Hej Jeg har kigget lidt rundt på siden og fundet en masse spændene spørgsmål og svar og vil da gerne bidrage lidt. Jeg vil gerne begynde at handle med pantebreve. Evt yde lån i fast ejendom. Jeg har læst lidt om pantebreve og handel med dem, men mangler nu at blive lidt klogere. Hvad skal jeg vide for at komme igang? Hvad skal jeg regne med som start kapital? Eller kan jeg give et lån / købe et pantebrev, og straks sælge det videre? Eller skal jeg kunne udbetale lånet med det samme? Hvis jeg giver et løn og selv beholder pantebrevet tjener jeg jo renterne men omvendt for jeg hurtigere penge tilbage til et nyt lån hvis jeg sælger det videre med det samme. Men hvad ville fortjenesten være og hvor skal jeg afsætte pantebrevene? Hvis der sidder en derude med noget viden vil jeg meget gerne høre fra dig for der kommer sikkert nye spørgsmål når de første er besvaret. VH KF |
Pantebreve
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Hej Bjarne Ja jeg kender godt lidt til DPB, og har også tænkt på investeringsforeningerne eller en privat investor. Det vil nok blive sidstnævnte. En anden ting: Skal man bruge en tilladelse fra rigspolitiet som med eksempelvis incassovirksomhed når man er vekseler der handler med pantebreve? Nogen der kan smide nogen tal på bordet så jeg har lidt at arbejde ud fra? Hvordan udregner man rentesatsen på et pantebrev hvis jeg giver et lån i en ejendom? Det har vel noget at gøre med om der er udlæg i huset osv? Når jeg køber et pantebrev er det vel til den pris de har fået ydet et lån + tingbosoplysninger og stempelafgift (eller er jeg helt galt på den?). Og hvordan fastsætter jeg så min salgspris? Eksempelvis: Boliglån 7 %, 25 års løbetid, 10 års afdragsfrihed kurs 100,00. og kunden låner en mio. Hvor mange af de 7 % kan blive min fortjeneste? Har hørt noget om et formidlingsgebyr eller lign pålydene 2 % men har hørt folk tale om at tjene helt op til 10 %? VH KF |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)