For gengangere - eller "tilbagegængere" i MLM universet på Amino har uden tvivl lagt mærke til flere af mine indlæg eller ihvertfald diverse kommentarer. ( Lad mig lige først forklare hvad en "tilbagegænger" er... det er folk - ganske som jeg selv - der lige tager en pause fra at kigge indlæg på MLM delen på Amino, for jesus kristus der er mange fuldstændig meningsløse kommentarer - og som regel af ikke-MLM relateret folk ;-) Så en tilbagegænger er en der alligevel lige må tilbage og kigge ) Hvorom alting er, så er jeg af den simple overbevisning at en potentiel kunde eller ny samarbejdspartner vælger dit produkt eller dit selskab baseret på tre simple fakta: Enten KENDER de dig, kan LIDE dig eller STOLER på dig. Er jo i grunden logisk nok - man køber jo ikke noget af en man ikke kan lide... eller ikke stoler på - man kan sagtens købe noget af man IKKE kender, men så er det fordi man STOLER på eller kan LIDE vedkommende. Jeg bliver pitchet konstant til diverse selskaber - såvel "gamle travere" på markedet, såvel som nye spillere. Oftest er det jo folk jeg ikke kender der pitcher; tit er det allerførst forsøg noget så ligegyldigt som "Hej, jeg har fundet det fedeste selskab, det er helt vildt - du skal være med - kig her på www-et-eller-andet.". Det falder helt til jorden - især når det er "nye" folk fra et "gammelt selskab" - altså en spiller som har været længe på markedet. Ofte svarer jeg med spørgsmålet: HVORFOR skal jeg vælge at dirigere min tid og krafter ind i DET selskab eller HVORFOR er du engageret i netop det selskab. Ni ud af ti kommer med et ligegyldigt standard-svar, som tydeligt bærer præg af at de ikke har tænkt tilstrækkeligt over HVORFOR de er i det pågældende selskab. Oftest bærer svaret også præg af en "juhu"-effekt, som hurtigt går i sig selv igen. Derfor - især når man skal pitche efter canvas princippet - er det vigtigt man har stillet sig selv to spørgsmål: HVORFOR... Hvorfor har JEG valgt at engagere mig i x-selskab... Hvorfor bruger JEG x-produkt måned efter måned... Det er jo i reglen underordnet hvorfor din ven SKAL ind i dit selskab (det ved han/hun jo godt: for at du kan tjene penge på ham/hende..) Det er jo i reglen underordnet hvorfor din ven SKAL købe dit produkt (det ved han/hun jo godt: for at du kan tjene penge på ham/hende..) Det er omvendt - langt mere - interessant for din ven at vide HVORFOR du har valgt pågældende selskab og hvorfor du bruger x produkt - når din ven ved HVORFOR du har valgt/og bruger/gør - så kan han/hun bedre få en fornemmelse af HVORFOR han/hun så BØR være med i dit selskab - og lige så vigtigt: BRUGE x produkt... Kan du følge hvor jeg vil hen? Det er jo ÅBENLYST hvorfor dit prospekt skal med i dit selskab og købe dine produkter... det er ikke altid så gennemskuelig HVORFOR du har valgt det pågældende selskab; og det siger jeg med en vis portion humor; for der er vitterligt mange der ikke kan forklare hvorfor - og det skriger til himlen at de ikke aner noget som helst om de mekanismer der driver de succesfulde selskaber frem - og hvilke mekanismer der træder til overfor de selskaber der bare ikke rigtig kommer nogen steder. Så... HVORFOR har du valgt DIT selskab... HVORFOR drikker/bruger/konsumere du dit selskabs produkter? Lasse Burholt |
Super spændende med de overvejelser du frembringer! Er absolut enig.
Jeg kan for mit vedkommende nikke genkendende til det at skulle sige til sig selv - hvorfor.
Nu er jeg blevet mere sikker i mine tilbagemeldinger om - hvorfor - end jeg var tidligere. Tror da, at der skal gå lidt tid med at finde sig til rette i "firmaet" og finde ud af hvad det hele drejer sig om, så det ikke kun er de fine ord - fortjeneste, Audi osv..., der fylder
.

At være MLM''er er hårdt arbejde. Især hvis man er plaget af høflighed...
Tak for et godt og indholdsrigt indlæg, der for en gangs skyld IKKE var med negative undertoner, hvilket flere indlæg herinde kan indeholde.