Jeg ville aldrig skamme mig over mine meninger, de er dannet ud fra de oplevelser og indtryk jeg har fået igennem mit liv og derfor kan en samtale blive spændende, når man snakker med andre folk med modsatte meninger. Med alle de muligheder det danske system stiller til rådighed, kunne mine 2 venner i det mindste stille sig tilfreds med 5 timers uddannelse og 10 timers gaming hver dag. Dette emne er ikke kun noget jeg snakker om her, men også med mine venner og jeg respektere deres valg.
|
Lasse:Jeg ville aldrig skamme mig over mine meninger, de er dannet ud fra de oplevelser og indtryk jeg har fået igennem mit liv og derfor kan en samtale blive spændende, når man snakker med andre folk med modsatte meninger.
Skal man heller ikke, for det er jo det som der gør at man tegner sin personlighed.
Lasse:Med alle de muligheder det danske system stiller til rådighed, kunne mine 2 venner i det mindste stille sig tilfreds med 5 timers uddannelse og 10 timers gaming hver dag.
Selvfølgelig stiller samfundet rigtig mange muligheder tilrådighed. Men det som der generalt kræver for at tage en uddannelse er penge, motivation og evner.
Og de sidste 2, er desværre noget som mange ikke har. Man kan jo sige at en gymnisal uddannelse er noget, men det er desværre ikke noget som der står i særlig høj kurs ude i erhvervslivet. Med mindre den er brugt til at læse videre med.
Man kan snakke meget omkring alle de uddannelser der er kommet idag, som jeg ærligt ikke fatter ret meget af. Men kun gør at man vil forgive at DK er et uddannelses samfund. Og det man reelt set uddanner dem til er jo arbejdsløshed. For erhvervslivet forstå ikke alle de uddannelser det hele tiden kommer.
JEg ved jo godt at ufaglært arbejde i DK, efterhånden er historie, men det betyder så ikke at man skal lave en masse uddannelser, eller lave om på en masse uddannelser, sådan at de bliver skrædersyget til folk, og ikke til det behov som der er. Og her mener jeg tit at staten og erhvervslivet taler meget ved siden at hinanden....Et stort side spring jeg ved det.
En anden ting, som man også skal gøre sig klart i et land som DK, er jo netop at der ikke er plads til alle. Vi arbejder os mere og mere over i et videnssamfund, og det stiller så større krav til os borger. Og dem der ikke har videnen, de vil blive kastet længere bagefter. Og derfor ser jeg det som noget positivt at vi faktisk vælger at parkerer nogle som frivilligt vil melde fra. Og kan nøjes med det som der gives som minimum fra staten.
Lasse:Dette emne er ikke kun noget jeg snakker om her, men også med mine venner og jeg respektere deres valg.
Men med intet cv og på vej mod en meget usikker fremtid, så bliver jeg nervøs på mine venners vegne.
De ved jeg er der, hvis de beslutter sig for at prøve noget andet i livet men hvis de først starter som 30+, 35+,40+ så bliver det kun hårdere og hårdere.
Nu kan et CV betyde meget. Og jeg har oplevet at få slettet 9 år af mit. Grundet dødsfald, og nu konkurs af det firma. Og det gør jo at man ikke har nogle referancer. Og det er selvfølgelig et problem, specielt når man ikke har noget.
Men som skrevet før, så er der ikke arbejde til alle. Med mindre at der kommer høj konjuktur igen, så vil man jo ansætte alle.
/Kenneth