Jeg mener at når du køber varer fra andre EU lande, køber du dem uden moms, og så afregner du så momsen hvert kvartal her hjemme (ved momsafregning). Dvs. du skal ikke betale de 19% som tyskerne kører med, du køber momsfrit, og så ordner det her hjemme.
Jeg er næsten helt sikker på det er sådan det fungerer.
Hvis det er en auktionsside du sidder på, skal du oplyse sælger om at du er erhvervsdrivende i DK, og de skal have dit CVR. osv., da de jo selvfølgelig har en ordning der nede også med export.
For nogle år siden handlede jeg selv meget i Holland, der foregik det sådan i hvert fald, og mener ikke at det skulle være blevet lavet om.
Men det kunne være fedt med en second opinion fra en som bruger det til dagligt her inde fra, for er som sagt ikke 100% på den...
Men det kunne være fedt med en second opinion fra en som bruger det til dagligt her inde fra, for er som sagt ikke 100% på den...
Når jeg handler med virksomheder i Tyskland, så oplyse jeg blot mit danske CVR-nummer og de sender så en regning uden moms. Så hvis du er momsregistreret burde det ikke være så svært.
Hvis det er en lille virksomhed, som du køber fra, som ikke plejer at handle med udlandet kan det selvfølgelig være at deres bogholder ikke har en rutine til den slags ordre.