Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til analytic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har egentlig aldrig brugt, eller sat mig ind i google analytic.

Har sat diverse koder ind i min dandomainshop, og sat analytic op, og vil nu prøve at sætte mig ind i det.

Spørgsmål:  Er det kun de organiske tal som er med, eller også adwords?

Marjoe.dk

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:24

Ingen som ved noget om dette?

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:57

begge dele, vis du kigger under "oversigt over trafikkilder" vil du kunne se google(organic) og google(adwords) hvis altså du har kampagner kørende.

PS: det ikke en dum idee at beskætige sig lidt med analytics, der er en hulens masse interessante informationer Big Smile

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 03:19

Hej Marjoe,

Jeg vil, ligesom det andet indlæg, virkelig anbefale at du sætter dig godt ind i Analytics og bruger det løbende. Det er et super værktøj, hvis du vil forbedre dine shops og optimere dine adwords kampagner. 

Hvis du skal se detaljeret informationer om dine Adwords kliks, skal du dog lige kontroller om din Adwords account er linket til din Analytics konto. Det gør du ved at:

1. Kontrollere om din adwords login mail, er administrator på din analytics profil. Hvis ikke skal du tilføje den. (nede i bunde på første side når du er logget ind. Brugeradministration)
  2. Log ind på din Adwords account, klik på fanen rapportering og vælg Analytics. Hvis den "hopper" over i analytics og du kan se rapporterne er de linket rigtigt. Hvis de ikke kommer frem, kommer den op og spørg om du vil linke kontoen. Derefter følger du anvisningerne. Når de er linket kan du efter en dag, begynde at se meget detaljeret information om dine adwords klik og efter en uges tid kan du så småt begynde at optimere udfra det. 

Hvis man ikke har linket adwords og Analytics får man slet ikke er data nok til virkelig at tweake sine Adwords kampagner. Adwords interfacet kan vise facts som konverteringsfrekvens, konverteringspris og antal af konverteringer på søgeordsniveau og det er helt sikkert meget brugbart. Jeg går udfra du har det allerede, men hvis du på et tidspunkt vil grave et spadestik dybere, foregår det i Analytics.

Jeg kan give dig et lille eksempel fra en kampagne jeg har arbejdet med i et stykke tid. Jeg har efterhånden justeret og optimeret en hel del på den og er nu nået til de lidt mere avancerede muligheder. Jeg kortlage derfor præcist i hvilke tidsintervaller på bestemte ugedage, der konverterede bedre og dårligere end gennemsnittet. Derefter satte jeg en budstrategi op i Adwords der følger det mønstre og automatisk skruer op og ned for klikprisen på de de tidspunkter. Det sænkede konverteringsprisen med over 20%. Det kan godt mærkes, især hvis man kører med et stort Adwords budget. Det er måske mere end hvad de fleste har tid til, men det giver dig et godt billede af, hvilke fantastiske muligheder der er, når man optimere sine Adwords kampagner udfra data i Analytics. 

Så sæt dig godt ind i det eller få en der bare kan det der, til at hjælpe dig. Der er rigtig meget at hente.

God fornøjelse

Mvh. Peter

tonere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)