Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere moms på varer fra Tyskland?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrede mig lidt over hvordan det fungere hvis man køber varer fra Tyskland og så skal trække moms fra i Danmark?

Jeg sidder på en side hvor der står en pris og så skal der lægges 19% moms oven i.

Det er så fint nok - men hvad så når jeg skal bogføre det og trække moms fra er det så stadig at trække de 25% fra som det er her hjemme. (*0,8)

Tak på forhånd :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:21

Hej,

Jeg mener at når du køber varer fra andre EU lande, køber du dem uden moms, og så afregner du så momsen hvert kvartal her hjemme (ved momsafregning). Dvs. du skal ikke betale de 19% som tyskerne kører med, du køber momsfrit, og så ordner det her hjemme.

Jeg er næsten helt sikker på det er sådan det fungerer.

DBH

Rasmus

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 17:23

Er du sikker på det ?

For slutprisen vil jo altid stå der med moms - med mindre de går ind og tjekker ens CVR nr.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 17:30

Jeg er 99,9% sikker på at det er sådan.

Hvis det er en auktionsside du sidder på, skal du oplyse sælger om at du er erhvervsdrivende i DK, og de skal have dit CVR. osv., da de jo selvfølgelig har en ordning der nede også med export.

For nogle år siden handlede jeg selv meget i Holland, der foregik det sådan i hvert fald, og mener ikke at det skulle være blevet lavet om.

Men det kunne være fedt med en second opinion fra en som bruger det til dagligt her inde fra, for er som sagt ikke 100% på den...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34

Rasmus:

Jeg er 99,9% sikker på at det er sådan.

Men det kunne være fedt med en second opinion fra en som bruger det til dagligt her inde fra, for er som sagt ikke 100% på den...

Når jeg handler med virksomheder i Tyskland, så oplyse jeg blot mit danske CVR-nummer og de sender så en regning uden moms. Så hvis du er momsregistreret burde det ikke være så svært.
Hvis det er en lille virksomhed, som du køber fra, som ikke plejer at handle med udlandet kan det selvfølgelig være at deres bogholder ikke har en rutine til den slags ordre.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 17:36

Det er ikke en auktionsside men blot en normal webshop.

Der står godt nok at man kan give dem ens CVR nr. men det jeg ikke forstå er at prisen står sådan her:

Price: 45€

Excl. VAT: 37,82€

Incl. VAT: 53,55 €

Hvad er så den første pris på de 45€ ? En gennemsnits pris eller hvad ? :)

Og hvad er prisen jeg skal benytte mig af ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 17:42

Jeg er næsten sikker på at du skal gå efter prisen 37,83, da det nogenlunde svarer til de 45 uden 19% moms.

Det er sådan jeg ser det i hvert fald....

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 17:45

Det kunne være dejligt hvis det er den pris. Men det havde jeg sådan set også regnet lidt med - når det nu står så klart.

Det var mere hvordan det forgik i DK når jeg skulle bogføre det.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:03

Det er rigtigt hvad Rasmus fortæller. Du betaler ikke moms når du selv er CVR registreret.

Dertil skal du pålægge moms, når du  sælger produktet videre.

Men er du privat, betales momsen til det pågældende land.

Nogle sider stå med prisangivelse af prisen for et stk. og ved køb af mere end et stk.

Prøv at læse siden igennem.

Antonio

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)