Da vi lever i et land med så mange love, regeler, regulativer og kreativitetsbræmsende myndighederne er jeg stødt ind i en udfordring med dem.
Min kolega og jeg er netop ved at undersøge markedet og behovet for et nyt catering koncept.
Min kolega og jeg er begge af den opfattelse at man bedst laver sin undersøgelse ved at prøve tingene af i praksis og ikke bare få folk til at udfylde et eller andet spørgeskema - jeg mener "der er langt fra at folk siger de vil købe et produkt til de faktisk lægger pengene."
Men.. for at lave det i praksis er vi nødt til at have et godkendt køkken, da myndighederne forlanger det (Fødevarestyrrelsen og arbejdstilsynet). Da et godkendt køkken er temmeligt dyrt ønsker vi ikke at købe sådan et eller leje noget der koster overpris - selvfølelig ville det bedste være at låne et gratis
Derfor er mine spørgsmål til jer:
Hvad ville i gøre i sådan en situation? Ved i hvor man evt kan låne et køkken gratis eller billigt? Har i haft lignende problemer?
Mvh Ebbe
Ps. Vi har kun brug for et lille køkken det behøver ikke nødvendigvis at være noget overvældende
Ved i hvor man evt kan låne et køkken gratis eller billigt?
Det er ikke problemløst at låne et køkken, hverken for jer eller for udlåner. For det første skal køkkenet være godkendt af fødevaremyndighederne, og der skal være dokumentation/sporbarhed for alle fødevarer, der kommer ind i køkkenet. Det betyder, at udlåner også skal have fuldstændig styr på alle jeres varer - hvor de kommer fra, og hvor de sendes hen.
Vi har brug for et køkken hvor vi kan lave mad til ca en 40 - 50 mennesker. Der er tale om en proces hvor al maden bliver lavet på en gang og derefter bragt ud. Hvor stort er dit køkken? Har du evt et telefonnummer jeg kan fange dig på?
Det kan de sagtens klare, vi skal dog lige indkøbe ny ovn og kølere men regner med v i får det i næste uge. du kan fange mig på vovol@ofir.dk så kan vi tage den derfra