Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spilder du dit liv?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fandt denne video som var inspirende og spændende.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:46

Jeg ønsker heller ikke spilde mit derfor har jeg ikke fjernsyn kæmpe lejlighed og en kæmpe computer mere.

Hvad har jeg så jeg tager ud hverdag løber en tur oplever noget laver noget er på farten på hele tiden

sider med min computer i toget mod f.eks. Jeg skal til dans eller på arbejde eller skal på i skole.

Har prøvet nogle gange fjernsyn og større lejlighed med glemte alt i mit liv og man bliver bare derhjemme vis haves kæmpe stor lejlighed og kommer ikke ud og oplever verden med betaler og betaler husleje dengang og afgifter, lige pludseligt er tiden gået og ens bankrådgiver kan jo se man tjener godt siger bare køb mere, så køber større fjernsyn og bliver endnu mere derhjemme og man får mere endnu mere gæld og må tjene lidt mere og nu kan han se jeg tjener mere for skal have mere penge til mine andre aktiviteter så låne lidt mere og nu er lidt kommet ind i tom tidsspild for kan ikke komme væk fra den kæmpe lejlighed og kæmpe fjernsyn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:59

Hej Lasse

Tak for den gode video. Jeg spiller ikke selv videospil, eller bruger for meget tid på TV. Og når jeg er online bruger jeg medierne, de bruger ikke mig og slår min tid ihjel. Og sådan lever jeg netop fordi jeg for mange år siden fandt ud af at " Ja for fanden, det er så meget fedt her i livet. Det eneste problem er at jeg ikke har tid nok. "

Så den tid jeg har ryger i hvert fald ikke på alt det junk.

Sjovt at se kommentarene på Youtube " Jamen det jo ikke så slemt. Det er meget værre at være narkoman, alkoholiker osv " Hvis man kender lidt til misbrugere, så ved man at et sikkert tegn på at du er misbruger af noget er når du siger netop dette.

Der bliver så meget brug for terapi i fremtiden

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:11

Fed video. Thank God for, at jeg aldrig blev en wow-gamer.

En god ven har brugt ca. (hold godt fast) HALVANDET ÅR på wow på én af hans flere accounts!!!

Når jeg siger 1½ år, så betyder det ikke en time om dagen i halvandet år, men 24 timer i 1½ år.

Vi regnede lidt på det - her er hvad der kom ud af det:

1)

Han havde brugt 1,5 år * 365 dage/år * 24 timer = 13.140 timer

2)

Hvis man tager en bachelor-uddannelse, vil man ca. bruge 6-8 timer (lad os sige 7) 5 dage om ugen på skole. Hvert semester er på 5 måneder, og der er 6 semestre:

Antal semestre * Antal timer per dag * antal arbejdsdage per måned * antal måneder = 6 * 7 * 22 * 5 = 4620 timer

3)

Havde han taget en kandidat med oven i hatten, ville den tage (i gennemsnit) 4 semestre: 3080 timer

I alt altså 7700 timer!!!

Hvis han altså havde været i skole hver gang han skulle spille WOW, havde han altså nu ca. to kandidatuddannelser.

Jeg havde lyst til at græde, da vi regnede det ud...det værste er, at han stadig spiller :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

Alei:
Hvis han altså havde været i skole hver gang han skulle spille WOW, havde han altså nu ca. to kandidatuddannelser.

Hvis han holder sig indenfor samme faktultet, vil han faktisk kunne have taget knap 3 kandidater, da han så ikke behøver at tage bacheloren igen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Hej Lasse

Tager jeg din overskrift i mende, så er det jo svært at svare på.

For vi er jo forskellige mennesker med forskellige evner. Og det gør jo også at vi alle hver især går op i forskellige ting.

Jeg vil ikke sige at den person der bruger tiden på at game livet væk spilder den. Det er jo det som interresserer personen, og derfor også det ultimative.

Jeg bruger meget af min tid på mit arbejde, og mit firma. Som gør at jeg ikke har så meget tid til familien, eller venner. Det betyder jo så ikke at jeg er et bedre menneske, da jeg jo netop gør det for at få mere livskvalitet i mit liv. Og det kan tit også betyde at jeg med jævne mellemrum har utrolig lidt kvalitet.

Men det som jeg mener er, at vi alle hver især er forskellige mennesker der står hver vores sted i livet. Og som så også gør at vi vælger de ting vi nu vælger. Og jeg skal da være den sidste til at dømme andre for deres valg, selvom jeg ikke kan se nogen ide i det.....bare tag hvor mange, som egentlig kan forstå at vi gider at arbejde op til 24 timer på et døgn......At man selv bliver træt af det, og får andre behov, betyder jo ikke at man skal være hellig overfor andre der var/er i den situation man var i.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:02

Super fed video, som rammer SPOT on på så mange områder.. Virkelig god! :-)

Jeg gør lige mit for at dele den.. Thanks! 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:05

Rigtig fed video, som jeg også følte jeg måtte dele videre.
Jeg har selv brugt rigtig meget af mine unge dage på at sidde foran én skærm. Det gør jeg nu også til daglig, men det er med nogle helt andre formål end dengang.  

 iPhone 6

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Hej Lasse

Tager jeg din overskrift i mende, så er det jo svært at svare på.

For vi er jo forskellige mennesker med forskellige evner. Og det gør jo også at vi alle hver især går op i forskellige ting.

Jeg vil ikke sige at den person der bruger tiden på at game livet væk spilder den. Det er jo det som interresserer personen, og derfor også det ultimative.

Jeg bruger meget af min tid på mit arbejde, og mit firma. Som gør at jeg ikke har så meget tid til familien, eller venner. Det betyder jo så ikke at jeg er et bedre menneske, da jeg jo netop gør det for at få mere livskvalitet i mit liv. Og det kan tit også betyde at jeg med jævne mellemrum har utrolig lidt kvalitet.

Men det som jeg mener er, at vi alle hver især er forskellige mennesker der står hver vores sted i livet. Og som så også gør at vi vælger de ting vi nu vælger. Og jeg skal da være den sidste til at dømme andre for deres valg, selvom jeg ikke kan se nogen ide i det.....bare tag hvor mange, som egentlig kan forstå at vi gider at arbejde op til 24 timer på et døgn......At man selv bliver træt af det, og får andre behov, betyder jo ikke at man skal være hellig overfor andre der var/er i den situation man var i.

/Kenneth

Det er helt korrekt men der er en forskel mellem sund interesse og afhængighed.

Jeg har flere venner samt mig selv der har brugt 10.000´s af timer på WoW, Perfect World, Diablo osv.
Mine venner har først indset for nylig at de sidder fast og kun går efter det næste gamer fix.

Efter jeg personligt stoppede, gik jeg ud og afprøvede ting jeg altid havde snakket om, afprøvede ideer, fik taget en uddannelse, elastik "spring", få success som butikschef, rejse en stor del af asien igennem osv.

Jeg har 2 venner som stadig ikke har fået taget en uddannelse, de er begge 25+ år og bor hos deres mor, ingen erhvervserfaring og har kun haft success med at skabe xx antal lvl 80 chars i f.eks. WoW.
Det mener jeg er spild af liv.

Jeg mener selv at gaming er fedt og en af mine hoved interesser, men jeg bruger ikke 16+ timer hverdag mere.
Ved at dele den med jer føler jeg mig heller ikke "hellig" jeg synes bare den er fedt lavet og rammer et emne som mange burde tænke over.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Hej Lasse

Nu skal jeg ikke kunne dømme om dine venner har et problem eller ej.

Men det er altså lidt for nemt i dagens DK, at begynde at pege finger. Jeg giver dig ret i at vi lever i et forbruger samfund, hvor vi dagligt forbruger de ting vi bliver stillet tilrådighed. Og det gør så også at nogle udvikler en trang til at sidde online på et debat fora, eller sidde og spille. Eller arbejde 24 timer i døgnet.

Sådan som jeg ser på det, så arbejder vi alle hen på at lave det som vi drømmer om. At nogle kan stille sig tilfreds og ikke ønsker en omgang med mennesker kan jeg ikke se er noget problem. Men der det bliver et problem, er når vi som bedrevidende skal gå ind og sætte vores standarter for hvordan alle mennesker skal leve deres liv.

Lasse:
Jeg har 2 venner som stadig ikke har fået taget en uddannelse, de er begge 25+ år

Taget ud af context.

Hvis det er dine standarter for livet. Så burde du skamme dig.

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)