Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere sprog - hvad bringer fremtiden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har brug for jeres viden :·)

----

Jeg har House of Kids på et .dk domæne og alt på dansk. Nu skal jeg have lavet shoppen på engelsk på et .com domæne. Men - gad vide hvad der er lige om hjørnet på den front. Vi har jo google translate - men den omregner jo ikke priser/valuta - endnu i hvert fald.

Så er der nogen som ved hvad der sker indenfor det næste år eller to? Kommer der noget vældig smart således at det bliver ligegyldigt om en shop er på flere sprog?

Min ønsketænkning ville jo være, at der automatisk omregnes til både sprog og valuta, alt efter hvilket land en person går i shoppen fra :·)

----

Derudover åbner vi en helt ny shop til sommer. Her skal vi gerne have vores nuværende kunder fra houseofkids til også at shoppe. Det bliver på et andet domæne. Så mit spørgsmål her er, om det rent teknisk er muligt at indholdet i en indkøbskurv, følger med over på et andet domæne? Det ville jo være smart at kunden ikke skal til at lave to ordrer - og at vi ikke efterfølgende skulle have besværet med at sammenholde ordrer fordi kunden vil spare fragt på samsendelse.

Vi kører med integreret Navision - og begge shops vil køre med økonomi og lagerstyring fra dette.

----

Er der nogen kvalificerede bud på ovenstående?

Mange hilsener Helle

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:41

Hej Helle

De bedste salgstekster får du ved at skrive dem selv (eller få en til at oversætte dem). Mht. prisen så er det forholdsvis nemt at vise den omregnede pris med dagens valutakurs afhængig af hvilket sprog der vises for kunden. Så den del er allerede på plads.

Hvis din shop A sender kunderne over på shop B så kan du sagtens foretage det du ønsker hvis der er tænkt over det i opsætningen af det. Her vil jeg sige at begge shops skal måske dele database, men der er noteret hvilke varer der ligger i hvilken shop, men at kassen deles af begge.

Du skal så bare sørge for at shop B sender besked til shop A om hvilke varer der er solgt fra shop A så bogføringen kan blive korrekt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 18:18

Hej Helle,

Det vil klart være at foretrække at i f.eks. benytter et subdomæne pr. sprog.

Det med at folk ender på bestemte sprog og valutaer alt efter ip, det er i hvert fald noget DeMib fraråder efter hvad jeg husker. Du kan prøve at søge hans artikel for argumenterne.

Men det er da helt sikkert muligt, hvis i ønsker det alligevel - det er som sagt noget der kan løses ud fra IP adressen.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 18:22

Ps. vil da klart anbefale min service LangThis istedet for "kun" at benytte google translate. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)