Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing, virksomhed og skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan jer med affiliate marketing virksomheder gør med hensyn til skat, moms og fradrag. Med affiliate virksomhed, mener jeg som affiliate, ikke som ejer af et netværk.

Jeg synes det er lidt besværligt med skattelovgivningen. Hvis man modtager penge som affiliate er man jo åbenlyst ikke lønmodtager, men selvom man har et firma med cvr nr der ejer aktiviteterne/websites er det vist ikke en garanti for at skat betragter en som erhvervsdrivende virksomhed. For eksempel vil man kunne blive betragtet som 'honorar modtager' i stedet for.

Hvis jeg har en virksomhed der ejer en række websites med indtjening, vil det så blive betragtet som at drive 'intens og seriøs' virksomhed, selv om jeg ikke sidder foran computeren otte timer om dagen?

Hvordan fungerer det med fradragene og momsen? I forhold det ovenstående, hvad kan jeg så trække fra? Naturligvis må hosting, domæner, outsourcing, køb af software, månedlige services og den slags kunne trækkes fra, men hvad med 'studie ture' til konferencer, indsamling af info til artikler og video osv? Kan jeg trække en computer fra og få moms tilbage?

Hvad hvis jeg har andre indtægter for eksempel som konsulent?

Kort sagt, hvad er den bedste skatte konstellation hvis man arbejder med online marketing og affiliate marketing?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:05

Følger lige med, og vil også gerne høre om adwords og lign. kan trækkes fra? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 18:09

en udgift er vel en udgift? Det er nok slutresultatet der tæller, lige meget hvordan man opstiller tingene. Mht udstyr er jeg temmelig sikker på, at det er samme regler som enkeltmandsvirksomhed

Men hvad med private som tjener penge på affiliate marketing? Tror bestemt ikke. at det er alle der skriver det på selvangivelsen Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:07

DC Trading:

en udgift er vel en udgift? Det er nok slutresultatet der tæller, lige meget hvordan man opstiller tingene. Mht udstyr er jeg temmelig sikker på, at det er samme regler som enkeltmandsvirksomhed. 

Men hvad med private som tjener penge på affiliate marketing? Tror bestemt ikke. at det er alle der skriver det på selvangivelsen Smile

Hvis du som privat ikke skriver det på selvangivelsen, så snyder du i skat, længere er den ikke. Jeg kan ikke rigtig se hvad der gør affiliatemarketing anderledes end alle mulige andre brancher. Hvad du kan trække fra, er nærmere et spørgsmål om hvilken type virksomhed du driver. Jeg har før haft et APS, hvor vi kunne trække en del flere ting fra end vi kan i det nuværende I/S.

I vores I/S kan vi ikke trække udgifterne til en god bøf fra, hvis vi holder et møde, det kunne vi godt i APS´et, da man som ejer også betragtes som ansat og det er der den store forskel ligger. Men altså AdWords osv. kan selvfølgelig trækkes fra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 19:09

Ved godt, at det er snyd i skat. Tror bare ikke det bliver skrevet på selvangivelsen, da der bruges meget mere tid på det i starten kontra gevinsten af det Smile

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:

Hej med jer,

Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan jer med affiliate marketing virksomheder gør med hensyn til skat, moms og fradrag. Med affiliate virksomhed, mener jeg som affiliate, ikke som ejer af et netværk.

Jeg synes det er lidt besværligt med skattelovgivningen. Hvis man modtager penge som affiliate er man jo åbenlyst ikke lønmodtager, men selvom man har et firma med cvr nr der ejer aktiviteterne/websites er det vist ikke en garanti for at skat betragter en som erhvervsdrivende virksomhed. For eksempel vil man kunne blive betragtet som 'honorar modtager' i stedet for.

Hvis jeg har en virksomhed der ejer en række websites med indtjening, vil det så blive betragtet som at drive 'intens og seriøs' virksomhed, selv om jeg ikke sidder foran computeren otte timer om dagen?

Hvordan fungerer det med fradragene og momsen? I forhold det ovenstående, hvad kan jeg så trække fra? Naturligvis må hosting, domæner, outsourcing, køb af software, månedlige services og den slags kunne trækkes fra, men hvad med 'studie ture' til konferencer, indsamling af info til artikler og video osv? Kan jeg trække en computer fra og få moms tilbage?

Hvad hvis jeg har andre indtægter for eksempel som konsulent?

Kort sagt, hvad er den bedste skatte konstellation hvis man arbejder med online marketing og affiliate marketing?

Hej

Det fungerer kort sagt på samme måde som alle andre måder at tjene penge på ved siden af et lønmodtagerjob.

Der er tale om B-indkomst indtil det tidpunkt at indtjeningen via affiliate bliver din hovedindkomst.

Men uanset ovennævnte kan du køre det som et firma hvor du bogfører dine indtægter og betaler evt. moms (hvis du får indtægten fra et dansk firma) og fratrækker alle de udgifter, der kan forbindes med din aktivitet.

Vær dog opmærksom at Skat kan stille spørgsmålstegn ved udgifter der kan have privat karakter. I de tilfælde er det nødvendigt at opdele en udgift (f.eks. internet, telefon, rejseudgifter etc.) i privatdel og erhvervsdel. Det gøres typisk som en % opdeling.

Hvis du kører det som et firma er det en fordel at momsregistrere dig med det samme, da du så kan fratrække momsen fra relevante investeringer som f.eks. en bærbar.

Men ellers behøver du først at momsregistrere dig når din omsætning/indtægter er over 50000 kr.

Hvis du kører det som firma så skal du bruge den udvidede selvangivelse og udfylde nogle andre felter end normalt.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)