Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger person som er god til økonomi styring ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at forbedre mig til en Intern Regnskabseksamen på Cand Merc aud studiet.  Jeg ville høre, om der er nogle på formuet som har godt kejdskab til økonomi styring på rimelig højt niviau. Vi skal op i mundtlig eksamen, hvorfor vi har fået følgende spørgsmål.

Jeg håber der sidder en derude et sted, som er rigtig god til Intern regnskab ( økonomis styring )

Det er ikke alle spørgsmål jeg har problemer til, hvorfor du bare skal melde dig på banen. Jeg er ville til, at give lidt penge for hjælpen. Skriv til tommy@stenderup-krogager.dk ( msn) eller du er også velkommen til at ringe.

Eksamensspørgsmål til Internt regnskab og økonomistyring 2006/2007

1.

Forklar hvordan man kan anvende agentmodellen til at analysere den decentraliserede virksomhed.

2.

Afdelingsregnskabet er et vigtigt styringsredskab for virksomhedens interne styring.

forklar hvilke egenskaber information i regnskabet skal have for at sikre optimale handlinger i afdelingen med udgangspunkt i en agentmodel.

3.

Forklar hvordan virksomhedens produktomkostninger hænger sammen med repræsentation af virksomhedens beslutningsproblem. Forklar med dette som udgangspunkt hvorfor produktomkostningsopgørelser ikke er entydige.

4.

Beskriv hvorledes transfereringspriser kan anvendes til at sikre at produktion koordineres på tværs af forskellige afdelinger, så optimale beslutninger induceres i organisationen.

5.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)