Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Hvorfor-reaktionen" - Hvorfor har DU valgt x-selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
For gengangere - eller "tilbagegængere" i MLM universet på Amino har uden tvivl lagt mærke til flere af mine indlæg eller ihvertfald diverse kommentarer.

( Lad mig lige først forklare hvad en "tilbagegænger" er... det er folk - ganske som jeg selv - der lige tager en pause fra at kigge indlæg på MLM delen på Amino, for jesus kristus der er mange fuldstændig meningsløse kommentarer - og som regel af ikke-MLM relateret folk ;-) Så en tilbagegænger er en der alligevel lige må tilbage og kigge )

Hvorom alting er, så er jeg af den simple overbevisning at en potentiel kunde eller ny samarbejdspartner vælger dit produkt eller dit selskab baseret på tre simple fakta: Enten KENDER de dig, kan LIDE dig eller STOLER på dig.

Er jo i grunden logisk nok - man køber jo ikke noget af en man ikke kan lide... eller ikke stoler på - man kan sagtens købe noget af man IKKE kender, men så er det fordi man STOLER på eller kan LIDE vedkommende.

Jeg bliver pitchet konstant til diverse selskaber - såvel "gamle travere" på markedet, såvel som nye spillere. Oftest er det jo folk jeg ikke kender der pitcher; tit er det allerførst forsøg noget så ligegyldigt som "Hej, jeg har fundet det fedeste selskab, det er helt vildt - du skal være med - kig her på www-et-eller-andet.".

Det falder helt til jorden - især når det er "nye" folk fra et "gammelt selskab" - altså en spiller som har været længe på markedet.

Ofte svarer jeg med spørgsmålet: HVORFOR skal jeg vælge at dirigere min tid og krafter ind i DET selskab eller HVORFOR er du engageret i netop det selskab.

Ni ud af ti kommer med et ligegyldigt standard-svar, som tydeligt bærer præg af at de ikke har tænkt tilstrækkeligt over HVORFOR de er i det pågældende selskab. Oftest bærer svaret også præg af en "juhu"-effekt, som hurtigt går i sig selv igen.

Derfor - især når man skal pitche efter canvas princippet - er det vigtigt man har stillet sig selv to spørgsmål:

HVORFOR...

Hvorfor har JEG valgt at engagere mig i x-selskab...

Hvorfor bruger JEG x-produkt måned efter måned...

Det er jo i reglen underordnet hvorfor din ven SKAL ind i dit selskab (det ved han/hun jo godt: for at du kan tjene penge på ham/hende..)

Det er jo i reglen underordnet hvorfor din ven SKAL købe dit produkt (det ved han/hun jo godt: for at du kan tjene penge på ham/hende..)

Det er omvendt - langt mere - interessant for din ven at vide HVORFOR du har valgt pågældende selskab og hvorfor du bruger x produkt - når din ven ved HVORFOR du har valgt/og bruger/gør - så kan han/hun bedre få en fornemmelse af HVORFOR han/hun så BØR være med i dit selskab - og lige så vigtigt: BRUGE x produkt...

Kan du følge hvor jeg vil hen?

Det er jo ÅBENLYST hvorfor dit prospekt skal med i dit selskab og købe dine produkter... det er ikke altid så gennemskuelig HVORFOR du har valgt det pågældende selskab; og det siger jeg med en vis portion humor; for der er vitterligt mange der ikke kan forklare hvorfor - og det skriger til himlen at de ikke aner noget som helst om de mekanismer der driver de succesfulde selskaber frem - og hvilke mekanismer der træder til overfor de selskaber der bare ikke rigtig kommer nogen steder.

Så... HVORFOR har du valgt DIT selskab... HVORFOR drikker/bruger/konsumere du dit selskabs produkter?

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 00:03
Super spændende med de overvejelser du frembringer! Er absolut enig.

Jeg kan for mit vedkommende nikke genkendende til det at skulle sige til sig selv - hvorfor.

Nu er jeg blevet mere sikker i mine tilbagemeldinger om - hvorfor -  end jeg var tidligere. Tror da, at der skal gå lidt tid med at finde sig til rette i "firmaet" og finde ud af hvad det hele drejer sig om, så det ikke kun er de fine ord - fortjeneste, Audi osv..., der fylder .

At være MLM''er er hårdt arbejde. Især hvis man er plaget af høflighed...

Tak for et godt og indholdsrigt indlæg, der for en gangs skyld IKKE var med negative undertoner, hvilket flere indlæg herinde kan indeholde.

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:12
Jeg vil godt give et par bud på hvorfor mange er ude af stand til, at redegøre for deres valg af MLM firma.

Jeg kan tage udgangspunkt i mig selv og det første MLM firma jeg kom med i.
Jeg fandt MLM utroligt spændende og det var egentlig dette, som dragede mig ind i første omgang. - Jeg kunne dog ikke lide konceptet; jeg kunne ikke lide min uplines forsøg på konstant at plukke mig for penge (til møder, konferencer, motiveret produktkøb, bøger og lydbånd og hvad ved jeg) - desuden stillede jeg nogle kritiske spørgsmål, som aldrig blev ordentligt besvaret.

Jeg kunne godt lide MLM; men ikke firmaet og mine partnere.

Havde jeg blevet spurgt om, hvorfor jeg havde valgt det MLM firma dengang... Så måtte jeg nok være svar skyldig.
Så første bud er; at der nok også er mange andre, som er faldet for MLM delen - men hvad angår det firma de tilfældigvis er havnet i - så har de valgt dette til på baggrund af deres introduktion til marketingdelen.

Andet bud er i forlængelse af dette.
Her i Danmark bl.a. synes der at være et meget stort fokus på MLM og et mindre fokus på produktet det drejer sig om. - Rigtig mange af os har lært, at når man kan håndtere MLM - så kan man bygge en forretning op omkring et hvilket som helst produkt. - Vi retter simpelthen vores primære fokus på metoderne og vores argument bliver jo: - At man kan tjene penge, økonomisk uaghængighed, det sociale aspekt, den personlige udvikling og meget andet i den dur. - Så mange negliserer produktet og kommer med clichéen - at produktet bare skal være og jeg citerer: "godt nok".

Dette afspejler ikke megen interesse i det som man virkelig ønsker at bygge en forretning op på.

Fejlen vil typisk også være, at man får bygget et stort forhandlernetværk af mennesker der ikke forhandler - og måske oveni købet ikke engang køber produktet ind selv.

Der er jo ikke tale om, at man skal blive super produktfikseret. Men man skal da lægge ligeså mange overvejelser ind i de produkter man ønsker at have med at gøre; som man gør med MLM delen.
Jeg ville ikke favorisere det ene fremfor det andet.

Mine egne præferencer hvad angår produkterne har også ændret sig med tiden. Der var et tidspunkt, hvor jeg klart favoriserede serviceprodukter og det faktum, at de er lethåndterlige. - Men serviceprodukter medfører egentlig bare nogle andre problemstillinger end fysiske produkter.
Derfor har jeg i dag ikke nogen speciel præference omkring, om det skal være det ene eller det andet. - Man kan jo ikke vælge til, uden samtidig at vælge fra og jeg synes det ville være en skam, at begrænse mine egne muligheder.

Jeg synes der er rigtig god grund til, også at gå op i firmaet og produktet. Dette burde efter min mening være ens argument for at drive en MLM forretning og ikke omvendt.

Når jeg kigger på et firma/produkt; så vil jeg gerne se at der er et marked for det. - Firmaet må gerne have en vis stabilitet - men et MLM firma med AAA kreditværdighed, som opererer i hele verden, vil jeg mene er ALT for stabilt - forstået på den måde, at firmaet for længst har løbet tør for moment. - Kampen for at skabe sig en god forretning er simpelthen uhensigtsmæssigt forbistret.

Så jeg har fokus på, at der skal være nok moment og stailitet - men dette er alligevel ikke nok. - Jeg skal også kunne stå inde for produktet og synes oprigtigt godt om det og ydermere skal produktet være attraktivt nok i sig selv. - Folk skal ønske at blive forhandlere på baggrund af et godt produkt.

Så summe summarum:

1) Et godt produkt - gerne unikt.

2) Et firma med en vis stabilitet og økonomi - (som ikke spænder ben for...)

3) Mome
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)