Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. købelov ved salg til Grønland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og vil gerne i gang med at tilbyde varer til Grønlandske kunder.

Salget skal foregå således at jeg ikke leverer til Grønland, men til det fragtselskab som kunden ønsker. Når det foregår sådan sælger jeg varen til kunden med moms, og kunden skal derfor når varen er blevet udført kontakte mig igen med udførselspapirer for momsrefundering.

I forbindelse med det, er jeg lidt i tvivl om hvordan man skal forholde sig mht returret, reklamationsret osv. Er der nogle af Jer derude der ved om der gælder andre regler når salget foregår sådan?

Der er jo nogle helt andre udgifter ved at skulle afhjælpe fejl og mangler eller lign. når varen befinder sig på grønland, end i Vejle bare for at tage et eksempel.

Mange tak for hjælpen.

CNR

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:50

Grønland har i dag sin egen købelov, men vil i følge hjemmestyret i efteråret 2010 implementere den danske købelov - men hvilke regler som gælder pt. er jeg ikke klar over.

De firmaer som jeg repræsenterer sælg i dag varer til Grønland sælger varene i henhold til dansk købelov.

Dette burde være dækkende.

Handler du B2B er der mulighed for at der er et dansk indkøbskontor, som udfører den til Grønland - i såfald er kan du sælge udfra den danske købelovs bestemmelser.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:47

Hvis jeg var i dit sted, ville jeg sælge godset FCA Vejle og selv stå for udførselsangivelse, evt i samarbejde med en speditør. På den måde undgår du administrationen med at skulle tjekke udførselsangivelse som din kunde skal sørge for at lave og derefter refundere moms.

Du skal dog under alle omstændigheder være eksportørregistreret, for at sælge til grønlandske kunder.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:52

CNR:

Salget skal foregå således at jeg ikke leverer til Grønland, men til det fragtselskab som kunden ønsker. Når det foregår sådan sælger jeg varen til kunden med moms, og kunden skal derfor når varen er blevet udført kontakte mig igen med udførselspapirer for momsrefundering.

Har du overhovedet gennemtænkt det der? For hold da fast, hvor kommer du til at spilde en masse tid pr kunde... Jeg tvivler på, at det overhovedet bliver rentabelt for dig, med mindre du har en exstrem god dækningsgrad på dine produkter...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)