Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nå - så så man lige sit hus på TV2...Lidt underligt!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har et underligt spørgsmål:

Vi så lige vores sommerhus i TV...i en udsendelse på TV2 hvor nogle lejere fra i sommer åbenbart er fulgt af filmhold imens de bor i huset. Det var vildt underligt...specielt fordi vi overhovedet ikke havde fået besked om det. Det var et tilfælde, at vi faldt over udsendelsen.

Ville I ikke mene det var fair nok lige at blive spurgt - som ejer - om de måtte filme og sende på TV2?

/Rikke

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:47

Hej Rikke,

Jo, jeg vil til enhver tid sige det, hvis det skulle bruges til fjernsynsudsendelser.

Det er nok ikke alle der ville synes det var lige fedt, at få sit hus vist. Også i forhold til indbrud, hvis man har nogle dyre ting stående.

Var det et planlagt program, eller i hvilken sammenhæng?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 23:59

Hej Casper,

Jeg aner ikke i hvilken sammenhæng det er kommet i stand. Jeg vidste som sagt overhovedet ikke at det var sket. Det var et rent tilfælde at vi så vores hus imens vi sad og zappede.

Men jeg kan nu se, at det er en serie - og at der kommer flere afsnit i de kommende uger. Og nu ved vi jo så heller ikke om der kommer mere fra huset.

Det er ret træls, faktisk. Det havde vi aldrig selv sagt ja til - hvis vi var blevet spurgt.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 09:19

Hej Rikke,

Normalt når man lejer noget og får brugsretten, så må man gerne bruge det til optagelser osv. Men med fast ejendom ved jeg ikke om de samme regler gælder. Men prøv at kontakte TV2, de er ikke svære at komme i kontakt med Smile

Noget andet er, var kameraholdet klar over, at de deltagende i programmet kun var "lejere"?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 09:25

Ja, de vidste godt de var lejere - for det sagde speakeren i udsendelsen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07

Hej Rikke

Jeg ville blive stjernetosset og ringe til TV2 med det samme. Jeg skal ikke have mine private værdier til fuld skue i TV!!! og slet ikke uden at blive spurgt. Om de må eller ej aner jeg ikke, men det er umoralsk.

Michael

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:17

Hej Rikke.

jeg har selv et sommerhus som jeg lejer ud. Nu bliver jeg da ret interesseret i at vide hvilke aftener kommer de udsendelser?

jeg er ikke i tvivl om at en lejer, lejer kun retten til at bebo sommerhuset og lave optagelser til eget brug.

Kommercielle optagelser er garanteret ikke omfattet af min lejekontrakt.

Såfremt mit sommerhus kommer på TV2 får de et sagsanlæg på halsen.

jeg er overbvist om at jeg kan få en rimelig god erstatning hvis det skulle ske, så lad dem endelig bare prøve det, jeg kan såmænd godt bruge de penge jeg kan få i erstatning.

jeg synes du skal kontakte dit udlejningsbureau, såfremt du har brugt et sådan. Hvis du selv udlejer så prøv at forevise lejekontrakten for en af de advokater der er på amino. Jeg tror de vil give mig ret i at det er en krænkelse af den private ejendomsret.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

Selvom lejerne måske har loven på deres side, hvilket jeg ikke skal kunne sige, er det da alimindeligt lige at spørge om lov? 

Sagen minder jo en del om Google Streetview. Her er der ligeledes mange som har klaget over, at deres Indkørsel, have eller hus er udstillet til fuld skue på internettet. Og her er Google skredet til handling ved at tilsløre de omdiskuterede ejendomme.

Du må lige fortælle hvad TV2 svarer, hvis altså du ringer. Personligt tror jeg ikke de bliver glade :D Men det kan du jo være ligeglad med. En fjernsynskanal som sender udsendelser så som Station 2 ... Tja, penge frem for indhold :)

Dbh

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 10:30

Jamen, vi er faktisk også ret tossede over det.

Det kunne være super, hvis der lige var én af juristerne herinde, der meldte sig på banen...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)