Hej Aminoer Jeg har nu søgt en løsning i timer uden der tilnærmelsesvis sker noget. Jeg forsøger i Magento at tilføje et ekstra menupunkt i toppen, hvor der i fovejen står "min konto, min ønskeseddel, indkøbskurv, bestilling, log ind". Jeg ønsker at tilføje punktet "betingelser". Gerne efter menupunktet "bestilling". Jeg har læst mig frem til at den bedste måde at gøre det på skulle være gennem en local.xml fil, der tilføjes til stien "/public_html/app/design/frontend/base/default/layout". Her ligger der en række xml-filer i forvejen. Jeg har prøvet at få noget til at ske med følgende xml: <?xml version="1.0"?> <layout version="0.1.0"> <default> <reference name="root"> <reference name="top.links"> <!-- Add custom links. Pretty self-explanatory. Dig into app/code/core/Mage/Page/Block/Template/Links.php for more info --> <action method="addLink" translate="label title"> <label>About Us</label> <url>about</url> <!-- can use full url also --> <title>About Us</title> <prepare>true</prepare> <!-- set true if adding base url param --> <urlParams helper="core/url/getHomeUrl"/> <!-- base url - thanks @Russ! --> <!-- there are a few param you can send to do different things in <urlParams> dig into app/code/core/Mage/Core/Model/Url.php, around line 803 --> <position>1</position> <liParams/> <aParams>class="top-link-about-us"</aParams> <beforeText></beforeText> <afterText></afterText> </action> <!-- Removes 'My Account' link - Default position: 10 --> <action method="removeLinkByUrl"><url helper="customer/getAccountUrl"/></action> <!-- Removes 'Wishlist' link - Default position: 20 -->
I ovenstående eksempel burde den jo fjerne to af menupunkterne samt tilføje et med navnet "about us". Der sker dog ingenting, når jeg uploader ovenstående fil. Nogen der er ekspert på dette område, der kan hjælpe mig på vej? // Michael |
Hej Michael.
jeg synes ikke xml-metoden er den nemmeste. Du kan gøre det simpelt ved at tilføje et par linjer i phtml, og så kan du via cms i backend tilføje og fjerne som du har lyst til.
Send mig en mail, så kan jeg lave en guide til dig :)
Daniel@billigmagento.dk
Jeg kan også gøre det for dig hvis du bare vil have det gjort, og ikke vil lære det :)
Mvh Daniel