Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress plugin udvikling: hjælp til at vise data fra en custom tabel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer.

Jeg er igang med at udvikle et Wordpress-plugin til en kammerat som et lille hobby-projekt. Jeg har aldrig arbejdet med udvikling af Wordpress-plugins før, men umiddelbart går det faktisk ret godt. Jeg har fået hele administrationsdelen ordnet, og er nu kommet til et sted hvor ikke er helt sikker på hvilken retning jeg skal fortsætte af.

Mit plugin har oprettet nogle tabeller, der indeholder en masse forskellige data. Spørgsmålet er så, hvordan jeg på en Wordpress Page kan vise disse data i en normal html-tabel? Jeg har været inde og læse lidt om at lave et Page Template og har kigget lidt på Template Tags, men er ikke helt sikker på at dette er den rette vej at gå, da det helst skal kunne virke på alle themes. Egentlig er det jo blot noget content, der skal smides ind på en bestemt page. Derfor har jeg også tænkt, at man kunne oprette et filter, som fx erstatter en kode i en bestemt page (fx [%DATAFRATABEL%]) med den egentlige html-tabel - men igen virker dette som lidt "overkill" i forhold til hvor simpelt det har været fx at lave admin-pages.

Ville dermed blot høre, om der er nogle som kan lede mig i den rigtige retning om hvordan dette klares.

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:09
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:14

Jeg kigger med. Der må da næsten være en Wordpress Guru derude, som kan hjælpe?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 23:49

Jeg syntes helt sikker at du skal lave det så det bliver aktiveret ved hjælp af en shortcode f.eks. [supersejtabel].

For hvis du skal til at rode med ny page templates hver gang pluginnet skal installeres, bliver det noget rod.

Nu skriver du jo ikke meget om hvad det skal bruges til, men du kan jo evt. også tage et kig på Custom Post Types - Men fortæl lidt mere, så skal jeg se om jeg ikke kan guide dig i den rigtige retning.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:56

Jeg har roddet med det samme.

Men har ikke så meget tid, så bliver rigtig kort. Alternativt kan du skrive PM.

1 du installere et plugin hvor du kan tilføje phpkoder i dine tekster. Der findes flere, kan ikke huske hvad mit hedder. Bare søg på php.

Derefter laver du hvad du skal bruge af udtræk i en særskilt php fil : ud.php.

Derefter henter du filen i posten i WP via repuire_once koden.

Vupti så har du løsningen :). Jeg er ved at implemtere et helt system i WP på den her måde :).

God arbejdslyst !

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 00:01
Tak for jeres svar! Jeg ser nærmere på dem i morgen. Michael: Det skal egentlig blot være muligt, at få vist en tabel fra databasen på en af mine wordpress-sider. Denne tabel har jeg lavet en funktion, der genererer. Problemet er vel egentlig at jeg på en måde skal "injecte" min html-tabel på en Wordpress side, så den kan blive vist. Data i tabellen kan som sådan være hvad som helst.
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:40

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 00:57
Hamburg1991:

Hej Lars

hvis jeg har forstået formålet rigtigt, kan det her måske være lidt inspiration http://wordpress.org/extend/plugins/contact-form-7/

Morten

Hej Morten!

Tak for linket. Kan se at det plugin benytter sig af et filter, der erstatter en bestemt tekst med en given Contact Form. Kunne se at der også er andre plugins, der benytter denne metode. Så må jeg næsten gå ud fra, at det er vejen frem.

Mange tak for hjælpen alle sammen!

Med venlig hilsen
Lars
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 01:08

det var så lidt, du må gerne PM mig når du har dit plugin færdig hvis ikke det er exklusivt til din ven, det lyder nemlig som om det er noget jeg godt kunne bruge på en af mine blogs

Mvh, Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:44

Som Michael Grove nævner, så prøv at kikke på wordpress codex, og led efter shortcode

Når du editerer en side (page) eller et indlæg (post) kan du så indsætte dette shortcode fx:  [lrdata]

wordpress "injecter" som du skriver det, når den opdager en shortcode.

f.eks:

function lrdata_shortcode()

{

ob_start();

lrdata_tabel_med_data();     //   <-  den funktion som indeholder data der skal vises

$output_string=ob_get_contents();

ob_end_clean();

return $output_string;

};

add_shortcode('lrdata', 'lrdata_shortcode');

Mvh\ME

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)