Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mac !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har nu længe tænkt på at købe en mac computer. hovedsagligt fordi jeg redigere videoer og godt kunne tænke mig at bruge b.l.a Final Cut Pro 7. Så jeg ville høre jer hvilken en mac i synes jeg skulle vælge (jeg er mest ude efter macbooksne/ de bærbare) og om i kendte nogle steder eller selv havde nogle til salg ?

På forhånd tak !

Mvh                                                                                                                                                      

Nichlas                             

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 20:03

Hvis det er video så må du se på MacBook Pro. I hvert fald har min MacBook svært ved at følge med i videoredigering, bevares den kan da gøre basis redigering, men det bliver hurtigt alt for langsomt og også for småt at arbejde med.

Du kan købe de ældre generationer ret billigt mange steder (auktioner/annoncesites og mac forums).

Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07

Tak for svaret :D. ville du forslå at jeg skulle helt op i 2.53 eller 3.06 gHz  eller kan jeg godt nøjes med de 2 til 2.4 gHz

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 20:13

Jeg er ikke kompetent nok til at tale om det da jeg ikke arbejder professionelt med videoredigering, den ene kan være lige så god som den anden afhængig af arbejdet. Du må høre nogle proff'er.

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:31

Jeg har en MacBook Pro 15"  2,53 GHz og den har jeg kun gode ord tilovers for. Jeg har dog ikke rodet med videoredigering men uanset hvad jeg bruger den til så brokker den sig ikke det mindste. Blandt andet kan jeg godt finde på at spille online på steam.com og det er der ingen problemer med. Vil tro at "online-løb-rundt-og-skyd" spil er mere krævende end videoredigering så du burde være på den sikre side med sådan en.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:30

Jeg stemmer også for en så kraftig macbook som du har råd til. husk masser af GB da programmet med plugins samt aftereffects og lyd programmer fylder ca 50GB og film både renderet og raw kræver også bunker af plads (evt ekstern Hd husk min 5400 omdrejninger og firewire) 

husk masser af ramog enten flash HD (dyrt) og/eller en 7200omdrejninger HD

Hvis jeg var dig så ville jeg overveje at købe imacén den er billigere og helt sikkert federe at arbejde på når vi snakker final cut.

bare mit besyv.

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 01:36

Ved godt du foretrækker en bærbar, men skal du arbejde med videoredigering blir du hurtig træt af sløv lort og småt skærm... jeg vil anbefale en iMac med 27" skærm, quad-core i7 processer, 8 GB ram og 2 TB HD. Koster 20.000,- og hvis du er studerende kan du få den til omkring 18.000,- og så har du noget lækkert kram der virker og du får MEGET mere for pengene ved køb af iMac fremfor macbook pro.

Hvis du har planer om at arbejde med FCP 7 og Motion osv, så skal du ha noget power grej. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:39

Hvis du skal have det MAC skrammel ville jeg gå efter en bærebar PRO dims. Har selv haft en MacBook Air og ja den er som navnet beskriver den Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)