Jeg fik en mail tidligere fra et nyhedsbrev jeg er tilmeldt, som jeg synes var rigtig spændende. Mailen kommer fra Jeff Walker, som er en af de her marketings guruer fra USA, der lever af at sælge "Produkt lancerings systemer". Meget af det han siger er rigtig godt, men der er også en del amerikansk "sid ned og klik enter når du mangler penge". MEN, den her mail er rigtig spændende. Jeg ved på Amino går vi meget op i MASSER af call to action. Masser af "Køb nu" knapper og "bliv kontaktet nu!". Vi gemmer ikke vores intention om at vi er der for at sælge. Jeff Walker omtaler i det her nyhedsbrev en mand som sælger et informations produkt om at få mere trafik på ens hjemmesider. Her har manden lavet en split test (ud fra RIGTIG mange besøgende.. vi snakker over 50.000), hvor: A) Der var en "Køb nu" knap under en video som præsenterede produktet Enhver jeg kender, inkl. mig selv, ville mene at A ville konvertere langt bedre.. Men NEJ.. B konverterede 82% bedre... Det er for mig en ret spændende tanke... Nyhedsbrevet: probably saw it or heard about it. But this is an eye-opener of a test. " |
Hej Lars,
Ja det er et godt bevis på, hvorfor man ikke skal gøre som man selv tror, men i stedet "spørge" sine kunder/besøgende med et a/b split test værktøj som Google Website Optimizer. Det er jo gratis og der er så meget at hente der. Mange fokusere utrolig meget på seo/sem delen og bevares, det er da også vigtigt, men hvad hjælper det at købe mange besøgende, når 95-98% typisk går igen uden at købe noget? Jeg siger optimer din konvertering så meget som overhovedet muligt også skru op for Adwords og lignende. Så kan man også tillade sig at betale meget mere for sine kliks og dermed ligge øverst og få størstedelen af trafikken.
Mvh. Peter