I forbindelse med lige har oprettet et ApS, er jeg nu kommet i tvivl, da jeg efter henvendelse hos E & S, kan konstantere, at der er et muligt hul i Selskabsloven + socialloven. Kan det være rigtigt, at man som selvstændig kan vælge ens maximum løn samt få delvis friplads ? Lad mig give et eksempel: Et ægtepar har et S.M.B.A. og har en samlede lønindkomst på kr. 470.000. Nu er spørgsmålet så, kan det være rigtig, at dette ægtepar kan ændre deres indkomst så det er sådanne ud: Samlede løn kr. 280.000 Samlede udbytte kr. 120.000 Lovlig anpartshaver lån kr. 70.000 Som man kan se, vil de få det samme udbetalt. Men grundet reglerne med et S.M.B.A. kan de nu også grundet den lave lønindkomst også modtage tilskud til deres børns institutionsplads. KAN DETTE VÆRE KORREKT ??? Eller er der noget som jeg har overset ? Kommunen mener denne konstilation holder, men selv synes jeg det er lidt Glistrup agtig !!!!
Regner med der er nogle som kan komme med et korrekt svar.... |
Det lyder som om, man burde overveje at lave et s.m.b.a. u i stedet for aps.!
Hvis den holder, så skal jeg ihvertfald. For man betaler rigeligt i forvejen til institutioner.
Så ser frem til at nogen enten bekræfter dette.