Vi så lige vores sommerhus i TV...i en udsendelse på TV2 hvor nogle lejere fra i sommer åbenbart er fulgt af filmhold imens de bor i huset. Det var vildt underligt...specielt fordi vi overhovedet ikke havde fået besked om det. Det var et tilfælde, at vi faldt over udsendelsen.
Ville I ikke mene det var fair nok lige at blive spurgt - som ejer - om de måtte filme og sende på TV2?
Jeg aner ikke i hvilken sammenhæng det er kommet i stand. Jeg vidste som sagt overhovedet ikke at det var sket. Det var et rent tilfælde at vi så vores hus imens vi sad og zappede.
Men jeg kan nu se, at det er en serie - og at der kommer flere afsnit i de kommende uger. Og nu ved vi jo så heller ikke om der kommer mere fra huset.
Det er ret træls, faktisk. Det havde vi aldrig selv sagt ja til - hvis vi var blevet spurgt.
Normalt når man lejer noget og får brugsretten, så må man gerne bruge det til optagelser osv. Men med fast ejendom ved jeg ikke om de samme regler gælder. Men prøv at kontakte TV2, de er ikke svære at komme i kontakt med
Noget andet er, var kameraholdet klar over, at de deltagende i programmet kun var "lejere"?
Jeg ville blive stjernetosset og ringe til TV2 med det samme. Jeg skal ikke have mine private værdier til fuld skue i TV!!! og slet ikke uden at blive spurgt. Om de må eller ej aner jeg ikke, men det er umoralsk.
jeg har selv et sommerhus som jeg lejer ud. Nu bliver jeg da ret interesseret i at vide hvilke aftener kommer de udsendelser?
jeg er ikke i tvivl om at en lejer, lejer kun retten til at bebo sommerhuset og lave optagelser til eget brug.
Kommercielle optagelser er garanteret ikke omfattet af min lejekontrakt.
Såfremt mit sommerhus kommer på TV2 får de et sagsanlæg på halsen.
jeg er overbvist om at jeg kan få en rimelig god erstatning hvis det skulle ske, så lad dem endelig bare prøve det, jeg kan såmænd godt bruge de penge jeg kan få i erstatning.
jeg synes du skal kontakte dit udlejningsbureau, såfremt du har brugt et sådan. Hvis du selv udlejer så prøv at forevise lejekontrakten for en af de advokater der er på amino. Jeg tror de vil give mig ret i at det er en krænkelse af den private ejendomsret.
Selvom lejerne måske har loven på deres side, hvilket jeg ikke skal kunne sige, er det da alimindeligt lige at spørge om lov?
Sagen minder jo en del om Google Streetview. Her er der ligeledes mange som har klaget over, at deres Indkørsel, have eller hus er udstillet til fuld skue på internettet. Og her er Google skredet til handling ved at tilsløre de omdiskuterede ejendomme.
Du må lige fortælle hvad TV2 svarer, hvis altså du ringer. Personligt tror jeg ikke de bliver glade :D Men det kan du jo være ligeglad med. En fjernsynskanal som sender udsendelser så som Station 2 ... Tja, penge frem for indhold :)