Hej med jer, Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan jer med affiliate marketing virksomheder gør med hensyn til skat, moms og fradrag. Med affiliate virksomhed, mener jeg som affiliate, ikke som ejer af et netværk. Jeg synes det er lidt besværligt med skattelovgivningen. Hvis man modtager penge som affiliate er man jo åbenlyst ikke lønmodtager, men selvom man har et firma med cvr nr der ejer aktiviteterne/websites er det vist ikke en garanti for at skat betragter en som erhvervsdrivende virksomhed. For eksempel vil man kunne blive betragtet som 'honorar modtager' i stedet for. Hvis jeg har en virksomhed der ejer en række websites med indtjening, vil det så blive betragtet som at drive 'intens og seriøs' virksomhed, selv om jeg ikke sidder foran computeren otte timer om dagen? Hvordan fungerer det med fradragene og momsen? I forhold det ovenstående, hvad kan jeg så trække fra? Naturligvis må hosting, domæner, outsourcing, køb af software, månedlige services og den slags kunne trækkes fra, men hvad med 'studie ture' til konferencer, indsamling af info til artikler og video osv? Kan jeg trække en computer fra og få moms tilbage? Hvad hvis jeg har andre indtægter for eksempel som konsulent? Kort sagt, hvad er den bedste skatte konstellation hvis man arbejder med online marketing og affiliate marketing? |
Følger lige med, og vil også gerne høre om adwords og lign. kan trækkes fra?