Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til markedsføring af CD

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

Det er jo noget sjovere at deltage når "kamelen" selv er til stede selvom vi også helt generelt er trygge ved Mikkel.

Selvom jeg er stor tilhænger af at købe musik på plader (Læs min blog, du finder linket i min signatur. Det er posten om den perfekte Google) så tror jeg langt hen af vejen at pladen som vi kender den er død. Mit forslag er derfor mere meinded på den næste plade.

Jeg tror ikke at folk i dag vil bruge penge på en plade, hvor de kun får musikken med. Den musik folk vil købe, downloader de for betaling og køber dermed kun de numre de  allerede er faldet for. Jeg tror også at kunstneren vil være interesseret i at sælge på denne måde, da den f.eks. giver mulighed for at sælge flere versioner af samme nummer. Musik udvikler sig vel på samme måde som en historie, jo flere gange kunstneren har fremført nummeret, jo mere udvikler det sig og efter nogle år, er det måske slet ikke det samme nummer som det startede med. Med online salg kan man give folk mulighed for at købe nye versioner, live versioner, akustiske versioner osv osv, efterhånden som disse naturligt udvikles  Hvis du vil sælge plader, så tror jeg der skal mere til.

For det første tror jeg at man er nødt til at vælge DVD formatet for at få plads til ekstra materialet. Dette kan være et hav af ting f.eks.
Video optagelser af kunstneren, af koncerter, af tilblivelsen af numrene osv osv. Måske skal du vende dig til at have dit digitale videokamera med når du laver musik i alle former, så du kan klippe filmen sammen efterfølgende.
Du kunne indscanne dine scriblerier når du skriver dine sange, med noter og tegninger i margen, så folk får et indblik i den kreative proces, du kunne vedlægge ting der inspirerer dig, det kan være breve, billeder hvad som helst der gør pladen personlig.
Tekster skal selvfølgelig med, men hvad med noder og tabs og andet, så folk kan spilde selv, hvad med instrumentale versioner så folk kan synge selv.

Folk der vil høre musikken køber online, folk der interesserer sig for musikker vil gerne betale for det fulde billede.

Jeg ved godt at dette ikke svare på Mikkels spørgsmål, men nu fik du den alligevel

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:18
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:13
Så er den første del af kampagnen klar! Så, hvis du er blogger, og har lyst til at anmelde Kenneths nye plade, kan du få en helt gratis version af CD''en tilsendt - se hvordan her på¨Kenneths blog.
Side 3 ud af 3 (23 indlæg)