Jeg er igang med at udvikle et Wordpress-plugin til en kammerat som et lille hobby-projekt. Jeg har aldrig arbejdet med udvikling af Wordpress-plugins før, men umiddelbart går det faktisk ret godt. Jeg har fået hele administrationsdelen ordnet, og er nu kommet til et sted hvor ikke er helt sikker på hvilken retning jeg skal fortsætte af.
Mit plugin har oprettet nogle tabeller, der indeholder en masse forskellige data. Spørgsmålet er så, hvordan jeg på en Wordpress Page kan vise disse data i en normal html-tabel? Jeg har været inde og læse lidt om at lave et Page Template og har kigget lidt på Template Tags, men er ikke helt sikker på at dette er den rette vej at gå, da det helst skal kunne virke på alle themes. Egentlig er det jo blot noget content, der skal smides ind på en bestemt page. Derfor har jeg også tænkt, at man kunne oprette et filter, som fx erstatter en kode i en bestemt page (fx [%DATAFRATABEL%]) med den egentlige html-tabel - men igen virker dette som lidt "overkill" i forhold til hvor simpelt det har været fx at lave admin-pages.
Ville dermed blot høre, om der er nogle som kan lede mig i den rigtige retning om hvordan dette klares.
Jeg syntes helt sikker at du skal lave det så det bliver aktiveret ved hjælp af en shortcode f.eks. [supersejtabel].
For hvis du skal til at rode med ny page templates hver gang pluginnet skal installeres, bliver det noget rod.
Nu skriver du jo ikke meget om hvad det skal bruges til, men du kan jo evt. også tage et kig på Custom Post Types - Men fortæl lidt mere, så skal jeg se om jeg ikke kan guide dig i den rigtige retning.
Tak for jeres svar! Jeg ser nærmere på dem i morgen.
Michael:
Det skal egentlig blot være muligt, at få vist en tabel fra databasen på en af mine wordpress-sider. Denne tabel har jeg lavet en funktion, der genererer. Problemet er vel egentlig at jeg på en måde skal "injecte" min html-tabel på en Wordpress side, så den kan blive vist.
Data i tabellen kan som sådan være hvad som helst.
Tak for linket. Kan se at det plugin benytter sig af et filter, der erstatter en bestemt tekst med en given Contact Form. Kunne se at der også er andre plugins, der benytter denne metode. Så må jeg næsten gå ud fra, at det er vejen frem.
det var så lidt, du må gerne PM mig når du har dit plugin færdig hvis ikke det er exklusivt til din ven, det lyder nemlig som om det er noget jeg godt kunne bruge på en af mine blogs
Mvh, Morten
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog