Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento themes, SEO og Yoast Blank SEO theme - forbundet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder og kigger på magento themes og har egentligt fundet et theme, som jeg synes er flot, men jeg er lidt bekymret for, at det ikke er SEO-optimeret. Dertil har jeg fundet et gratis theme, der hedder Yoast Blank SEO theme, som der blandt andet sikrer de rigtige headingtags og rydder op i koden, men hvis jeg vælger dette, skal jeg bruge tid på at sætte mig ind i hvordan et theme opbygges fra bunden og det er jo lidt dobbeltarbejde, når jeg allerede har fundet et passende template.

Mit spørgsmål er derfor, om det er muligt at kombinere de to templates og om der er nogen der har haft erfaring med dette? Eller om hvad man skal være opmærksom på ved det theme man køber, set med SEO-øjne?

Bemærk venligst, at jeg ikke ønsker tilbud på en konvertering, men mere erfaringer om hvad man kan/skal gøre i magento, for at gøre det så SEO-venligt som muligt.

På forhånd tak. 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 15:55

Super godt spørgsmål!

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:59

Hej Mark,

Du kan desværre ikke tage det ene template og "merge" det med et andet.

Derimod kan du gå hele templaten igennem, for derefter at optimere den SEO wise. Her tænkes naturligvis på forskellige heading tags, billeder mv - her kan du vælge at tage udgangspunkt i det førstnævnte template fra Yoast, og lure hvilke elementer det er opbygget af.

De templates der ligger på diverse template portaler, er af meget svingende kvalitet - så det kan anbefales at kigge templaten efter, inden man installerer den på sin shop.

Vh
Henrik 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Skrevet kl. 16:13

Hej Henrik.

Tak for svaret - det er selvfølgelig lidt lettere end at lave det "from scratch". Er der en hurtig måde at spotte hvilken kvalitet det theme man kigger på er, som lige springer i øjnene? For ellers må jeg jo lave en slavisk gennemgang af det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Skrevet kl. 16:21

Det er forresten dette theme jeg kigger på lige nu, hvis nogen har 5 minutter til at se om den er helt gal. Der står nemlig på hjemmesiden: SEO (Search Engine Optimization) friendly, dette kan alle jo skrive.

http://magento.template-demo.net/MAG07/MAG070090/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)