Jeg har været til forældremøde her til aften i min ældste søns SFO / SFH eller hvad de nu kalder fritidshjemmet for tiden Problemet er at man ikke kan lave delvis forældrebetaling, hvilket gør at man reelt ikke har et valg og derfor får forringelser af børnenes skolegang og dagligdag i institutionerne. Jeg ville f.eks. gerne betale min del af hvad det koster for at min ældste søn kan komme på en årlig udflugt, kan deltage i en diskofest eller et julearrangement (det er sløjfet), eller at min yngste søn på 3 et halvt ikke skal være alene på stuen sammen med 10-12 jævnaldrende, når pædagogen skal skifte en ble (børnene bliver nu sendt så tidligt afsted at en stor del stadig bruger ble). Derfor vil jeg hellere betale noget mere i skat, hvis jeg tilgengæld får en bedre standard og for at bruge et fagforeningsudtryk, flere hænder indenfor skole, institution, hospitaler osv. osv. |
Kan vi ikke lige få lidt varedeklaration på jer, der synes det er fint med højere skatter og er glade for velfærd?
Mit spørgsmål er, om I forsørger jer selv som iværksættere?