Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :).

- Jeg har fået den ide at lave et firma, der skal sælge "udendørs udstyr" (måske med noget mountainbike indover)

Altså fx. soveposer, vandre sko, jakker osv.

Produkterne skal selvfølgelig være af en god kvalitet som fx. haglöfs.

Min idé er så at lave en hjemmeside hvorfra min kan købe det, men holder det?

- Er der et marked for den her idé?

Gustav.

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gustav.

Du mener lidt som: http://www.spejdersport.dk/ eller som http://udeliv.com/?id=60542

Der er ihvertfald et marked, men om potentialet i markedet er udnyttet tør jeg ikke gætte på. Men har de rette prdoukter til den rette pris så er der helt sikkert et marked for den idé.

Mvh Daniel

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:58

Hej Gustav.

Inden man starter en forretning / Webshop, kræver det en del fodarbejde bla. med grundig research af dit marked.

En hurtig måde er at finde de søgeord som har noget med din forretning at gøre. Dvs. hvor mange søger på Google efter: Mountainbike, soveposer, vandre sko osv..

På den måde finder du ud af hvor mange der reelt leder efter de produkter du ønsker at sælge. (Det er dit marked.)

Derefter skal du finde ud af konkurrencen, dvs. hvor mange forretninger / webshops sælger de samme produkter.

Når du har undersøgt dette, skal du spørge dig selv om hvad du kan gøre bedre / anderledes end de forretnigner / webshops der allerede er på markedet.

Til sidst skal du finde leverandører der gerne vil levere til dig, for uden varer ingen butik.

Når alt dette er på plads, skal du lave en webshop, men det tager vi til den tid.

God fornøjelse!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:56

Daniel K:

Når alt dette er på plads, skal du lave en webshop, men det tager vi til den tid.

Rigtig godt svar, synes jeg :-)

Der mangler dog en overvejelse af salgskanalerne. Dvs. hvordan vil du skaffe købere til din shop, og er det muligt at få nok købere via disse kanaler?

2 mulige kanaler er SEO, altså trafik via søgemaskiner, samt affiliate marketing.

- Ved SEO, så skal du undersøge hvilke søgeord en potentiel kunde vil bruge for at finde de produkter, som du ønsker at sælge. Derefter skal du undersøge hvor mange søgninger der er på disse ord (potentialet), samt hvor stærke topresultaterne er (konkurrencen). Har du mulighed for at få dit website op i top10 på de gode søgeord?

- Ved affiliate skal du undersøge avancen på dine produkter og vurdere hvor meget du kan give videre til en affiliate. Derefter skal du overveje om dette er nok til, at en affiliate ønsker at promovere din butik.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 15:03

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 15:05

Daniel K:

Inden man starter en forretning / Webshop, kræver det en del fodarbejde bla. med grundig research af dit marked.

En hurtig måde er at finde de søgeord som har noget med din forretning at gøre. Dvs. hvor mange søger på Google efter: Mountainbike, soveposer, vandre sko osv..

Hej Daniel

- Tak for det rigtig fine svar.

Hvordan kan man se hvor mange der søger på de forskellige ting?

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:41

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:52
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:41

Hej,

Du kommer i hvert fald til at ramme en branche med flere store udbydere, som spejdersport, friluftlageret og friluftland - for at nævne nogle få.

Derudover er der mange af webbutikkerne som også har en fysisk forretning, hvor folk kan prøve skoene og jakkerne. Derudover er det et marked med utrolig mange præferencer og "mærkesnobberi".

En anden vigtig ting at bide mærke i, når du skal lave din markedsanalyse er, at du ikke kan regne med de priser som dine konkurrenter opgiver på deres hjemmesider. Der er ikke en mand, med respekt for sig, der betaler fuld pris for friluftsudstyr. Tag nu bare Friluftlageret, som også sælger netop Haglöfs. De giver 20 % på alt, bare man tilmelder sig deres nyhedsbrev. Og Friluftland giver ligeså 10-20 % til gud og hver mand. Så når du skal prissætte dine produkter i forhold til konkurrenterne, så regn med at mange kunder får klækkelige rabatter hos de etablerede forhandlere.

Derudover vil jeg sige, at branchen er stor og økonomisk lukrativ. På med handskerne og skab en fed og anderledes hjemmeside. Husk på at friluftfolk generelt er visuelle mennesker, som bliver inspireret af farver, billeder og eventyr fremfor tekst og regnvejr.

God fornøjelse Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:30

Hej Gustav,

jeg tror da helt sikkert at der er et marked for det du beskriver. Men jeg tror bestemt at jeg ville satse på det nordiske marked med det samme, frem for kun det danske. Det er jo en rimelig snæver målgruppe du ønsker at sælge til.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)