Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til e-conomic

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag bruger vi excel som "regnskabsprogram" synes dog vi burde få vores regnskab online, så man har adgang til regnskabet fra hvilken som helst pc.

Jeg synes e-conomic lyd meget spændende på papiret, men jeg har hørt fra flere at det køre mega langsomt.

Så findes der et alternativ til nogenlunde sammen pris? som også er webbaseret?

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Fra  DM Revisionsfirma af 1993 Skrevet kl. 20:58

Hej

Jeg har gennem en længere årrække brugt Winfinans produkter, og syntes egenligt at deres løsninger er rimelige til prisen.

Du kan starte med deres gratis WinfinansSmallBuisness, som er en lokalinstallation. Hvis det bliver aktuelt, så kan dette konverteres til enten en winfinans.net eller en winfinans DT løsning, som begge er online løsninger som kan tilgås fra flere steder. Winfinans Net løsningen er den billigste og nemmeste at komme igang med med, mens Winfinans DT er liddt tungere at starte op, men tilgæld indeholder lidt flere ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Hej!

Saldi er også en mulighed.

Vi kører dog selv rigtig mange kunder via Economic, og mærker ikke de problemer med langsomhed, som du

nævner.

MvH

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:14

Jeg vil anbefale e-conomics eller saldi. Arbejder med begge online og har ikke haft problemer med hastigheden.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:08

Hej.

Det at economic skulle køre langsomt, kan skyldes at i bruger explorer som browser.

Prøv at skifte til Google Chrome så kommer der fart over feltet.

Det er mine erfaringer.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 23:40

Hej

Vi har hørt fra vores kunder at economic har været langsom i en periode, men at der skulle være rettet op på dette nu.

Vi henter en del ordrer ud elektronisk til lageret fra vores kunders economic, og her fungerer det "næsten" fint. Vi har få gange oplevet problemer med performance, men ikke noget der som sådan er værd at bemærke.

Så jeg vil også tilslutte mig og anbefale economics.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:44

e-conomic er ofte langsomt omkring momsafregningsperioderne - så der må sidde en del i sidste øjeblik og lave bogføføringen ;-)

Herudover synes jeg dog, at det kører perfekt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 00:05

du  kan  finde et  alternativ  til  economic    ved  at  prøve  AESIRAS

programmet   kan  placeres  på   lokale  pc  i  virksomheden  (eller  flere  hvis  det skal  være   en flerbruger version)    Den  kan tilgåes  fra  eksterne  brugere  via  fjernadgang   til  databasen.  Kunne  være  din  revisor   eller   en  bogholder  som  sad  på hjemadressen

Den kan  også  laves  som  en  hosted  løsning  så  den  kan  tilgåes  fra  en  hvilken  som  helst  pc ude  i  cyberspace

I   Aesiras Express  udgaven   har  du  et  alternativ til  Standardudgaven  af economic  som  koster  149 kr. om måneden  for  optil 2000  posteringer  om året.   I Aesiras Expres  giver  du  99 kr. om måneden  for  2.500  årlige  posteringer

i  tillæg  er  der  en  stribe  tillægsmoduler   så  du   kan  få  løst  næsten  ethvert  problem

Hent   en  prøveversion  med  fuld funktionalitet   på  linket  her   www.webshop-plus-aesiras.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:08

Hej

Hvis man ikke lige er til economic, så findes der eks. Microsoft Dynamics C5 som en hostet løsning, og til stort set samme pris.

Skulle jeg vælge blev det C5, men det er en ren subjektiv vurdering. Har iøvrigt kunder der også kører economic, iøvrigt uden problemer.

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:26

Det er min oplevelse, at SALDI kører hurtigere end e-conomic, men e-conomic har mere funktionalitet (hvilket ikke altid er af det gode) og en bedre brugerflade. Winfinans.net har jeg ikke så megen erfaring i endnu - men det er jeg ved at få. Og det virker foreløbig godt. Både Winfinans.net og SALDI er lidt billigere at bruge end e-conomic, men e-conomic har den fordel af mange her fra Amino kan hjælpe og give gode råd med på vejen, ligesom der er rigtig mange bogholdere og revisorer, som føler sig godt hjemme i programmet og derfor opfordrer deres kunder til at bruge det.

Med SALDI har du mere kontrol over dine backups, end du har i e-conomic, hvor alting foregår helt automatisk. Det er rart for de fleste (men jeg har det nu godt med SALDIs måde at gøre det på, hvor jeg kan genindlæse et helt regnskab, hvis det skulle være nødvendigt - vi møder jo ind imellem nogle "særlige udfordringer" inde hos os).

Hotlinen fungerer godt både hos SALDI og e-conomic, så der er ikke noget at klage over.

Hvis I skal bruge lagerstyring, skal du fokusere på den del: Undersøge, hvilke lagerstyringsprincipper hvert program bruger, og vælge det, som passer dig bedst. For inden for det område fungerer de tre programmer slet ikke ens. Men i den almindelige daglige bogføring og fakturering kan de alle stort set det samme, så det er i høj grad et spørgsmål om stil og smag.

Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)