Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"82% Bedre konvertering" - Meget spændende split test

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en mail tidligere fra et nyhedsbrev jeg er tilmeldt, som jeg synes var rigtig spændende. Mailen kommer fra Jeff Walker, som er en af de her marketings guruer fra USA, der lever af at sælge "Produkt lancerings systemer". Meget af det han siger er rigtig godt, men der er også en del amerikansk "sid ned og klik enter når du mangler penge".

MEN, den her mail er rigtig spændende. Jeg ved på Amino går vi meget op i MASSER af call to action. Masser af "Køb nu" knapper og "bliv kontaktet nu!". Vi gemmer ikke vores intention om at vi er der for at sælge.

Jeff Walker omtaler i det her nyhedsbrev en mand som sælger et informations produkt om at få mere trafik på ens hjemmesider. Her har manden lavet en split test (ud fra RIGTIG mange besøgende.. vi snakker over 50.000), hvor:

A) Der var en "Køb nu" knap under en video som præsenterede produktet
B) Køb nu knappen kom først EFTER en over 20 minutter lang video (kort sagt, man skulle vente i 20 min!!)

Enhver jeg kender, inkl. mig selv, ville mene at A ville konvertere langt bedre.. Men NEJ.. B konverterede 82% bedre...

Det er for mig en ret spændende tanke...

Nyhedsbrevet:

"Last week Jeff Johnson ran a launch... you

probably saw it or heard about it.

What you probably didn't hear about was some of
the testing he did during the launch... and some
very interesting results.

One of the things Jeff tested was the order button
on his sales video. Specifically, he tested having
the order button active on the page when it first
loaded versus having the order button appear at
the end of the video.

The result was an 82% increase in orders when the
order button appeared at the end of the video.
That's a SHOCKING increase in sales.

Now I know that delaying the appearance of the
order button definitely irritated some people, and
it confused even more people. Since I promoted the
offer, I heard from a lot of people that wanted to
buy, but couldn't figure out how to buy since
there wasn't an order button when the page first
loaded for them.

So there are definitely costs involved with this
tactic - any time you frustrate people it has a
cost.

And this result will not necessarily hold for your
niche or market or offer. And it will also depend
on the actual sales video.

But this is an eye-opener of a test. " 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Ja det er et godt bevis på, hvorfor man ikke skal gøre som man selv tror, men i stedet "spørge" sine kunder/besøgende med et a/b split test værktøj som Google Website Optimizer. Det er jo gratis og der er så meget at hente der. Mange fokusere utrolig meget på seo/sem delen og bevares, det er da også vigtigt, men hvad hjælper det at købe mange besøgende, når 95-98% typisk går igen uden at købe noget? Jeg siger optimer din konvertering så meget som overhovedet muligt også skru op for Adwords og lignende. Så kan man også tillade sig at betale meget mere for sine kliks og dermed ligge øverst og få størstedelen af trafikken.

Mvh. Peter

billige tonere

 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal den slags analyser foretages med et indblik i de besøgendes kategorisering, før man drager paralleler. Der er en verden til forskel på hvilken type trafik man måler på og hvad udfaldet er..

Men ja A/B splittest har eksisteret i mange år, og de virker.. 

 

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Munck:
Mange fokusere utrolig meget på seo/sem delen og bevares, det er da også vigtigt, men hvad hjælper det at købe mange besøgende, når 95-98% typisk går igen uden at købe noget? Jeg siger optimer din konvertering så meget som overhovedet muligt også skru op for Adwords og lignende.

Helt enig.

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende nyhedsbrev ja og google analyse gav mig også en masse spændende viden hvor kunden hopper af

Havde ikke den viden hvor folk hoppet fra før, jeg fik dette google analyse værktøj på min siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:

Peter Munck:
Mange fokusere utrolig meget på seo/sem delen og bevares, det er da også vigtigt, men hvad hjælper det at købe mange besøgende, når 95-98% typisk går igen uden at købe noget? Jeg siger optimer din konvertering så meget som overhovedet muligt også skru op for Adwords og lignende.

Helt enig.

 

 

Ja han er ikke så dum ham Peter ;-)

-Ole

Android

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

alfa mesteren:

Cre8ive:

Peter Munck:
Mange fokusere utrolig meget på seo/sem delen og bevares, det er da også vigtigt, men hvad hjælper det at købe mange besøgende, når 95-98% typisk går igen uden at købe noget? Jeg siger optimer din konvertering så meget som overhovedet muligt også skru op for Adwords og lignende.

Helt enig.

 

 

 

Ja han er ikke så dum ham Peter ;-)

-Ole

Android

Nu svarer det så også til at sætte sig ind i sin Ferrari og pludselig opdage at bremsen ikke virker, og så tænke, hvis jeg nu bare trykker speederen i bund så når jeg sikkert hurtigere hen til mekanikeren.

Confused

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)