du er kommet videre.

Bedste hilsner

Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)