Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betingelser ved køb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop www.menzone.dk som primært er baseret på b2c, men jeg overvejer at starte en b2b løsning op ved siden af.

I b2b løsningen er det kunder der skal logge ind.

Er det så et krav at der skal være handelsbetingelser der skal accepteres når en ordre gennemføres og bekræftes?

Kunden skal jo ikke betale men kun afgive en ordre.

Hej

menzone

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:36

Hej

Selvom der ikke sker en betaling er det en rigtig god idé, at have salgs- og leveringsbetalingelser der skal accepteres i tilknytning hertil. Hvis handlen ikke foregik via nettet, ville du jo formentlig sende kunden en ordrebekræftelse med dine handelsbetingelser, og det er denne bekræftelse kunden bør have ved afgivelsen af ordren, så de ved hvilke vilkår der handles på.

Pernille Ørskov

LUND ELMER

SANDAGER

Tilmeldt 11. Oct 10
Skrevet kl. 17:28

Hej og tak for svaret Pernille

Hvis jeg bestiller varer hos en grosist måske én gang om ugen vil jeg være noget træt af hver gang at sætte et flueben i "accepterer handelsbetingelser".

Spørgsmålet er om der juridisk er noget til hinder for at undlade dette når det er B2B.

Men-zone

www.menzone.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:33

Hej,

Det kan jeg godt forstå, og det er heller ikke juridisk nødvendigt, så længe vilkårene bare tiltrædes første gang der handles - præcis som ved en ikke-ehandel, hvor man (hvis disse vilkår ikke er trykt på bagside af ordrebekræftelsen), vil fremsende leveringsbetingelser ved indgåelsen af første handel (og få en bekræftelse på at de er læst og forstået), og derudover kun fremsende dem, såfremt de ændres.

Hvordan du så vil sætte systemet sammen for at sikre, at kunderne ser salgs- og leveringsbetingelserne, og de også bekræfter, at de er læst, er noget du ved mere om end jeg ;)

Pernille

LUND ELMER

SANDAGER

Tilmeldt 11. Oct 10
Skrevet kl. 22:48

Hej Pernille

Tak for svaret.

Men-zone

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)